Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Map with charging sites

Startet av koffeld, onsdag 17. september 2008, klokken 10:00

« forrige - neste »

koffeld

Da kommer jomfruposten fra meg her på forumet:

Jeg er i ferd med å starte i ny jobb hvor jeg etter alt å dømme trenger bil en god del mer enn jeg har gjort frem til i dag.  Per i dag har jeg allerede en vanlig familiebil av litt stor størrelse, men denne synes jeg er unødvendig å kjøre rundt med da jeg stort sett vil kjøre alene.  I den forbindelse har jeg en avtale med ny arbeidsgiver om å få låne penger til gunstige betingelser for å kjøpe elbil.

Jeg bor på Kjelsås i Oslo og kommer nå til å kjøre daglig til Lysaker + en del turer rundt i Oslo-området.  Dette burde være innenfor det de fleste biler klarer så vidt jeg kan forstå.  Hadde den nye Thinken vært å kjøpe i morgen, hadde jeg nok slått til på en slik, men vegrer meg for å stille meg på venteliste siden jeg da ikke vil få den levert før mars/april. 

Den gamle Thinken er ett alternativ jeg lurer litt på, men er nok litt bekymret for batteriteknologien og ikke minst å kjøpe en bil med en historikk jeg ikke kan være 100% trygg på. 

Buddy'en blir litt for liten, det er et minstekrav at bilen i alle fall skal være registrert som bil...

Håper på noen gode tanker rundt dette!
Tesla X90D 2017
Nissan Leaf 2012

HHF

#1
Uten noe egentlig ønske om å drive direkte reklame for noen her inne, vil jeg allikevel driste meg til å be deg se på den Thinken som ble omtalt her i annen tråd nylig. Den ligger sikkert ute på Finn ennå og er av den gamle typen, men med ny Lithium-batteripakke. Da får du bil på dagen, med garanti og ny teknologi på batterisiden. Lyder ihvertfall som noe du bør vurdere ...

Se tråden og link til Finn.no her http://elbil.no/forum/index.php?topic=1110.0
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

koffeld

Ja, den er absolutt spennende.  Skulle definitivt likt å vite litt mer om hva som ligger i batterigarantien på denne og litt om erfaringer som er gjort med Think med dette batteriet.  Og; mulig jeg tar helt feil her, men er ikke et Li-poly batteri betydelig lettere enn det opprinnelige Ni-MH batteriet?  Hva skjer da i tilfelle med veigrep osv?
Tesla X90D 2017
Nissan Leaf 2012

El rayo

Sitat fra: koffeld på søndag 31. august 2008, klokken 23:30
Think med dette batteriet.  Og; mulig jeg tar helt feil her, men er ikke et Li-poly batteri betydelig lettere enn det opprinnelige Ni-MH batteriet?
Originalt brukte Th!nk NiCd (Nikkel-Kadmium, ikke Nikkel-Metall-Hydrid) batteri i PIV4 modellen (Fords betegnelse A266) som ble produsert 1999 - 2002.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

hens

Du finner endel svar under "Defekt batteri".
100Ah batteriet veier 150 kg mindre, og har 19volt høyere nominellspenning. Det betyr bedre aksellerasjon og litt større rekkevidde enn originalt.
Jeg har kjørt en Think med 20 blokker, 120volt nominell, og den var merkbart bedre. Med ytterligere spenningsøking og redusert vekt, vil dette bli en festlig bil.
Når det gjelder garanti tror jeg du  kan være trygg, Rav4 vil nok ikke sage av grenen han sitter på
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA