Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Du vet du kjører TMS når du...

Startet av Høgis, mandag 23. desember 2013, klokken 12:35

« forrige - neste »

Trøndertesla

Sitat fra: sindrej på mandag 16. desember 2013, klokken 15:17
Ganske utrolig at du har jobbet med konflikthåndtering sett i bakgrunn av ditt første innlegg synes nå jeg.  Forumet her virker jo å være gjennomsyret av folk som nærmest har det som sin livsoppgave å marginalisere andres problemer synes nå jeg.  Uansett; så klart vi er interessert i, og tro på, å få alt i orden, ellers hadde vel alle solgt bilene sine fort som f.

Hadde meg en 10 minutt biltur her i sted, spilleren zappa vel låt 3 ganger i løpet av den tiden.  Tesla har ikke god kvalitet på programvaren og på oppdateringene sine rett og slett!  Heldigvis er det bagateller i forhold til generell driftsikkerhet.

Jeg synes Harlex illusterer det ganske godt - at "klage/fornøyd/aksept terskelen" er forskjellige hos folk, selv om han overdriver litt for å understreke nettopp dette. Noen har gått inn i dette med holdningen at man kan leve med småfeil i begynnelsen, mens andre har hatt som utgangspunkt at "er det noe feil så skal jeg f..n ta meg kreve min rett". Jeg nevner ikke navn... For de mest "juridisk korrekte" i den siste gruppen, så er det kanskje (på generelt grunnlag) best å vente til produkter er "testet & proven" før man slenger seg på. Det vil spare både en selv og leverandøren for unødvendig mye støy.
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

toppi

Det er drøssevis av tråder her på forumet om feil på TMS.
Det er det aldri noen som har kritisert, dette er derimot nyttig lesning, særlig når det følges opp med mulige løsninger på problemet.

Det er derimot stor forskjell på dette og "syte" trådene. "Syte" trådene skiller seg ut på en helt annen måte. Gjerne skrevet av folk som aldri kunne tenkt seg TMS (han er heldigvis ikke mer på forumet), folk med skjulte agendaer, folk som vil ha BMW men som ikke klarer å la være kjøpe TMS fordi det er så billig, de som vil ha bilen fordi den er rå men overhode ikke passer bruksmønsteret, utstyrsbehov, eller rompeform, osv, osv..

Min TMS er 3,5 mnd. gammel, kjørt ca 5000 km, og fortsatt feilfri (- noe ustabil DAB)



Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

Thor2014

Hei :)

Alle klager, men det hjelper tydeligvis ingen ting.
Skjønner ikke at dere gidder ;D

Send Elon ett norskkurs og link til elbilforum.no, så kanskje det skjer noe.
Virker ikke som at de fleste har den største eierfølelsen til bedriften :o

valvolainen

Sitat fra: Thor2014 på mandag 16. desember 2013, klokken 20:52
Hei :)

Alle klager, men det hjelper tydeligvis ingen ting.
Skjønner ikke at dere gidder ;D

Send Elon ett norskkurs og link til elbilforum.no, så kanskje det skjer noe.
Virker ikke som at de fleste har den største eierfølelsen til bedriften :o

Makan til sutring da.
Har det fint i bilen min jeg. En glede som deles av mange andre. Kommentarer som dette bidrar til.. skal vi se.. null og niks.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Thor2014

Sitat fra: valvolainen på mandag 16. desember 2013, klokken 21:11
Sitat fra: Thor2014 på mandag 16. desember 2013, klokken 20:52
Hei :)

Alle klager, men det hjelper tydeligvis ingen ting.
Skjønner ikke at dere gidder ;D

Send Elon ett norskkurs og link til elbilforum.no, så kanskje det skjer noe.
Virker ikke som at de fleste har den største eierfølelsen til bedriften :o

Makan til sutring da.
Har det fint i bilen min jeg. En glede som deles av mange andre. Kommentarer som dette bidrar til.. skal vi se.. null og niks.

Jepp, helt enig. Null og niks dersom ingen som jobber og bryr seg om Tesla ser det.

Håper når jeg får bilen at den virker  :) Gleder meg masse i alle fall!

Tobo65

Tråden heter: Er alle like fornøyd? Det er vel ingen tvil om at alle ikke er like fornøyd. Personlig har jeg nå hatt bilen i 18 dager og har kjørt 1600 km.

Bilen min er langt bedre enn forventet. Jeg hadde ikke prøvekjørt på forhånd. Har nå også kjørt i bakkene i Tromsø på null-føre og framkommeligheten er meget god.

Lading har fungert feilfritt hver gang. Både hjemme og på diverse ladeplasser (bare Schuko og Superchargers så langt). Parkeringssensorene fungerer utmerket, men har koblet ut to ganger når det har lagt seg snø på de.

Ryggekamera blir fort dårlig p.g.a. snø og skitt. (Burde vært et deksel som åpnet seg ved revers).

Vindusviskerne fungerer fint på automatikk, men er enig i at de stopper for langt fra venstre A-stolpe. Det blir et stort død-felt i snøvær.

DAB-radio har jeg nesten ikke brukt, dårlig grensesnitt og brukervennlighet. Litt dårlige mottagerforhold på FM-radio. Bruker nesten bare internettradio (tunein) og USB-pinne, begge deler fungerer feilfritt. En sjelden gang kort "buffring" på tunein.

Lakken kunne godt ha vært hardere. Det blir striper i lakken av nesten ingenting.

Min bil i står i garasje både hjemme og på jobb og dette bidrar helt sikkert til å hindre feil med låser, vinduer og lading.

Ellers fungerer alt. Og bilen er perfekt til mitt bruk. Dette er noe jeg understreker til de som spør. Denne bilen er ikke for alle, selv om Tesla ønsker å fremstille den som det. Særlig lademulighetene (eller rettere sagt mangelen på lademuligheter) begrenser brukermassen. Men om man klarer seg i det daglige med lading hjemme og ev. på jobb er det en fantastisk bil.

Ville valgt TMS igjen  :)
"Elvira"  P85, sort, sort, karbon, 19" og alt utenom pluss og barneseter. #P2476  VIN P17715. (Tromsø) Solgt høsten 2017

«Elinor» X100D, midnight black, sort standard interiør, 7 seter. Juli 2018

Mottatt 28.11.2013!

Birger

Sitat fra: Høgis på lørdag 14. desember 2013, klokken 23:40
Beklager til alle dere som er "TMS FRELST", jeg var det, men er det desverre ikke lengere.
Spesielt etter jeg fikk en uheldig start på min El-bil opplevelse.

Har hatt vår nå i tre uker og kjørt relativt lite, 1400km. Jeg er i den syvende himmel og har ingen ting å klage på enda.

Det var litt styr i forkant av leveringen + at vinterdekk.... tok sin tid. Men sleve bilen er bare fantastisk for min del.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

D.O

Er kjempefornøyd etter 50 mil, blir bare mer og mer fornøyd, men har dessverre begynt å venne meg til aks og ønsker mer  :-\ ingen problemer utover de vanlige ladetingene, med charging will start momentantly eller noe sånt. Topp bil med unike vinter egenskaper  :) er lenge siden jeg har hatt lyst til å kjøre bare for å kjøre.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

gbzdoc

Får ta med noe positivt her jeg også.

Har hatt bilen i ca. 3 mnd. nå og kjørt straks 8000 km. Så langt kan jeg ikke si jeg er annet enn svært fornøyd med bilen. Har hatt noen tilfeller av å måtte plugge inn laderen mer enn en gang, men aldri på siste FW. Får riktig nok beskjed om "charge cable problem" etter endt lading, men aldri 12v feil så langt.

DAB radioen er litt lunefull, men er stort sett snill nå. Bra mottak ser den ut til å ha nå også.

Bortsett fra det er det bare fryd. Til og med klargjøringen var så bra at jeg foreløpig ikke har detailet den selv, bare vasket den. Har tatt kontakt med Tesla support en gang, etter å ha bæsjet på leggen og vasket bilen med høyttrykk, for så å la den stå over natten hvor temp sank til rundt -8. Park bremsen satt bom fast. Fikk svar med en gang 07:15, veldig hjelpsom NORSK fyr som hjalp meg. Endte med å bruke varmt vann på kalipperne, og vips løsnet det. (Noe jeg kom på selv, men det manglet ikke på velvilje fra Tesla sin support medarbeider på å finne en løsning.)

Setene passer i hvert fall min rumpe og rygg veldig bra, og støtten i ryggen er perfekt for min smak. Sitter rett og slett veldig godt, etter å ha brukt litt tid på å sette meg inn i alle justeringene. Elsker profilene sidene jeg og kona bruker bilen mye om hvetandre.

Om jeg savner noe? Jepp! ACC... Men ryktene skal ha det til at dette kommer, trolig også som retrofit. Time will sjåv!

PS! Digger håndtakene som ønsker meg velkommen hver gang jeg skal kjøre. :D

PS2! Vi har en TMS og en Leaf, de deler ett 16A uttak. Funker fint som snus med litt planlegging av ladingen. Men vurderer et 32A uttak for de gangene 24t ladetid blir "litt" lenge. :)

God jul alle sammen, og håper alle får et bra Tesla år i 2014, med hvilepuls og få problemer! :-)

eledille

#99
Sitat fra: Epleskreller på mandag 16. desember 2013, klokken 11:59
De som forventet å kjøpe en bil som var best på alt/det meste er  naturligvis skuffa. Vi som forventet å kjøpe en bil med endel utfordringer, men med unike kjørekvaliteter er naturligvis fornøyd. Ikke noe problem å lage en smørbrødliste over forbedringspotensialer, men mange ting er også eksepsjonelt bra. Man er på grensen til naiv om man trodde at bilen skulle være "top notch" på alle områder. Jeg syns forøvrig også at vindusspylervesken spyles altfor konsentrert, men det tar ikke fra meg gleden av å kjøre "verdens beste bil" (sitat 10 år gammel nevø)

Som jeg skrev så er det umulig å ikke sitte og glise når jeg kjører, i hvert fall når det ikke spruter saltlake på vinduet hele tiden. Nå ble det også bedre, siden automatikken hjulpet med en dytt på hendelen i ny og ne fungerer rimelig ok.

I all hovedsak er bilen kanonbra, man risikerer jo gåsehud og frysninger stadig vekk. Men det er noen ting som er helt utrolig dårlig, og det aller verste er at Tesla forsøker å feie det høyst reelle problemet jeg har med lading under teppet og late som ingenting mens de håper at jeg bare går min vei og slutter å mase. Nå burde de ha fått med seg at jeg er fast bestemt på å få dette fikset, men likevel hører jeg ikke en lyd fra dem.

Det er ikke greit på en flekk.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

eledille

#100
Sitat fra: Harlex på mandag 16. desember 2013, klokken 11:51Jeg nekter å tro at Tesla som alle andre bilprodusenter ikke fikser evt. Feil på sine helt nye biler. Blir ikke feilen rettet antar jeg at den er for ullen/ generell syting og da er svaret at du har kjøpt feil bil og kanskje bør vurdere å selge...

Si meg, kan du ikke lese, eller påstår du at jeg juger?

Tesla har vært klar over ladeproblemene mine i over to måneder, og de har enda ikke klart å hoste opp noe som minner om en løsning. Den enkleste løsningen ville vært å si "OK, vi ser at dette kan ta litt tid å få i orden, så vi bestiller en 13 A Type 2 ladekabel til deg hos Salto. Skal vi sende den, eller vil du heller hente den selv med en gang?"

Dersom det var din bil som ikke kunne lade om natten slik at du måtte løpe og plugge ut og inn og passe på den, pluss skaffe barnevakt når du skal bort fordi den ikke kan stå tilkoblet strømnettet uten å lade, ville du da ha syntes at det var helt greit at Tesla ikke gjør noe som helst med det?

Enn om du hadde kjøpt deg en ny Mercedes til godt over en halv mill og bensinpåfyllingsrøret ikke passet til pumpene slik at du måtte stå og fylle bensin med kanne og trakt, og Mercedes fremdeles trekker på skuldrene etter to måneder - hadde det vært greit?

Jeg synes det virker som om du har veldig lett for å godta problemer som ikke rammer deg selv.

Tesla har hatt mange muligheter over lang tid til å ta tak i dette, og det har de ikke gjort. Tålmodigheten min er ganske lang, men til slutt blir jeg irritert jeg også.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

eledille

#101
Sitat fra: satheesh.net på mandag 16. desember 2013, klokken 12:28
Det er mange som opplever tull og tøys med medfølgende ladekabel og dette er selvsagt uheldig. Men dette vil garantert på sikt bli ordnet opp i.

Vindusviskerautomatikken og en dør som er noen millimeter skakk kan jeg vente litt på å få fikset. Det er ikke verre enn at jeg kan leve godt med det og glede meg over bilen, om det skulle være umulig å få fikset. Men jeg kan ikke godta at ladeproblemer blir ordnet opp i "på sikt".
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

dotten

det en del glemmer her er ikke bare bonus tap og hvor lang tid man bruker på å komme seg dit i gjen. Men hvor mye sparer/taper du på at du tar det på egen kappe, og fortsetter å bygge bonus. Kontra å miste den?

Det er en helt del der også, ikke bare i tap på bonus, men også når det kommer til hvor mye du sparer pr bonushopp-


Jeg ville tatt det på egen kappe! lykke til
S85

P85D fra mars 2015

SimenT

Jeg er strålende fornøyd etter 4000km. Ser frem til DAB-problemene er løst. Ingen ladeproblemer med ny kabel. Blir rett og slett i godt humør av å kjøre rundt i den.
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

Zanka

Jeg passerte 10 000 km igår.
Har hatt to punktering og byttet ett dørhåndtak.
Ser også frem til å få fikset DAB samt å få inn versjon 6 av software.
Ekeberg, Oslo
P85+ og Model 3 LR

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA