Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dekk og felger

Startet av fortoggale, søndag 29. desember 2013, klokken 12:27

« forrige - neste »

fortoggale

Vi gleder oss over en fantastisk bil, godt miljø, stille, krefter og plass. Hva kan muligens gå galt?

Vel, i 1906 la et jordskjelv store deler av San Fransisco i grus ( http://earthquake.usgs.gov/earthquakes/states/events/1906_04_18.php ). Det var San Andreasforkastningen som rørte på seg. Teslafabrikken ligger i Freemont oppå Haywardforkastningen ( http://en.wikipedia.org/wiki/Hayward_Fault_Zone ), en noe mindre formasjon.

Det ville vært fryktelig irriterende hvis den også kjørte et spetakkel. Ikke sant?
Sandnes
Model S - Neglelakk rød. Lyder navnet Tor

Tai

Ja, det var da OGSÅ noe å tenke på oppi all denne ventingen.... ;D

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

AttackOfTheMac

Ja, "fryktelig irriterende" at vi ikke får Teslaen våres i tide fordi det kommer ett stort jordskjelv i California.
Stakkers oss!

fredag

Sitat fra: fortoggale på onsdag 18. desember 2013, klokken 23:40
Vi gleder oss over en fantastisk bil, godt miljø, stille, krefter og plass. Hva kan muligens gå galt?

Vel, i 1906 la et jordskjelv store deler av San Fransisco i grus ( http://earthquake.usgs.gov/earthquakes/states/events/1906_04_18.php ). Det var San Andreasforkastningen som rørte på seg. Teslafabrikken ligger i Freemont oppå Haywardforkastningen ( http://en.wikipedia.org/wiki/Hayward_Fault_Zone ), en noe mindre formasjon.

Det ville vært fryktelig irriterende hvis den også kjørte et spetakkel. Ikke sant?

Det ligger noe annet næringsliv i området der også. Feks Intel, Google, Apple, Cisco, Facebook, Amazon AWS (US West), Equinix, osv.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

erot

Aldri si aldri. Jeg hadde en ny Kawa zx6r på vei i 1996. Den nye fantastiske 600 kubikkeren som kjørte fletta av alle 750 på den tiden. Gjett om jeg ble litt satt ut da jeg etter mange mnd venting fikk beskjeden: Beklager, den kom til havnen i Kobe, men da kom jordskjelvet og den ble dessverre knust.... Det ble over en mnd til med venting.

frankofobia

Dersom det skulle skje en naturkatastrofe i California er nok en bilfabrikk det siste jeg hadde brydd meg om. Det bor faktisk en god del mennesker der. Det er tross alt bare en bil vi snakker om.

Muffinman

Sitat fra: frankofobia på torsdag 19. desember 2013, klokken 01:03
Det er tross alt bare en bil vi snakker om.
Og DER kom en sårt tiltrengt realitetsorientering som for min del gjerne kunne stått som overskrift på forumet. Vi som har kjøpt bilen må vel få kalles oss entusiaster, til og med eierne som er de mest kritiske, men det er greit å se gjennom tåka og se hva som egentlig er viktig.

En setning var egentlig nok. Kudos :)

snurrehue

Sitat fra: Muffinman på torsdag 19. desember 2013, klokken 08:16
Og DER kom en sårt tiltrengt realitetsorientering som for min del gjerne kunne stått som overskrift på forumet. Vi som har kjøpt bilen må vel få kalles oss entusiaster, til og med eierne som er de mest kritiske, men det er greit å se gjennom tåka og se hva som egentlig er viktig.

Enig, så enig.
Blir til tider litt skremt når jeg ser hva enkelte får seg til å skrive her inne. Det grenser nesten til religiøs fanatisme. Er ikke måte på hvor det skal rakkes ned på alt annet.
Greit nok at man er rusa på sin glede over en splitter ny bil med en flott el-motor, men litt bakkekontakt går det alltids an å ha.

Øyvind.h

Sitat fra: snurrehue på torsdag 19. desember 2013, klokken 08:54
Enig, så enig.
Blir til tider litt skremt når jeg ser hva enkelte får seg til å skrive her inne. Det grenser nesten til religiøs fanatisme. Er ikke måte på hvor det skal rakkes ned på alt annet.
Ta en titt på Model S vs i3 tråden, så skal du få se de merkeligste argumenter for i3  :D

Synes for øvrig de aller fleste på forumet evner å være både entusiastiske og kritiske. Entusiastiske ift. det de elsker ved bilen, samtidig kritiske ved ting de misliker. Akkurat som Muffinman skriver (for han snakker om hva som er viktig i livet, ikke fravær av kritisk sans ift bilen. Det virker egentlig ikke som du forstod budskapet i Muffinmans post?)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

kimlillebo

Hehe.. Er selvsagt enig i de humanitære argumentene som har blitt nevnt :-)

Men, hva skjer med bilene våres dersom den sentrale databanken blir utsatt for noe.
Regner med de har backup på flere geografiske lokasjoner?
Tenker da på at alle bilene er koblet opp mot en sentral databank for remote diagnostic og for fremtidige software oppdateringer.

k.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

Tai

Det virker som om folk tok denne tråden veldig seriøst.  Tror det var mentsom et skråblikk.Det er i ingen  som setter en bil foran menneskeliv.  Så ikke ta alt så seriøst,  men smil og gled dere til bilen kommer ;-)

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Muffinman

Alternativt; gled oss over bilen som har kommet for lenge siden (  ;D ) og ha en pragmatisk holdning til problemene som oppstår.

cra

Å ikk eønske jordskjelv i California fordi man er redd det kan gå ut over leveringen av egen bil - blir det omtrent som å kjøre elbil fordi det er gratis i bommen og diverse andre incentiver? (Og altså ikke først og fremst fordi det er miljøvennlig)? Resultatet blir jo det samme; man ønsker ikke jordskjelv / kjører miljøvennlig. ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

tesx47

Sitat fra: Muffinman på torsdag 19. desember 2013, klokken 14:10
Alternativt; gled oss over bilen som har kommet for lenge siden (  ;D ) og ha en pragmatisk holdning til problemene som oppstår.

Regner med at Leaf-kundene har et tilsvarende anstrengt forhold til Godzilla!  ;)
Levering Juli 2014!

cra

Sitat fra: tesx47 på fredag 20. desember 2013, klokken 10:25
Regner med at Leaf-kundene har et tilsvarende anstrengt forhold til Godzilla!  ;)

Kan ikke huske at jeg var så veldig bekymret for angrep av Godzilla mens jeg ventet på Leaf'en. ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA