Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Pinglemotor i Tesla?

Startet av MrDriveby, mandag 23. desember 2013, klokken 08:26

« forrige - neste »

MrDriveby

Sitat fra: Leif1 på lørdag 14. desember 2013, klokken 22:10
Tror leveringstiden ikke nødvendigvis henger sammen med når en bestilte.
De lager sikkert batcher med biler med div egenskaper som passer for rasjonell produksjon.

Mange teorier på dette ;) mange som sier at batcher er i farger. Spottinger på tesla fabrikk viser større kvantum av samme farge hele tiden
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

cairnz

bekreftet 23. aug fikk vin 18. nov - det tar den tiden det tar

Sent from my iPhone using Tapatalk
Elbilist

MrDriveby

Sitat fra: Leif1 på lørdag 14. desember 2013, klokken 22:10
Tror leveringstiden ikke nødvendigvis henger sammen med når en bestilte.
De lager sikkert batcher med biler med div egenskaper som passer for rasjonell produksjon.

Etter spottinger som er gjort på Tesla fabrikken leverer de ut store batcher av samme farge.
Men synd at det ikke er før Mars/April. Ringte leveranseansvarlig i Norge angående disse fanene som kommer om ønsket levering når du bestiller bil, og det han sa var at disse stemte helt og holdent (selv med det avsporede toget der de mistet endel EU biler)

Så da er det ekstra surt at det da går fra Feb til mars/april
TMS P85

Leif1

Om de har klart å lure en del tyskere og andre gale europeere til å bestille, må vel vi her oppe på Nordkalotten finne oss i å få andreprioritet en stund også.

Tror (og det er selvfølgelig helt subjektivt) at de er avhengige av å komme inn i dette markedet for å overleve som selskap i lengden.
Konvertitt fra S til X

MrDriveby

Sitat fra: Leif1 på søndag 15. desember 2013, klokken 00:36
Om de har klart å lure en del tyskere og andre gale europeere til å bestille, må vel vi her oppe på Nordkalotten finne oss i å få andreprioritet en stund også.

Tror (og det er selvfølgelig helt subjektivt) at de er avhengige av å komme inn i dette markedet for å overleve som selskap i lengden.

Enig der
TMS P85

Anew

Sitat fra: MrDriveby på lørdag 14. desember 2013, klokken 22:14
Mange teorier på dette ;) mange som sier at batcher er i farger. Spottinger på tesla fabrikk viser større kvantum av samme farge hele tiden
Jeg var på besøk på fabrikken på fredag (anbefales!). Det var helt klart ingen batching av farger. Biler i alle farger sto på rekke og rad i produksjonslinjen
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

MrDriveby

Sitat fra: Anew på søndag 15. desember 2013, klokken 14:00
Sitat fra: MrDriveby på lørdag 14. desember 2013, klokken 22:14
Jeg var på besøk på fabrikken på fredag (anbefales!). Det var helt klart ingen batching av farger. Biler i alle farger sto på rekke og rad i produksjonslinjen

Hehe ok, da fikk vi avkreftet det!
TMS P85

SR

Så du noe til all letingen som foregår/vi antar foregår?  Slik jeg har forstått det, etter som jeg har latt tålmodigheten få overtaket hos meg, foregår sakene på følgende måte:

Først leter de etter VIN.  Til tross får mye trening, så finner de tydeligvis ikke VIN hver dag.  Og når de finner, så er det tilfeldig ift den rekkefølgen de egentlig lette etter.

Parallelt leter de også etter deler til bilen. Dette tar tid. Muligens er de ikke lagret etter nummer, slik at de er vanskelig å finne. Eller så har innkjøpssjefen kjøpt inn det meste, men kanskje glemt en farge etter to.

Etter at både VIN og deler er funnet, letes det etter produksjons- og leveringsdatoer. Til fortvilelse for oss som venter på akkurat disse. (Det er her tålmodigheten kommer inn).

Når Tesla har funnet datoen for ferdigstillelse begynner vår leting. Hvilken båt tar med bilen over Atlanteren, og hvor i svarte befinner den seg akkurat NÅ?
Og når kommer den til Nederland, og hvor er båten som skal ta våre biler til Drammen?

Når de først er ankommet Drammen, så leter vi etter hvilken videretransport de er på. God etterretning gir stadig melding om observasjoner om svarte, gråe og hvite observert på en transport hit eller dit. De ivrigste leter også etter egen VIN på biler på oppsamlingsplasser. Vi leter og vi leter.

Så letes det etter leveringsdato av Tesla i Norge. Disse er tydeligvis godt gjemt et sted, fordi de riktige datoene ofte finnes rett før levering skal skje.

Det mest overraskende er kanskje at vi oppdager at Tesla på dette tidspunktet fortsatt leter etter andre ting. Det viser seg at de ikke har funnet alle adapterne som skulle følge med, noen har rotet bort felgene til vinterhjulene og hvem har tatt vinterdekkene??

Mens Tela leter videre etter dette, så leter de som har fått bilene etter feil på disse. Ikke alt er tydeligvis like vanskelig å finne.....  Noen leter også etter det som mangler ift premiumbilen de hadde eller egentlig skulle hatt.

Og letingen fortsetter...  Tesla leter etter utbedringer og forbedringer. Vi leter etter ladeplasser.

Og slik går no dagan...

For en tålmodig sjel, hvor Tesla fortsatt leter etter deler til bilen, så nyter jeg å oppdatere meg på status i all leting på forumet.  Det er spennende å se hva som etterhvert blir funnet. Og når jeg en gang på nyåret finner min bil i Oslo, så gleder jeg meg veldig til å kjøre mye og lete etter ladeplasser!
Før S P85+, så  SP85D, deretter S P90DL, nå X 100D

AttackOfTheMac

Når man får VIN har lite med leveringstid å gjøre. Noen kan få det rett før produksjon, andre rett etter bestilling. Det virker som de deler de ut i batcher. Å vente på VIN har liten hensikt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA