Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Småbarn i Tesla Model S

Startet av FrodR, lørdag 28. desember 2013, klokken 22:00

« forrige - neste »

FrodR

Hei alle sammen!
Nybakt Leaf-eier siden torsdag, da jeg henta meg en hvit Acenta hos Birger N. Haug i Oslo. Bor på Dokka i Oppland forøvrig, og har smuglest på forumet et par-tre måneder allerede og lært masse.
Opplevde et problem i går da jeg skulle lade hjemme, har montert fast den 10A originalladeren i garasjen, og plugget denne inn. Laderen lyste "ready" som normalt. Bilen begynte å pipe, og alle tre diodene på dashen blinket, altså startet ikke ladinga. Kladden lyste kun "ready" hele tiden, ingen andre symboler overhodet. Prøvde å ta av - polen på 12V batteriet, starte stoppe bilen osv, men det samme fortsatte.
Har også kjøpt ekstra ladekladd fra elbilhjelpen, justerbar 6-10-16A, og prøvde denne, og den virket med en gang.
Kan jeg ha en jordingsfeil som originalladeren slår ut på, men ikke den andre (forskjellig toleranse?). En kar jeg snakket med som foreslo dette. Samtidig mener jeg å ha lest at originalladeren skal blinke i ready-dioden ved jordingsfeil, men har ikke funnet tilbake til hvor jeg eventuelt leste dette.

Ellers, jøssenavn for en artig bil Leafen er!! :-)
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt
2013 Tesla Model S - hvis den noen gang blir klar...
Bosted Dokka, Oppland

BE

Høres ut som om originalkabelen er defekt.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

FrodR

Jaja, en gang skal det vel ryke, så hvorfor ikke tredje gangen den brukes
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt
2013 Tesla Model S - hvis den noen gang blir klar...
Bosted Dokka, Oppland

Daeedor

Sitat fra: FrodR på onsdag 18. desember 2013, klokken 19:49
Jaja, en gang skal det vel ryke, så hvorfor ikke tredje gangen den brukes

FrodR

Funket to ganger på denne kursen før, og den er forøvrig 16A, men jeg takker for alle innspill!
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt
2013 Tesla Model S - hvis den noen gang blir klar...
Bosted Dokka, Oppland

Kvikken

Dette er 16A hjemmeladeren man kan kjøpe sammen med bilen? Hvordan kobler man den til strøm? Er det et støpsel eller må det skrus på plass kabel?

Hvis den er enkel å montere så ber jeg om å få den nå fremfor å få den levert senere med elektriker.

Oddvar

Har målt orginalkabelen og den trekker konstant 2140W . Da er det ikke rom for mer på den kursen.. Ellers så virker dette som en defekt ladekabel . Sikker bare å bytte den på garantien :-)
Ellers så bruker jeg også den 6-10-16 A kabelen . Den funker utmerket :-)
Tesla S 85 2014
Ny Nissan leaf i 2013
Med webasto ... Wow nå suser det :-) solgt
Mvh Oddvar

X-Trail

Oppi veska til kabelen ligger bruksanvisning og beskrivelse av lampene på evse. Står også i instruksjonsboka. Ved manglende jord skal ready blinke ;)
Stolt eier av ELise♡

FrodR

16A som jeg har er løs ledning med kladd, kjøpt hos Elbilhjelpen. Ikke sånn hjemmelader-kladd-ting (fersk ja)
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt
2013 Tesla Model S - hvis den noen gang blir klar...
Bosted Dokka, Oppland

FrodR

X-Trail: Aha! Takk for oppklaring
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt
2013 Tesla Model S - hvis den noen gang blir klar...
Bosted Dokka, Oppland

FrodR

Oppdatering, i går virket ladekladden igjen helt av seg selv....
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt
2013 Tesla Model S - hvis den noen gang blir klar...
Bosted Dokka, Oppland

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA