Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: folie og soting av ruter - hvilken farge, og % ?

Startet av pej, søndag 29. desember 2013, klokken 02:34

« forrige - neste »

pej

Siden vi fra neste år har en LEAF og en Tesla har jeg bestemt meg for å kjøpe en "nødbil/vinterbil" Satt budsjettet på 100``og saumfarte Finn.no og autoindexer og tester opp og i mente.
Valget mitt falt på en Subaru Forester 2006. Kjekt å ha en bil som kan trekke hengerlasset med hageavfall osv. Andre som har planer om en "nødbil" ?
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

valvolainen

Tror nok 'nødbil' er for mange bil nr. 2.
I vårt tilfelle er det en gammal range rover som er arbeidsbilen.
Brukandes til absolutt alt:=) Og gammel nok til å ha kjeledressen på i.

Vår bil nr. 3 er kosebilen. Skal ikke lastes med noe og kun brukes på soldager. Når den blir ferdig.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

HKS

Sitat fra: pej på onsdag 18. desember 2013, klokken 20:54
Andre som har planer om en "nødbil" ?
Nei, Model S dekker 99% av mitt behov, og de gangene jeg eventuelt trenger noe mer så tror jeg nok at jeg leier en bil av Hertz/Sixt.
Tesla Model S 90D

Nuvolari

Sitat fra: pej på onsdag 18. desember 2013, klokken 20:54
Siden vi fra neste år har en LEAF og en Tesla har jeg bestemt meg for å kjøpe en "nødbil/vinterbil" Satt budsjettet på 100``og saumfarte Finn.no og autoindexer og tester opp og i mente.
Valget mitt falt på en Subaru Forester 2006. Kjekt å ha en bil som kan trekke hengerlasset med hageavfall osv. Andre som har planer om en "nødbil" ?

Du får mye leiebil for 100.000,- Ingen planer om nødbil her.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

D.O

Tesla er jo vinterbil! Er helt imponert over hvor bra dwt fungerer på vinteren  :)
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Øyvind.h

Nødbil? Har ikke hatt det før, og ser ikke behovet for å starte nå :)
Når jeg tidligere har hatt behov for å kjøre 2-3000km på en helg har jeg kjørt leiebil (har da vært et enkelt regnestykke ift. reelle kostnader ved bruk av egen bil vs svært god avtale hos AVIS). Regnestykket blir ikke helt det samme når bom er gratis og drivstoffet har 80-90% rabatt (og i mange tilfeller gratis!), men 3000km på 2-3 dager er ikke en oppgave for Model S. Så når behovet dukker opp om 10-20 år får jeg heller tenke meg om da :)

Bil med tilhengerfeste kan jeg låne av familie, ellers klør jo venner i fingrene etter å få låne bilen. Så å byttelåne med en som har tilhengerfeste koster meg 2 sekunder i telefonen  :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Gæsjan

Tror du ikke det er noen du kjenner som gladelig byttelåner sin fossilbil med hengerfeste mot en TMS en dag eller  to?
TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

cs erlend

Behovet for en "nødbil" dukker nok opp neste sommer når poden skal begynne å øvelseskjøre !
Forresten iOn'en er vel en ypperlig øvelsesbil frem til behovet for å gire kommer.
BMW i3
Fiat 500
Porsche Cayenne
BMW 2800 CS
Model 3 bestilling kansellert

Veggen

#8
Innen noen år tipper jeg behovet for å gire kun finnes for veteranbilfolket.
Giring blir nok like nødvendig som motorstart med håndsveiv er i dag.
Tipper mine barne vil se på giring som en kuriositet fra gamle dager.

Nødbil, nei takk.
Har ventet å årevis på en fullverdig elbil så skal ihvertfall ikke ha noen halvgamle fossiler som står og koster og stadig må fikses...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA