Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla i norske medier

Startet av Kito76, fredag 27. desember 2013, klokken 21:34

« forrige - neste »

Kito76

Det har pågått veiarbeid ved ladeplassene ved Rosteds gate i Oslo i mange uker. Noen som vet hva som skjer?

asbkar

Er denne oppgraderingen til nye moderne ladebokser med bl.a. mode3. På hammersborg torg begynner det vel å nærme seg to uker siden selve boksene kom opp, men de fungerer ikke ennå. Et par karer fra Sønnico er innom og fikler litt en halvtime hver dag. I Bernt Ankers gate driver de med det samme. Tynt med lademuligheter i den delen av byen om dagen... Får håpe de får boksene til å virke snart.
Fra Ski. i-Miev siden september 2011. TM3 siden mars 2019.

Thomas Parsli

Samme langsiktige arbeidet ved Sofienbergparken.

Hvorfor det er viktig å demontere ladestolpene flere uker før de nye er klare skjønner jeg ikke, men det er åpenbart at de som har ansvaret for arbeidet ikke kjører elbil. I tillegg klarte de å vente til kulda satt inn, når vi trenger ladeplassene mest...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Kito76

Takk for svarene. Ja, det er dårlig planlegging og rammer mange som er avhengig av å lade. 1 uke er greit, men flere uker i desember måned er ikke akseptabelt...

Hans Håvard Kvisle

Det føles ganske tragisk. På St.Hanshaugen har to av mine nærmeste ladestasjoner vært demontert siden ca 15.november. Joda, nå har det i snart to uker stått nye stolper med svarte søplesekker over. Til lite hjelp. Imidlertid kom gårsdagens gladnyhet - ved Munchmuseet var det observert en elbil ladende på en av de nye stolpene. Så da håper jeg det ikke er så lenge til vi andre kan gjøre det på øvrige stasjoner uten ombygging. Vi må bare åpne ladepunktet med SMS eller kanskje også RFID. Litt uklart.

I alle fall, jeg har mast på kommunen for å få oversikt over når dette blir ferdig - og det må da skje før jul. Synes jeg.
St.Hanshaugen

phaugneland

Jeg testet den nye ladestolpen ved Munchmuseet. Jeg åpnet den med rfid fra Ruter, så tipper alle rfid-kort fungerer foreløpig. I tillegg til sms.
Nestleder i Norsk elbilforening. Har jobbet i Elbilforeningen siden juni 2012. Bruker til daglig BH Emotion elsykkel.

TorC

Jeg snakket med en i bymiljøetatet for et par uker siden og hun sa at de  håpet å få den oppe igjen før jul. Da begynner de iallefall å få det travelt... Hun lovet å gi beskjed til Kvisle når hun vet noe mer...
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Hans Håvard Kvisle

Stort sett dårlig nytt!

Per Kviberg gate og Munchmuseet kommer i drift nå - tilgang med SMS og nesten hvilket som helst RFID-kort, sies det.

For alle de andre under ombygging, skal vi ikke tro at de blir tilgjengelige før tidligst i uke 2. Ellers må Hafslund-julenissen komme på besøk. Det ventes på skifte av strømmålere.
St.Hanshaugen

Kito76

Kan noen forklare hva som skal oppdateres? Sms og RFID-kort? Kjører en Imiev 2012 og er usikker på hvordan jeg er påvirket...

asbkar

Hehey, nå i kveld var det faktisk liv i boksene på hammersborg torg! To av boksen lyste 2x grønt, mens den siste boksen lyste 2x rødt. Får se i morgen om det går an å lade på dem, ser ihvertfall lovende ut. Sønnico var innom og strakk flere kabler tidligere i dag, men de var fortsatt mørklagte kl. 16.00.
Fra Ski. i-Miev siden september 2011. TM3 siden mars 2019.

Kito76

Kan man forsatt lade med vanlig stikkontakt eller må man kjøpe nye ladekabler til Imiev?. Siden tilgang med nøkkel blir borte, hvor skaffer man kortet?

asbkar

Det er både vanlig schuko og type2, så du kan fortsatt lade som vanlig.
Bortimot hvilket som helst rfid-kort fungerer for å åpne inntil de finner ut hva de skal gjøre rundt dette. Hold det foran noen sekunder, så åpnes kontaktene. Bysykkelkort og flexus-reisekort skal ihvertfall fungere. Akkurat nå er det 1 tesla og 1 buddy som lader på hammersborg torg, + 2 teslaer, 1 leaf og en fossilbil som ikke lader.
Fra Ski. i-Miev siden september 2011. TM3 siden mars 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA