Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bjørns Model S P85 videoer

Startet av D.O, lørdag 21. desember 2013, klokken 10:36

« forrige - neste »

Muffinman

Minnekort slites med denne bruken, ja. Sannsynligvis er de nok ikke like robuste som en ssd. Jeg har kjørt halvannet år med 32GB på BV500, og like lenge med et 16GB på G1W uten at de har sviktet. Men det er nok bare et spørsmål om tid.

Jalla

Sitat fra: Muffinman på mandag 28. desember 2015, klokken 11:28
Minnekort slites med denne bruken, ja. Sannsynligvis er de nok ikke like robuste som en ssd. Jeg har kjørt halvannet år med 32GB på BV500, og like lenge med et 16GB på G1W uten at de har sviktet. Men det er nok bare et spørsmål om tid.

Kjøper du minnekort uten "wear levelling" så vil du kunne få problemer ved endel type bruk ganske raskt.

cairnz

Polariseringsfilter til 650-en vil redusere lysmengden og er ikke å anbefale på høst/vinter utenom den timen med solskinn. UV-filter kan hjelpe litt på, men vil ikke gjøre så veldig mye forskjell i bildet.
Elbilist

FU73

Jeg prøver å finne ut hva jeg skal velge av kamera, men er ikke helt enkelt. BV650 virker interessant, da det kommer med kamera både foran og bak, er litt skeptisk til bildekvaliteten. virker som det er litt bob bob ut i fra  tester og div kommentarer ?? vil gjerne at det skal være best mulig mulig, selv om det skulle ende med et større kamera. Men 650 er et veldig smekkert og lite kamera. Er det noen grunn til å heller ta BV750. der er det ekstern GPS, men kanskje det er lettere å få bedre dekning med det? Hva er deres erfaring med GPS dekningen på 650? er den god nok på TMS?
jeg leser at appen ikke virker så veldig bra. er det tilfelle. eller fungerer
ble litt nysgjerrig på DOD LS460W. men er kun med kamera i front da, så da må man vel bruke noe annet bak i tilfelle. blir vel kanskje mer tungvint løsning.
synd de ikke lager en løsning med ekstern lagring. Kunne hatt en større lagringsplass gjømt en plass i bilen med stor harddisk.

2016 Model S 70D

F_P

Du kan prøve deg på Lukas sitt 2-kanals kamera med wi-fi. Noe bedre bilde enn Blackvue, og støtte for inntil 512GB med SD-kort. Dessverre ikke like diskret som BV 650..
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

FU73

Lukas ser greit ut det også ja. som du sier, så blir den ikke like diskre som BV650, men det har kanskje ikke noe å si. man får sikkert til å sette det litt bak speilet. tror det må bli en av disse to.
er det noen annen forskjell mellom Lukas 7950 og Lukas 9350, bortsett i fra at det er skjerm på 9350? er det noe poeng med skjerm egentlig. trenger jo ikke akkurat ryggekameramuligheten.
men det letteste er vel å hente kontinuerlig strøm i fra taket ikke sant. da det er mulig jeg skal bruke OBD2 porten til en kjøreboktilkobling.
2016 Model S 70D

F_P

9350 mangler wifi :(
Strøm kan du ta fra taket om OBD2 kontakten skal brukes til noe annet :)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Dulle76

@F_P

Hvor mye sånn ca tar du for installering av BV 650 2ch? Har kjøpt kamera, må bare få bilen før jeg kan få det installert...  ::)
Tesla S 85D - Midnight Silver - Panorama - Autopilot - Luftfjæring - Ultra Hi-Fi - Vinterpakke - EL 924**

"That was a great time, the summer of '71 - I can't remember it, but I'll never forget it!"
― Lemmy Kilmister

F_P

1500,- inkl. mva
+ evt. noen kroner om man ønsker strøm fra OBD2-kontakten.

Sitat fra: Dulle76 på onsdag 03. februar 2016, klokken 09:27
@F_P

Hvor mye sånn ca tar du for installering av BV 650 2ch? Har kjøpt kamera, må bare få bilen før jeg kan få det installert...  ::)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Teslanewbie

Hvordan har dashcammontering innvirkning på tesla garantien ? Tesla krever at eiere signerer på at de har tredjepartsutstyr montert når bilen leveres til reparasjon .

Hørt om flere med dashcam montert som må signere på at de har tredjepartsutstyr og at dette da fritar tesla fra evt feil som kan oppstå.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

RedJaro

Når jeg spurte min DS om dette fikk jeg følgende svar:
"Til det første du spør om; nei  montering av dasjkamera vil ikke gå utover garantien som helhet. Vil det oppstå f.eks en kortslutning som beviselig kan relateres til montering, så vil kostnad tilfalle deg/evt. den som monterer.
Men dette er jo ikke normalscenarioet."
Tesla Model S85D - Rød - NextGen - Autopilot - Interiør og lys

19. nov   Bestilling
29. des   Under produksjon
12. jan   I transit fra fabrikken
29. mar     Utlevering

petersv

Det er nok mer for å ha ryggen fri. Det har vært endel caser der folk har fått kamera til bakluka satt ut av spill under service. Med denne erklæringen fraskriver nok TM seg ansvaret for slike ting, forståelig nok.

Trustno1

Jeg var inne til service forrige uke. Da måtte jeg skrive under på ett skjema som fortalte hvilke uorginale deler jeg hadde montert, samt at Tesla fraskrev seg ansvaret for om det skjedde noe med disse under service.

Fikk også beskjed om å koble fra kameraet, noe som er fult forståelig.

Ingen problemer med garanti. De fikset alle punkter jeg hadde uten kostnader (som forøvrig var helt urelatert til kameraet eller monteringen av dette. Hadde monteringen vært årsaken til problemene ville det nok stilt seg anderledes)

RedJaro

Jeg ønsker å installere kamera front og bak, med parkeringsfunksjon.
Går nok for BlackVue 650.
Pris hos Bilradio spesialisten i Trondheim er kr. 3395,- for kamera og kr. 3960,- for montering.
De tar kr. 990,- pr. time og forventer 3,5-4 timer.
Ønsker ikke å installere selv, men kunne tenkt meg noe billigere løsning.
Noen som kjenner til andre som tilbyr billigere i Trondheim omegn?
Tesla Model S85D - Rød - NextGen - Autopilot - Interiør og lys

19. nov   Bestilling
29. des   Under produksjon
12. jan   I transit fra fabrikken
29. mar     Utlevering

Spinner

Sitat fra: RedJaro på tirsdag 08. mars 2016, klokken 22:11kr. 3960,- for montering.
De tar kr. 990,- pr. time og forventer 3,5-4 timer.
Blodpris! Installasjon tar maks 1,5 time for en som kan det.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA