Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Vil ikke lade på supercharger

Startet av TK, søndag 22. desember 2013, klokken 08:10

« forrige - neste »

TK

Hei, noen som kunne låne bort/selge rødt adapter? Selv om de ikke skulle
komme før på nyåret ble jeg likevel garantert å få ett/låne ett før jul
ettersom jeg skal kjøre Trondheim-Tromsø 20. desember.

Nå ser det ut til at de ikke klarer å levere, dette er både utrolig kjipt for bilturen gleder jeg meg til og fordi det begrenser seg mtp flybilletter. 400v lademuligheter oppover er avklart og gode.

Anyone? (i Trondheim og omegn?)

MrDriveby

Sitat fra: TK på fredag 13. desember 2013, klokken 17:22
Hei, noen som kunne låne bort/selge rødt adapter? Selv om de ikke skulle
komme før på nyåret ble jeg likevel garantert å få ett/låne ett før jul
ettersom jeg skal kjøre Trondheim-Tromsø 20. desember.

Nå ser det ut til at de ikke klarer å levere, dette er både utrolig kjipt for bilturen gleder jeg meg til og fordi det begrenser seg mtp flybilletter. 400v lademuligheter oppover er avklart og gode.

Anyone? (i Trondheim og omegn?)

Er det noen som i det hele tatt har fått rødt adapter? Det jeg hørte var at dette ikke har kommet på det norske markedet i det hele tatt.
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall


Leif1

Klarer du ikke å skrike deg til å låne en av ladekablene de bruker i Trondheim da? Har ved selvsyn sett de i kjelleren på Lade Arena...
Passer i de magiske røde kontaktene.

Om du sitter innenfor døra og bæljer en liten halvtime gir de seg nok...  ;D
Konvertitt fra S til X

Teslafrank


MrDriveby

Sitat fra: Leif1 på fredag 13. desember 2013, klokken 18:04
Klarer du ikke å skrike deg til å låne en av ladekablene de bruker i Trondheim da? Har ved selvsyn sett de i kjelleren på Lade Arena...
Passer i de magiske røde kontaktene.

Om du sitter innenfor døra og bæljer en liten halvtime gir de seg nok...  ;D

+1
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

TK


elektrolux

Sitat fra: MrDriveby på fredag 13. desember 2013, klokken 17:42
OK, en annen mulighet er å skaffe en overgang til type 2.

http://elbilshop.no/evse.html

Vises som bestillingsvare nederst på siden, mn om du kan få mulighet til å evt. Låne en slik md type 2 kabel?

Denne kabelen er motsatt av det du trenger for å lade Tesla. Denne kabelen gir mulighet til å få 3 fase 400V ut fra et Mennekes utstyrt ladepunkt. Har du Tesla og finner et slikt ladepunkt bruker du kabelen nest nederst. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Teslafrank

TK, sendt deg PM:)  Jeg hjelper gjerne en i Teslafamilien i nød!

MrDriveby

TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

larsr

Hei TK.
Ser du har avklart hvor 400V er tilgjengelig nordover. Jeg er veldig interessert i å få vite spesifikt hvor disse er. Vi har selv flere turer årlig nordover, til et mindre sted mellom Harstad og Narvik. Spesielt nå har vi behov for å bruke Teslaen, da vi er blitt 6 i familien. Flyforbindelsen er mildt sagt dyr, dårlig tilgjengelig og lite tidsbesparende. Vi skal nordover nå allerede i julen, men pga adaptere og få kjente lademuligheter blir vi å bruke kombinasjon bil og fly.

TK

@teslafrank; tusen hjertelig for super velvilje og løsning! Da blir det tur når den kommer i posten:)

@larsr; 400v punktene mellom Tr.heim og Tromsø er;
-expert Steinkjer
-Jakhelln bil Mosjøen
-amfi kjøpesenter Fauske ( en utrolig driftsleder som nå før jeg kommer har satt opp uttak inne i parkeringskjellern og med adgang utenfor stengetid; utrolig bra:)
-spor1 gjestegård/pub i Narvik

Oppfordrer til å avtale med de respektive eiere før punktene benyttes, men de er veldig ivrige til å bidra.

Muffinman

Har lest at det også er slik uttak på Amfi Steinkjer. Har sendt mail til senterleder for å få opplysninger, men den ble ikke besvart.

Lurer på om uttaket på Expert er plassert slik at det tilbys til kunder i forbindelse med parkering, eller er det av typen "på baksiden ved lagerinngangen"?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA