Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Du vet du kjører TMS når du...

Startet av Nimrad, mandag 23. desember 2013, klokken 16:48

« forrige - neste »

Nimrad

Hei!
Jeg skal gifte meg i april og som storfan av Tesla S skulle jeg gjerne leid en bil. Jeg holder til i Stavanger-området. Er det noen som vet om noen som leier ut slik som dette?

Tesla-man

hmmm, du risikerer at brura ombestemmer seg og går for tesla-man'en ;)
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

shb

Det er jo noen damer med Tesla her også da :) Men da kan jo...
Tror det ordner seg. Du kan sikkert bare velge farge på bilen du!
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

Corny

Mange som kjører Tesla i Stavanger for tiden, så det ordner seg nok. Men hvilken farge ønsker du, og snakker du med eller uten sjåfør?
Blå S85 utlevert 6.12.13 i Sandnes/Stavanger

Kagex

Mange tesla eiere som sikkert har noen timer å hjelpe deg i bryllupet ditt i bytte mot en kakebit :)

Sent from my GT-I9505 using Xparent BlueTapatalk 2

P29687

Nimrad

Sitat fra: Corny på søndag 15. desember 2013, klokken 13:21
Mange som kjører Tesla i Stavanger for tiden, så det ordner seg nok. Men hvilken farge ønsker du, og snakker du med eller uten sjåfør?
Ser at jeg nok burde fått med litt flere detaljer, ja :)
Ettersom vi skal feire et stykke utenfor Stavanger var vi interessert i å leie bil uten sjåfør for én dag. Hvis vi kunne valgt farge ville vi nok valgt svart, men er åpen for andre farger også. Kan vel tenke meg flere kan være litt mer skeptiske til å leie ut for en dag uten å være med selv. Noen som har erfaring med det og noen idé om hvordan man kunne ordnet en kontrakt og en slags sikkerhet for begge parter(kanskje spesielt utleier)?

Tai

Kanskje du er heldig men jeg hadde ihvertfall aldri lånt vekk Teslaen min til fremmede uten at jeg var med! Da skulle betalingen vært rimelig betydelig ;D

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

MrDriveby

Prøv å hør med tesla Stavanger om de kan hjelpe deg. De har både rød, blå og brun såvidt jeg vet
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

Nimrad

Sitat fra: MrDriveby på mandag 16. desember 2013, klokken 01:01
Prøv å hør med tesla Stavanger om de kan hjelpe deg. De har både rød, blå og brun såvidt jeg vet
Det er de som tipset meg om denne siden. Frykter det kan bli vanskelig, men har en drøm om at det lar seg gjøre :)

MrDriveby

Sitat fra: Nimrad på mandag 16. desember 2013, klokken 01:05
Sitat fra: MrDriveby på mandag 16. desember 2013, klokken 01:01
Det er de som tipset meg om denne siden. Frykter det kan bli vanskelig, men har en drøm om at det lar seg gjøre :)

Aah ok, er nok mange som kviner seg fra å leie vekk bilen med tanke på forsikring og evt. Lang levering skulle uhellet være ute. Mn at noen hadde vært sjåføren for én dag så tror jeg responsen er bedre. Mn igjen, du ønsker nok også å kjøre bilen (halve drømmen regner jeg md ;) )
TMS P85

Nimrad

Sitat fra: mgarm på mandag 16. desember 2013, klokken 08:01
Hertz Norge har Tesla som bil i deres Green Collection.
https://www.hertz.no/rentacar/vehicleguide/index.jsp?targetPage=vehicleGuideHomeView.jsp&countryCode=NO&category=Green Collection

Avis Norge har det under Prestige.
http://www.avis.no/biler/Prestige/Tesla-Model-S
Kan ikke finne noen av disse i Stavanger dessverre. Avis vet jeg kun har i Oslo og Drammen, Hertz finner jeg ingen info om, men får ingen treff når jeg søker det opp i Stavanger.

AreLib

lei bil i oslo for 3-4 dager ta med til stavanger bruk som bryllups bil så lever tilbake, fly+leie av bil vil nok være rimeligere enn hva private skal ha for å leie ut bilen uten sjåfør. leide bil med sjåfår (ikke tesla) til bryllupet mitt, kom på 5000,- hadde jeg lånt vekk MIN bil uten meg tilstede så hadde jeg forlangt 20000,- pluss kontrakt der leier sier seg enig i å dekke all form for kostnader ved eventuell skade :) 
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: bensinhodet på onsdag 18. desember 2013, klokken 14:27
lei bil i oslo for 3-4 dager ta med til stavanger bruk som bryllups bil så lever tilbake, fly+leie av bil vil nok være rimeligere enn hva private skal ha for å leie ut bilen uten sjåfør. leide bil med sjåfår (ikke tesla) til bryllupet mitt, kom på 5000,- hadde jeg lånt vekk MIN bil uten meg tilstede så hadde jeg forlangt 20000,- pluss kontrakt der leier sier seg enig i å dekke all form for kostnader ved eventuell skade :)
Avis Drammen tar vel ca 3000 kr per dag i leie for Model S, så er ikke sikkert det hadde vært billigere å få en over fra Østlandet. Fire dager betyr 12 000 kr, pluss sikkert rundt 2000 kr i fly. Da er det oppe i 14 000 kr, og det er med masse styr for å få den frem og tilbake.

Jeg ville kanskje vurdert å gå for en Model S med sjåfør. Er nok betydelig billigere, og man vil sikkert klare å finne noen som er villig til å overlate førersetet i noen minutter også.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

MrDriveby

Sitat fra: Nimrad på onsdag 18. desember 2013, klokken 10:56
Sitat fra: mgarm på mandag 16. desember 2013, klokken 08:01
Hertz Norge har Tesla som bil i deres Green Collection.
https://www.hertz.no/rentacar/vehicleguide/index.jsp?targetPage=vehicleGuideHomeView.jsp&countryCode=NO&category=Green Collection

Avis Norge har det under Prestige.
http://www.avis.no/biler/Prestige/Tesla-Model-S
Kan ikke finne noen av disse i Stavanger dessverre. Avis vet jeg kun har i Oslo og Drammen, Hertz finner jeg ingen info om, men får ingen treff når jeg søker det opp i Stavanger.

Ring Hertz og hør med dem.

Er også mye mulig både avis, Hertz og andre, har skaffet biler i området til du skal ha bryllupet til våren  ;)
TMS P85

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA