Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Gassrespons og regen på i3

Startet av Lokführer, onsdag 25. desember 2013, klokken 18:32

« forrige - neste »

Lokführer

Var ute og kjørte noe mil i dag i øs pøs regnvær og jaggu begynte det å dryppe iskalde dråper i hodet mitt. Ett eller annet sted tar panoramataket inn vann og når jeg svinger(rundkjøring typisk) får jeg et par tre drypp. Noen flere som har erfart dette? Quick fix?
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

D.O

Har opplevd dette med bmw som hadde tette dreneringshull. Parkerte under en furu og det var sammlet opp barnåler i topp av kanal :)
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Tesladigger

Sitat fra: Lokführer på mandag 16. desember 2013, klokken 19:57
Var ute og kjørte noe mil i dag i øs pøs regnvær og jaggu begynte det å dryppe iskalde dråper i hodet mitt. Ett eller annet sted tar panoramataket inn vann og når jeg svinger(rundkjøring typisk) får jeg et par tre drypp. Noen flere som har erfart dette? Quick fix?

Jeg har også opplevd dette og klaget dette inn til Tesla service, venter på time for å komme inn for å få dette sjekket.
Har hatt flere regnfulle dager etter dette uten at det har kommet mer, men ønsker å få dette sjekket uansett.
Lykkelig eier av Tesla Model S 85 siden nov 2013
Tesla Model ≡ reservert

Malmo92

Derfor velger man uten panotak, sånn er jo dømt til å gå sheiss  :)

cra

Som D.O. sier; start med å sjekke dreneringshull. Hadde tilsvarende på en Opel for et par årtier siden, og den hadde otså stått parkert under noe fauna i en periode, og samlet opp rusk i dreneringshullet. Et greit punkt å ha med på ukentlig kontroll. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

OleT

Sitat fra: cra på tirsdag 17. desember 2013, klokken 09:35
... stått parkert under noe fauna i en periode, og samlet opp rusk i dreneringshullet. ...

Elgskit på taket???
Håper du mente å skrive FLORA. :D
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

cra


Sitat fra: OleT på tirsdag 17. desember 2013, klokken 11:03
Elgskit på taket???
Håper du mente å skrive FLORA. :D

Ha ha ha!! Du har selvsagt rett i det, OleT! (Selv om bilen også bar preg av at det bodde noe fauna i floraen) ;D


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Hawkon

Sitat fra: Lokführer på mandag 16. desember 2013, klokken 19:57
Var ute og kjørte noe mil i dag i øs pøs regnvær og jaggu begynte det å dryppe iskalde dråper i hodet mitt. Ett eller annet sted tar panoramataket inn vann og når jeg svinger(rundkjøring typisk) får jeg et par tre drypp. Noen flere som har erfart dette? Quick fix?
Jeg overtok min TMS for en uke siden, og jeg har samme problem som deg, Lokführer. Var det en enkel fix på det?
Finalized 16.08.2013
Levert! 11.02.2013
Grå, Pano, 19", Tech, Park, Lyd, Luft, Pakkehylle

Tor med Leifen

Var nettopp ute i bilen for å hente noen småting og ble ønsket velkommen av dråper på passasjersetet fremme. Ingen ansamling av vann i kanaler, åpne dreneringshull. Det ser ut som vannet har rent langs taket, fra bakkant av luke og så dryppet ned midt i setet. Googlet og fant en annen tråd der taket hadde lukket seg helt med litt ekstra hjelp. Prøvde det på bilen nå, og merkelig nok så lukket taket seg mer en vanlig. Det vil si,  den delen som beveger seg gikk lengre frem før den stoppet når jeg hjalp til med et ekstra puff. Gjenstår å se om det holder tett. Dere andre som har lekket, fikk dere vite årsåk etter utbedring hos Tesla?

Lommelund

Dette er en klassiker... Har aldri fått noen forklaring av Tesla, men etter utbedring hos Drammen Karosseri sist høst har kjerra vært tørr og fin - spesielt etter at de også sørget for at bakluka ble tett ;)

NielsChr

måske et par råd som andre kan bruge.

jeg har aldrig haft vand fra panoroof, men jeg har oplevet at ved høj motorvejs hastighed gør vindtryk at panoroof ikke kan lukke helt perfekt (det lige som suges op og kan ikke komme ned på plads.). Det anbefales derfor at være under 60 km/t når man lukker taget for at sikre det lukker helt.

Derud over giver jeg jævnligt gummilister lidt silikoneolie for at sikre de er smidige og slutter tæt.

Tor med Leifen

Det virker som luken ikke lukker seg 100% uten litt hjelp. Ingen lekkasjer etter dette. Har gitt listene silikon, men de blir fort grå igjen. Ser nydelig ut, naturlig patinert. Matcher flytebryggen.

Krishell

Varmeapparat på fult (blås) skaper faktisk "mye" trykk på en så stor overflate. opplevd trykk i ørene når dører smelles igjen? Litt av det samme.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA