Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bjørns Model S P85 videoer

Startet av D.O, lørdag 21. desember 2013, klokken 10:36

« forrige - neste »

HelectriC

Sitat fra: eg1l på fredag 19. juni 2015, klokken 12:27
Sitat fra: HelectriC på fredag 19. juni 2015, klokken 09:33
Sitat fra: eg1l på fredag 19. juni 2015, klokken 09:17
Sitat fra: petersv på torsdag 18. juni 2015, klokken 19:08
Sitat fra: petersv på torsdag 18. juni 2015, klokken 09:27
Høyere bitrate på BV https://forum.dashcamtalk.com/threads/blackvue-dr650gw-2ch-_-custom-firmware.9423/

Ingen som har testa custom fw?



Har testet. Fungerer meget bra. Tror jeg kjører med 12Mbit på front og 5Mbit bak nå.
Firmwaren har også andre kjekke features som f.eks la WiFi stå på, skru av leds på kamera etc.

alt dette går å endre rett i appen (Android), enkelt å bare trykke seg gjennom settings.
Såvidt jeg vet kan man ikke sette Mbit, ei heller skru av WiFi auto off i appen.

ikke 100% sikker på mbit instilling, men wifi går i hvert fall.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

andreasmj

Veldig interessant med custom fw. Er litt skuffet over kvaliteten  på klippene. Mulig jeg skal prøve dette!
XLRD - F1565XX Utlevert 05.11.2019
X90D - F0565XX Utlevert 21.09.2017 | Solgt 06.11.2019
S85D - P0725XX Utlevert 12.05.2015 | Solgt 14.08.2017

eg1l

#752
Her er en liten guide for å legge inn custom firmware på DR650. Dette er på eget ansvar!
Man kan ende opp med kamera som ikke fungerer, og at de blir varme dersom man justerer bitrate for mye.
Du er herved advart. Det er også viktig ha et godt minnekort som kan takle skrivehastigheten.

Det er litt knot for å få tak i denne firmware, da det bla. innebærer å donere en liten slump penger (70-80kr),
for å få tilgang på nedlastingslinken. Mye av dette er også på russisk.

Informasjon om dette finnes i denne tråden: https://forum.dashcamtalk.com/threads/blackvue-dr650gw-2ch-_-custom-firmware.9423

Kort sagt følger man samme prosedyre som når man oppgraderer kameraet til en ny versjon.
Etter man har lagt inn firmwaren, får man tilgang på instillingene vist under.


Øggen

Enda et tåpelig spørsmål, og håper jeg får svar på dette. Er det konstant strøm i USB kontaktene? Mitt nye test kamera skal ha 5V inn via MicroUSB. Oppe i dashconsollet er det vel bare 12V tilgjengelig, og får ikke plass til å legge inn omformeren. Tingen er at jeg vil koble/legge opp så provisorisk som mulig i gamle bilen  som jeg nå må bruke på ferieturen, da den nye er "bulket".
Hadde håpt på fungerende strøm for parkmode, da jeg må parkere på plasser jeg normalt ALDRI ville satt fra meg bilen. Merk, Legoland, Heidepark osv.

cirys1

Sitat fra: Øggen på tirsdag 23. juni 2015, klokken 21:25
Er det konstant strøm i USB kontaktene?

Ikke tåpelig, svaret derimot er NEI..  :(

HåkonE

Sitat fra: Øggen på tirsdag 23. juni 2015, klokken 21:25
Enda et tåpelig spørsmål, og håper jeg får svar på dette. Er det konstant strøm i USB kontaktene? Mitt nye test kamera skal ha 5V inn via MicroUSB. Oppe i dashconsollet er det vel bare 12V tilgjengelig, og får ikke plass til å legge inn omformeren. Tingen er at jeg vil koble/legge opp så provisorisk som mulig i gamle bilen  som jeg nå må bruke på ferieturen, da den nye er "bulket".
Hadde håpt på fungerende strøm for parkmode, da jeg må parkere på plasser jeg normalt ALDRI ville satt fra meg bilen. Merk, Legoland, Heidepark osv.

En bitteliten 12V til USB converter får du på Ebay for prisen av en iskrem, ferdig levert på døra.   :)

Øggen

Jeg har en bitteliten converter, men den er fortsatt for stor til å stappe inn i hullet der oppe med sikkerhetspakken. Blir ikke plass.
I og med bilen skal selges etter ferien/når jeg får tilbake vrak/ny bil, så vil jeg ikke legge så mye kalorier i det. Men men...
Ender vel med en 3m lang usb kabel,provisorisk lett synlig men skjult

epic

Heisann

Da var det min tur til å installere dashcam. :-\

Jeg får den antagelig 30. juni og jeg kjører avgårde på ferie den 3. juli .. dette kan bli litt stramt.. :)
Jeg trudde i utgangspunktet den splitter kabelen ("AKASA splitter för PWM") vist på side 47-48 i denne tråden var en "PC-vifte" splitter, mulig PC-vifter har blitt oppdatert fra 3 til 4 ledere, for mine er bare 3..
Uansett, noen som vet hvor jeg kan få tak på en slik splitter i Trondheimsområdet (jeg har ikke tid til å vente på nye webordre nå..) ?

Og, om jeg tør å begi meg ut på å føre kanal 2 bakover i bilen, er det noen i Trondheim som kan gi meg litt støtte på dette (vil helst prøve å dra kabel igjennom, ikke borre) ? Ellers trur jeg at jeg er fornøyd med en kanal for bilturen til europa :) Om jeg kommer så langt ;)





sn0le

@epic: Har du tid til en 2 timers stopp på Kløfta eller i Oslo på tur på ferie (hvis du skal den veien) så kan jeg montere for deg.
Henter strøm i OBD2-porten og har en borreløs kabelføring for bakre kamera.
Send meg PM hvis du er interessert, så kan vi snakke pris.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

rmr

Trenger litt hjelp til innstillinger av BlackVue 650. Har 64 GB SD kort , men det ligger kun 1 dags historikk. Trodde jeg fikk bortimot 1 uke. Har satt ned kvalitet til normal, antar det hjelper :) Andre tips til hva man bør sette av innstillinger?
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Muffinman

Kan vel redusere fra 30 til 15 fps, det skulle i teorien halvere filstørrelse uten at vesentlig informasjon går tapt. Man mister en del flyt i bildet. Eksempel fra i morges (videoen er sterkt komprimert, men legg merke til flyten med 15fps):

https://www.dropbox.com/s/r7ea36l96wy6s2l/20150630_074233_E_00.mp4?dl=0

rmr

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 30. juni 2015, klokken 11:43
Kan vel redusere fra 30 til 15 fps, det skulle i teorien halvere filstørrelse uten at vesentlig informasjon går tapt. Man mister en del flyt i bildet. Eksempel fra i morges (videoen er sterkt komprimert, men legg merke til flyten med 15fps):

https://www.dropbox.com/s/r7ea36l96wy6s2l/20150630_074233_E_00.mp4?dl=0

Takk for tips! Sjekket videoen du la ut , kvaliteten ble vel mye dårligere synes jeg.

Jeg kjører nå alle valg på default utenom bildekvalitet på normal , hadde håpet på mer en 1 dag historie med 64 Gb , men det er kanskje slik det er. Andre som har erfaringer?
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

smurf

Sitat fra: rmr på tirsdag 30. juni 2015, klokken 14:25
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 30. juni 2015, klokken 11:43
Kan vel redusere fra 30 til 15 fps, det skulle i teorien halvere filstørrelse uten at vesentlig informasjon går tapt. Man mister en del flyt i bildet. Eksempel fra i morges (videoen er sterkt komprimert, men legg merke til flyten med 15fps):

https://www.dropbox.com/s/r7ea36l96wy6s2l/20150630_074233_E_00.mp4?dl=0

Takk for tips! Sjekket videoen du la ut , kvaliteten ble vel mye dårligere synes jeg.

Jeg kjører nå alle valg på default utenom bildekvalitet på normal , hadde håpet på mer en 1 dag historie med 64 Gb , men det er kanskje slik det er. Andre som har erfaringer?
Har ikke sett video'n over, men jeg kjører også 15 fps og full HD på min. Har ikke merket at det ble vesentlig dårligere. Det er fremdeles full HD, men halvparten så mange bilder per sek. Uansett nok til å se hva som skjer og evt ta ut stillbilder av reg nr osv. Men han skrev vel at video var sterkt komprimert...
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

rmr

Reiser på ferie i morgen , trenger ett raskt tips :)

På meg virker det som om jeg kun har 1 dag historikk som jeg har nevnt i en kommentar over.

Ser for meg ut som om kameraet filmer hele tiden i P modus. Hvor endrer jeg dette til å filme kun når det er bevegelse foran bilen? Som en Event. Ser på loggen min nå , så er det ingenting som er tagget som en Event, men kun som Normal og Parking.

Takknemlig for tips!
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

sn0le

Sett ned følsomheten. I parkeringsmodus lagres det kun hvis det skjer en stor nok endring i bildet i forhold til følsomheten eller hvis G-sensorene slår ut over følsomheten som er satt.
I beste kvalitet så har man med 64GB kort nok plass til ca 16 timer opptak.
Min bil står i garasje og dermed blir det ikke tatt opp om natten.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA