Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Fulladet batteri

Startet av Andreasore, søndag 22. desember 2013, klokken 10:10

« forrige - neste »

Andreasore

Har fått opp en feilmelding på bilen nå
I-key system fault
Noen her inne som har fått den før?

Meldingen kom når jeg parkerte og slo av bilen idag.
Selvfølgelig rett over 1600 så har ikke fått snakket med forhandler enda.
Har forsøkt å slå på og av igjen uten at den går bort.

Bilen er en 2013 Euro modell levert 01.11.2013.
Gått ca 2.000km allerede og vært inne en gang for bytte av PTC.

Boogie

Er det ingen andre som har hatt dette problemet?.
Jeg har en 2011 modell som kom opp med denne feilen i dag.
Prøvde å bytte batteri i nøkkelen uten resultat, sjekket 12V batteriet (ristet litt i ledningene) og lukket panseret. Da startet bilen, men servoen virket ikke.
Når jeg kom hjem prøvde jeg å starte bilen på nytt. Alt OK.
Mistenker at 12V batteriet bør byttes, men det kan tenkes at det er i-key modulen som må byttes...
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

Boogie

Tok ut 12V batteriet og testet det i benk. Det hadde kun 6 Ahr restkapasitet igjen. Minimum for et batteri av denne størrelsen er ca 8 Ahr.
Byttet det, og har ikke hatt noen feil siden. (men heller ikke så lave temperaturer).
Sjekket min andre Leaf også. Batteriet her var kun på 4 Ah!
Kan tyde på at flere burde sjekke batteriet i bilene sine nå.
Begge bilene er fra 2011.
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

Rasmus.B

Kom hjem etter 3 ukers ferie, og Leafen, en 2012 modell, hadde flatt 12V batteri. Koblet til en lader, men prøvde å starte litt for tidlig kanskje, for relene som slår inn når man starter slo inn og ut, samt feilmelding om "i-key system fault"
Har ladet batteriet i mange timer uten at det gjør noe forskjell. Kjøpte nytt batteri hos Biltema uten at det hjalp, og byttet batterier i begge nøklene uten at det var til noe nytte. Meldingen kommer i dashbordet med en gang jeg åpner døren, uavhengig om nøkkelen er i nærheten eller ikke. Rattlåsen har heller ikke slått inn, slik at jeg kan snu på rattet. Får ikke bilen ut av Park. Noen gode ideer på feilsøking? Har også hatt bilen helt frakoblet 12V i ca en time for eventuell resetting.
Er ikke sikker på hvorfor det var flatt batteri, men jeg tror at kanskje kupèlyset har stått på.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

lifern

Prøv å les av feil med leaf spy. Slett alle feil og prøv igjen.
SVART EUROLEAF 2013

Rasmus.B

Får ikke Leafspy til å virke. Jeg mener at bilen må være slått på for å lese ut koder fra bilen. Nå får jeg ikke liv i bilen. Kun sentral lås og innvendig belysning, samt lyshorn.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

kodalse

Hvis du får igang vanlig lading vil du samtidig kunne lese av LeafSpy kodene.
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

Rasmus.B

Ok. Skal prøve det. Takk for info

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Rasmus.B

Her er screenshot av DCT fra Leafspy. Jeg rakk akkurat å få dette ut før ladingen stoppet. Bilen er full ladet. Vet ikke hva som skal til for å få kontakt igjen. Er det noen måte å tappe fremdriftsbatteriet på, slik at lading starter og jeg kan få kontakt igjen og slette disse kodene?
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

nr1rayner

Prøv å holde nøkkel foran startknappen, står noe om dette i instruksjonsboka.

Funker ikke det, gjør som vi ofte gjør på bussene når vi har merkelig symptomer, ta hovedstrømmen, vent noen minutter og start opp på nytt.
Altså, koble fra en batterikabel, la den stå i 5-10 min og prøv på nytt.

Funker ikke det spørs det om du må kontakte forhandler. Regner med det er noe feil med samtalen mellom nøkkel og bil da. Kan vel hende at den har mistet informasjon om hva som er riktig nøkkel?
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Rasmus.B

Jeg har prøvd alt du refererer til nr1rayner. Takk for det[emoji4]
Jeg håper at det skal hjelpe å slette DTC som jeg får av LeafSpy. Problemet er at jeg ikke får kontakt. Enten må bilen være påslått eller ladende. Ikke får jeg slått den på, og bilen er helt oppladet. Så her er ståa for nå. Ser på det som ett direkte nederlag å måtte få den på bergningsbil til forhandler. Ikke lett å få den ut av garasjen heller. Står i P med snuten innover i en trang garasje.


Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Rasmus.B

#11
Liten oppdatering. Jeg får lest av koder på nytt hvis jeg kobler fra 12V batteriet ett øyeblikk og så plugger in ladekabelen. Men jeg får ikke slettet koder. Det står bare "please wait" hele tiden.
Er det noen som har brukt leafspy til å slette DTC coder?

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Lynet

Hvis du får kontakt med bilen med telefonen så kan du sette på varmen. Tror leaf spy virker da.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Rasmus.B

Det var lurt. Tror leafspy virker. Skal prøve i morgen. Nå lar jeg bilen stå med frakoblet 12V i natt for å se om det hjelper. Takk for gode forslag sålangt.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Trekkoppbil

Sitat fra: Rasmus.B på fredag 21. juli 2017, klokken 23:03
Nå lar jeg bilen stå med frakoblet 12V i natt for å se om det hjelper.
Jeg ville vel heller la bilen stå med 12V på over natta for så se om den går seg til da.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA