Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladekabel bilde? (10A)

Startet av scoot, mandag 23. desember 2013, klokken 17:35

« forrige - neste »

bongachalla

Spenning på batterier. evt hvilket batteri som er gåen. Et dårlig batteri kan være nok til at hele batteripakka svikter.

Diverse feilmeldinger. Eks viftefeil.

Der kan du også nullstille service-lampa.

Husk at kabel må være av "nullmodem"-type.

Termit

Noe godt forslag til hvor i Oslo man kan kjøpe nullmodem-kabel over disk?

Termit

Finnes det forresten noen versjoner av BMS Monitor eller EMS analyzer som fungerer for Windows 7?

bongachalla

Vet at folk tidligere har kjøpt det på clas ohlson. Ellers kan du seff låne min. Send meg PM så skal du få info. Bor på Grünerløkka.

Jeg har installert på windows 7 64 bits. opplever ingen problemer med det.

Termit

bongachalla

Viser til utmerkede dropboxen til forumkollega magnus.arnesen (du finner posten under batteribytte - mine erfaringer)

https://www.dropbox.com/sh/gef078i62a3w1yr/AAA27QjqZY3wHb2vT7ygWhODa

Termit

Finner ikke "batteribytte - mine erfaringer" der noe sted. Er det en fil eller en katalog som skal være der?

bongachalla

9. post under revaforumet:

http://elbilforum.no/forum/index.php/board,28.0.html

Ellers hadde jeg jo linket til dropboxen hans i min forrige post.

edyrli

Jeg kjøpte USB -> RS232 adapter og NULL-Modemkabel på Clas Ohlson. Fungerer kjempefint.
Når det gjelder sjekk av batteri så kan hvilespenningen være helt fin på selv på defekte batterier. Du må sette bilen i drive og kjøre litt for å se om spenningen faller på noen av batteriene.
Et friskt nyladet batteri bør klare holde over 5 volt så lenge man er i F. Har akselrasjon i B kan presse spenningen under 5v.
En annen batteri feil kan være at spenningen er fin og holder seg over 5v i begynnelsen men etter noen minutter kjøring så dropper spenningen plutselig.
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

Termit

Aha.... Takk :-)

Men finner fortsatt ingen EMS software...?

scoot

Sendt deg dropbox link per mail. Husker ikke hvem av dem som funker på Win7 men det er en av dem :)

2009 Revai

Termit

Tusen takk for hjelpen gutta :-)

Fikk fyllt vann igår, resatt feil og satt nye verdier som var blitt borte. Den har stått på lading i natt, blinket som vanlig lading, og kjørte en liten runde med den i morges...

Nå burde jeg vel sette den på utjevningslading kanskje?

scoot

Utjavning etterfult av vannpåfylling. Etter det ville jeg kjørt en tur hvor du tømmer den ned mot rødt (ikke til rødt, men mot bunnen av gul). Viktig at batteriene får noen fulle ladesykluser i opparbeidingsfasen :-)
2009 Revai

Termit

Kjørte 25km i går, gikk helt fint :-) Kjørte til trening i dag, og da kom jeg nesten ikke opp bakken ved treninga... Skal sies at bakken er skikkelig bratt... Men den rød batteri lampa begynte å blinke på vei til trening, og "tanken"viste fortsatt grønt. Hva betyr blinkende batteri lampe da?

Noen som har helt eksakt hvilke verdier som skal være i EMS Analyzer, der man kan endre selv?

freon

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA