Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bjørns Model S P85 videoer

Startet av D.O, lørdag 21. desember 2013, klokken 10:36

« forrige - neste »

RedJaro

Mitt problem er at jeg kun har funnet ett firma som monterer dette i Trondheim.
Noen som kjenner til noen andre? (nord/sør-Trøndelag)
Vurderer å vente med installasjon til jeg skal til Oslo igjen.
Tesla Model S85D - Rød - NextGen - Autopilot - Interiør og lys

19. nov   Bestilling
29. des   Under produksjon
12. jan   I transit fra fabrikken
29. mar     Utlevering

petersv

Håkon på forumet her kan kanskje hjelpe deg hvis du spanderer på en god flaske drikkelig væske? (Han er iallfall dyktig på Teslamekking.)

F_P

3,5-4t. Artig gjeng det der ;)

Jeg har montert 150+ kamera og føler meg rimelig trygg på at en installasjon er unnagjort på +/- 1,5t. Jeg setter alltid av 2t i tilfelle det blir noe plunder og heft med kabeltrekkingen. I tiden er det også inkludert å hente strøm fra OBD-kontakten i fotbrønn på førersiden ved hjelp av en OBD2-plugg som loddes til kameraets ledningsnett.

PS! Mulig jeg suser forbi Trondheim i påsken og kan hjelpe deg med både kamera og montering.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Li-Ion

Er det noen som har laget en DIY "step by step" for montering av Blackvue 650 2 ch. eller lignende her inne?
Be afraid...

Hodetelefoner

Noen som vet hvordan man nedgraderer 650 til versjonen før cloud tjenester?  Kvaliteten ble betydelige dårligere etter oppdatering.  Den russiske versjonen orket jeg ikke begynne med en gang. Men hvis noen kunne oppdatert mitt kamera med den. Så betaler jeg gjerne for det.

boppus

Sitat fra: Sven-E på onsdag 09. mars 2016, klokken 08:37
1,5 time?
Rett det til 30-40 minutter om bilen har strøm ved speilet.

Hvilke modellvarianter har strømuttak ved bakspeilet? Mer spesifikt hvor?
EQC 2020
Reservert: Model Y, Cybertruck
x Model S 75D 2018
x Model S 85D 2015

Muffinman

Alle AP-biler, og tidligere biler med alarmpakke. Under "lokket" i taktrekket bak speilet.

EspenA

Sitat fra: Li-Ion på onsdag 16. mars 2016, klokken 23:32
Er det noen som har laget en DIY "step by step" for montering av Blackvue 650 2 ch. eller lignende her inne?

Ikke her inne, men her: http://www.teslarati.com/tesla-model-s-blackvue-hd-dashcam-installation-guide/ Har også egen guide til strøm via UBD2 :) Lykke til!

Li-Ion

Sitat fra: EspenA på torsdag 17. mars 2016, klokken 08:10
Sitat fra: Li-Ion på onsdag 16. mars 2016, klokken 23:32

Ikke her inne, men her: http://www.teslarati.com/tesla-model-s-blackvue-hd-dashcam-installation-guide/ Har også egen guide til strøm via UBD2 :) Lykke til!
Flott. Takk for tipset. Litt gøy å prøve selv i vårsolen :-)
Be afraid...

cra

Jeg brukte en lignende instruksjon med litt flere bilder. Vær obs på at sidedekselet på bakluka skal trekkes "sidelengs inn mot midten av vinduet", i motsetning til dekselet i bunn som trekkes "vekk fra ruta". Jeg knakk et par klips på denne. :(  Fikk dem ut ved å bruke en (liten) batteriklemme a'la denne: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Elektrisk/Batteriverktoy-og-tilbehor/Batteriklemme-2000016598/ men med et "hull" framme på kjeften som gjorde at det passet ypperlig rundt klipset.  :D

Brukte ikke strekkesnor, men et litt stort elektrikerstrips. Rikelig med silikonspray i gummigjennomføringa på bakluka gjorde den jobben relativt enkel (brukte rett plugg på videokabel bake).
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

F_P

Last inn firmware 1.009 på SD-kortet og sett det inn så er du tilbake til gammelt opplegg.

Sitat fra: KristofferH på torsdag 17. mars 2016, klokken 05:40
Noen som vet hvordan man nedgraderer 650 til versjonen før cloud tjenester?  Kvaliteten ble betydelige dårligere etter oppdatering.  Den russiske versjonen orket jeg ikke begynne med en gang. Men hvis noen kunne oppdatert mitt kamera med den. Så betaler jeg gjerne for det.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Schumilight

Da har jeg endelig fått montert Blackvue 650 2ch i begge våre elbiler. En stor takk til F_P, en hyggelig kar som tok jobben med begge bilene :) Nøye og bra montert, til tross for at han er en ganske travel mann.

Synes det funker knall, kanskje litt i overkant da den filmer den minste lille ting...
Det optimale hadde vært om den filmer som den gjør nå, med kontinuerlig opptak under kjøring, men at den registrerte bevegelse innenfor en 1-3 meter radius når den er parkert. I skrivende stund får den med seg vanndråper som renner litt ned på ruta, en katt som går over veien 40-50 meter unna osv i park mode.
Prata litt med F_P om dette i går, og g-sensoren(nederste innstillingen av de 7) bør settes på 15, men er det andre som har erfaring med de andre settingene? Er mange delte meninger her inne, og ikke noe konkret jeg fant, men hvis en ønsker at den tar opp kun den radiusen jeg pratet om i park mode eller tilnærmet lik, hva kan gjøres?

Noen som vet?

Thomas N

Har bv 650-2ch.
Går det an å få opp bare event filer? Ikke de filene som blir lagret i park mode....
70D - Bestilt 13.10.15 - Bekreftet 19.10.15 - i transitt 15.11.15 - utlevert 04.01.16

HelectriC

Sitat fra: Thomas N på tirsdag 05. april 2016, klokken 21:53
Har bv 650-2ch.
Går det an å få opp bare event filer? Ikke de filene som blir lagret i park mode....

den gamle appen kategoriserte bedre synes jeg, da kunne man filtrere det man vill se; forran, bak, normal, park, event. Nye Cloud appen legger alt i samme liste uten mulighet for å filterer, det synes jeg er dårlig.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Thomas N

Har igjen opplevd at bv 650-2ch ikke lagrer noe som helst. Andre som sliter med dette??
70D - Bestilt 13.10.15 - Bekreftet 19.10.15 - i transitt 15.11.15 - utlevert 04.01.16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA