Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Justeringer på Hi Fi annlegget. ?

Startet av ingare, lørdag 21. desember 2013, klokken 18:19

« forrige - neste »

ingare

Vurderer hjemmelader, og ser at f.eks Proxll leverer POD-Point hjemmelader.

Er det noen som vet om dette fungerer i 230V IT nett (32A)?
...og er det noen som har erfaring med dette for TMS?

Endret tittel
S85D - Levert
S85 - Solgt

OleJA

Sitat fra: ingare på fredag 13. desember 2013, klokken 11:10

Du tenker på denne: ?  http://www.pod-point.com/?gclid=CKjJ3MWKrbsCFUTipAodb1AASg

Kan ikke brukes på Tesla da det er en helt annen plugg.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

ingare

Jeg snakka med Proxll ang lader, og det de leverer er nok en annen type enn den du linket til.   Her er det litt info:  http://efobasen.efo.no/DesktopModules/VivendiPDBSearch/ProductPopup.aspx?id=1&dc=0.19034534925594926#

Den støtter i allefall Mode 3 Type 2 32A

... og jeg vet jo ikke om det er en type POD-Point.  Men de ligner iallefall.
S85D - Levert
S85 - Solgt

Griffel

Sitat fra: ingare på fredag 13. desember 2013, klokken 11:10

Det var jo ikke mye data her da.
Rent generelt, og basert på de omtale her av problemene Salto hadde med sin ladestasjon i starten, kan det være problemer med å benytte en 32 A enfase stasjon Type 2 for Tesla.
Salto bruker 3 fasestajonen 32A 400V, kobler en fas til N og den andre til L1,L2 og L3.
Om Proxill har tilpasset sin stasjon til Tesla på samme måte kan vel bare de svare på.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

ingare

Jeg får se hva prisen blir og sjekke at de har erfaringer med lading av TMS i IT-nett.

Ellers høres det ut som at Salto er sikreste valget av hjemmelader. Er det andre hjemmeladere som fungerer godt?   

(Tror ikke jeg er modig nok til å bygge egen ladestasjon som beskrevet av jkirkebo selv om det høres ut som den fungerer flott.)

S85D - Levert
S85 - Solgt

ed1son

Finner du ut noe nytt om denne Proxll mode3 type2 laderen, så må du dele det her :-)

Vet at mange anbefaler også Slimbox til TMS, i tellegg til Salto sine ladere.
2014 Tesla Model S P85 - Sort / Sort

Bestillt                     13.09.2013
Bekreftet                 19.09.2013
I Produksjon           17.01.2014
Produksjon fullført   27.01.2014
Levert                     15.03.2014

tjomswrx

Bump. Er det noen som har sjekket noe mer om denne kan fungere på tesla? Kampanjetilbud hos bekjent ;)
http://www.pod-point.com/free-home-charge-unit/

S85

Griffel

Sitat fra: tjomswrx på fredag 24. januar 2014, klokken 10:31
Bump. Er det noen som har sjekket noe mer om denne kan fungere på tesla? Kampanjetilbud hos bekjent ;)
http://www.pod-point.com/free-home-charge-unit/
Den har i utgangspunktet en enfas design, så du får nok samme problemet som de med enfas Saltoboks at Tesla med enkeltlader bare har glede av 16A. Den er med fast kabel slik at lasketrikset i boksen ikke er mulig.

Vil du ha en 16A enfas ladebox er denne sikkert på høyde med alt annet.

(Et lasketriks i pluggen anbefales ikke, og det er ikke sikkert at det er mulig heller)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

ingare

Jeg skal få montert en Proxll mode 3 type 2 med type 2 kontakt (dvs uten uten fast kabel.)  De har en bra kampanje nå ja.

Denne skal vel da gi 7kW  effekt.  (håper jeg  :) )
S85D - Levert
S85 - Solgt

ebbrey

Denne veggladeren ringte min lokale elektrikker å fortalte meg om her om dagen. De hadde fått den vist på en eller annen messe. Prisene skal være gode nå. Og de har egen versjon som er til tesla på 1 fas 32A.

Noen som har fått pris ferdig montert? Vurderer denne selv.

Den ene versjonen de har er med trommel. Veldig kjekk når kabelen ikke er i bruk.

Lurer på hva GPRS kommunikasjon, og intelligent ladeplanlegging innebærer av snacks. Kjekt at den har måler også.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

cairnz

Sitat fra: ingare på fredag 24. januar 2014, klokken 12:20
Jeg skal få montert en Proxll mode 3 type 2 med type 2 kontakt (dvs uten uten fast kabel.)  De har en bra kampanje nå ja.

Ja, hvis du ikke har enkeltlader, da må boksen modifiseres til å laske faser, ellers får du bare utnyttet 1x16A lader i bilen (13A maks med nåværende begrensninger).
Elbilist

ingare

Sitat fra: cairnz på fredag 24. januar 2014, klokken 13:02
Sitat fra: ingare på fredag 24. januar 2014, klokken 12:20

Ja, hvis du ikke har enkeltlader, da må boksen modifiseres til å laske faser, ellers får du bare utnyttet 1x16A lader i bilen (13A maks med nåværende begrensninger).

Har bestilt med dobbeltlader.  (Levering april/mai)
S85D - Levert
S85 - Solgt

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA