Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bjørns Model S P85 videoer

Startet av D.O, lørdag 21. desember 2013, klokken 10:36

« forrige - neste »

Thor2014

Sitat fra: Lynet på tirsdag 12. mai 2015, klokken 12:25
Sitat fra: Sbr på mandag 11. mai 2015, klokken 22:09
Dette fungerer i hvert fall fint hos meg, alltid GPS signal :)

Har du autopilot?
Ser ut som den ikke har det. Da er det et felt som ikke har folie. Mye bedre mottak av signal.
Hadde det montert slik på min forrige.

janosat

#511
Noen andre som har problemer med sitt Blackvue 550 kamera.
Mitt kamera døde helt plutselig i dag i forbindelse med SD kort bytte.
Noen som har tips (har spenning opp til Kamera)
En form for manuell reset...?

Edit.
Hmm..
Dette løste seg selv kamera våknet plutselig igjen etter en halv time?

cairnz

Sitat fra: janosat på tirsdag 12. mai 2015, klokken 15:20
Noen andre som har problemer med sitt Blackvue 550 kamera.
Mitt kamera døde helt plutselig i dag i forbindelse med SD kort bytte.
Noen som har tips (har spenning opp til Kamera)
En form for manuell reset...?

Ta ut SD-kort, skru på kamera, se om det klager på manglende SD-kort.

Sjekk at SD-kort er partisjonert med FAT32-partisjon, ikke exFAT eller FAT eller NTFS eller HFS eller ext2-3-4..
Elbilist

Isbjørn

Noen som kan installere dashcam i Kristiansand-område i P85D? DOD LS460W.
2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

SigX

Kan dessverre ikke hjelpe deg med installasjon, da Kristiansand er litt langt unna, men DOD LS460W installerer du enkelt ved å bruke dette ledningsnettet, og kobler det til pluggen for alarmen som ligger i taket:
http://dashbordkamera.no/index.php?main_page=product_info&cPath=4&products_id=20

Har selv montert det ved å åpne pluggen, legge inn ledningene og lukke pluggen. Ganske enkelt, men pass på så lederne ikke kortslutter mellom pinnene ;)

ihlhaug

Kan noen komme med en kort forklaring på hvordan jeg lager en film av dashcam filene i blackvue viewer? Har googlet og må krype til korset.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

Muffinman

https://www.facebook.com/BlackvueUK/posts/256038581203306 Denne fant du sikkert selv, men her er den i just in case. Jeg har for øvrig slått sammen klipp i youtube editor, den kan brukes uten at man nødvendigvis publiserer filmen.

Jeg har et Blackvue 550 og filming kun forover, men ut fra den uheldige episoden til ihlhaug ønsker jeg meg filming bakover også. Antar at 550 ikke kan bygges ut med en kameraenhet til? Tips til billig og kompakt kamera jeg kan montere bakover?

HåkonE

Sitat fra: Muffinman på søndag 17. mai 2015, klokken 09:27
https://www.facebook.com/BlackvueUK/posts/256038581203306 Denne fant du sikkert selv, men her er den i just in case. Jeg har for øvrig slått sammen klipp i youtube editor, den kan brukes uten at man nødvendigvis publiserer filmen.

Jeg har et Blackvue 550 og filming kun forover, men ut fra den uheldige episoden til ihlhaug ønsker jeg meg filming bakover også. Antar at 550 ikke kan bygges ut med en kameraenhet til? Tips til billig og kompakt kamera jeg kan montere bakover?

Hvis 950,- er billig så får du Mini 0806 på Ebay. Lite og anonymt. Fordelen er at du får 21:9 filming (2304*1296P@30fps) og bildekvalitet bedre noe av det noen Blackvue kan tilby.

Var noen kvalitets-issues med de første batchene som ble sluppet før jul, men siste revisjoner er visst bra. Du finner demoklipp på youtube.

Alternativt finnes også billigere kamera på ebay.

Mippen

Jeg har lest gjennom mange sider av tråden men finner ikke skikkelig beskrivelse hvordan jeg kobler til min bil med alarmpakke til konatant strøm. Noen som vet?
Fremtiden er elektrisk.

Flaago

Kan man kun få filming når bilen står i ro om man har sikkerhetspakken?

HelectriC

Hvordan vet man om man har 12V i taket for dashcam? Er usikker på dette med sikkerhetspakke og hva som kom med "autopilot"-biler? Har alle 12V i taket fra høsten -14?
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

skyfawn

Viss du har sikkerhetspakken så har du konstant 12V i taket så kameraet filmer hele tiden.

jeg la ut noen bilder av pluggen i taket, nederst på side 27 i denne tråden,

HelectriC

Sitat fra: skyfawn på søndag 17. mai 2015, klokken 18:43
Viss du har sikkerhetspakken så har du konstant 12V i taket så kameraet filmer hele tiden.

jeg la ut noen bilder av pluggen i taket, nederst på side 27 i denne tråden,

Er bildene dine fra bak gitteret i taket?
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

lurium

#523
Ettersom det finnes gale bergenske gamle menn som striper opp biler, er det noen i Bergens området som tar på seg monteringsjobb av Blackvue kameraer? :)

(ref ihlhaug sin post).

skyfawn

Sitat fra: HelectriC på søndag 17. mai 2015, klokken 19:28
Sitat fra: skyfawn på søndag 17. mai 2015, klokken 18:43
Viss du har sikkerhetspakken så har du konstant 12V i taket så kameraet filmer hele tiden.

jeg la ut noen bilder av pluggen i taket, nederst på side 27 i denne tråden,

Er bildene dine fra bak gitteret i taket?


Ja du løsner det gitteret i taket ved å trekke det ut (noen klips som holder det) så er det den pluggen i midten som har 12V.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA