Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bjørns Model S P85 videoer

Startet av D.O, lørdag 21. desember 2013, klokken 10:36

« forrige - neste »

andreasmj

Sitat fra: F_P på tirsdag 14. april 2015, klokken 15:39
Stemmer det. Denne bilen var forøvrig ca. 2 uker gammel.
Deilig! Takk for svar :)

Sitat fra: sn0le på tirsdag 14. april 2015, klokken 16:07
Som jeg skrev så er det kanskje mulig å få rutet kabelen skjult helt frem til kameraet uten å borre i luka. :)
Ja jeg leste det, så får vi se om jeg får det til. Håper noen insjer på et dashcam-treff til sommeren!  ;)
XLRD - F1565XX Utlevert 05.11.2019
X90D - F0565XX Utlevert 21.09.2017 | Solgt 06.11.2019
S85D - P0725XX Utlevert 12.05.2015 | Solgt 14.08.2017

ihlhaug

Over til noe annet. Hva har dere satt sensitiviteten på Blackvue 650 til? Jeg sliter med at det filmer stort sett alt, alltid, selv i "park mode".
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

Keion

Sitat fra: F_P på tirsdag 14. april 2015, klokken 14:50
Du som har «nerdet» såpass mye rundt disse kontaktene vet kanskje hvilket navn/betegnelse denne kontakten har også?
@sigurdi: Dette lurer jeg også på. Hadde vært fint å hatt en litt mer permanent løsning.

F_P

Sitat fra: ihlhaug på torsdag 16. april 2015, klokken 10:16
Over til noe annet. Hva har dere satt sensitiviteten på Blackvue 650 til? Jeg sliter med at det filmer stort sett alt, alltid, selv i "park mode".

Motion detection anbefaler jeg alle kunder å minst skru ned til 20. Selv har jeg måttet ta det ned til 15 for at det ikke skal ta med alt. Har vært ned mot 10 også, men kan ikke huske om det ga noe særlig forskjell. På 40 som er standard lagrer kameraet som du sier nesten alt som park events. Selv biler som såvidt snaier innom bildet 50-60m unna trigger en event er min erfaring på 40.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

cra

Er det mulig å sette opp "event-zones" på BW650? Hadde et webkamera med motion-detection en gang, og der kunna man definere området som skulle "overvåkes". Jeg tenker at med slik funksjonalitet kan man kutte ut events i horisonten og utkantene av synsfeltet, slik at man bare bryr seg om det som skjer nær bilen?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

sigurdi


Sitat fra: ThomasC på torsdag 16. april 2015, klokken 10:32
Sitat fra: F_P på tirsdag 14. april 2015, klokken 14:50
Du som har «nerdet» såpass mye rundt disse kontaktene vet kanskje hvilket navn/betegnelse denne kontakten har også?
@sigurdi: Dette lurer jeg også på. Hadde vært fint å hatt en litt mer permanent løsning.
Er ikke hjemme før om ca en uke, men skal poste info om pluggen når jeg har bekreftet riktig type.
(Er flere som nesten er like og da nesten passer. :-)

Når det gjelder bruk av festeplugg til deksel istede for å borre var det tips for mange ønsker ikke å borre huller i bilen. :-)
Er fordeler og ulemper med alle løsninger.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

F_P

X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Lynet

Sitat fra: sigurdi på torsdag 02. april 2015, klokken 23:55
Sikringen var 5A i boksen til venstre sett forfra, og var tredje rekka fra venstre og innerst om jeg husker riktig. (Tok ikke bilde)
Manualen vi så i hadde alle sikringer merket som 94 så det hjalp ikke så mye.
Brukte multimeteret for å lete etter en som var død.
Holder på å lete etter plugg, men problemet er at Black View har sigarett tenner i enden og laaaaang kabel som må kappes. Er lett å bare vippe opp lokket på pluggen og legge kablene inn og vippe ned på plass.
Så lage en kabel som fort koster over 100 i bare deler blir ikke salgbart, men hadde blitt pent da. ;-)
Vedkommende som var innom i dag fikk spesial, med krympestrømpe over. ;-)

Det var IKKE på rad tre, men på rad 5, F50 5A, den er til Siren, Intrusion/Tilt Sensor (Europe Only)
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

RuneBreiseth

Er det noen i Trondheim eller trøndelagsregionen som tar på seg montering av dashcam?

akseln

Sitat fra: sn0le på tirsdag 14. april 2015, klokken 16:07
Sitat fra: andreasmj på tirsdag 14. april 2015, klokken 15:02
Har ingen planer om å borre i bilen, så jeg får vel finne en halvveisløsning bak...
Som jeg skrev så er det kanskje mulig å få rutet kabelen skjult helt frem til kameraet uten å borre i luka. :)

Da fikk jeg besøk av sn0le på søndag som monterte Blackvue 650 kamera foran og bak. Veldig proff utførelse, skjult opplegg både foran og bak uten å bore som nevnt tidligere! sn0le viser seg å være en tryllekunstner med ulike trekkesnorer og det er flott å ha en petimeter til å ta seg av monteringsjobben. Strøm ble tatt fra sikringsboksen via Tapafuse og lodding av ledninger.  Godt jobba og et glimrende resultat.

F_P

Sitat fra: RuneBreiseth på lørdag 18. april 2015, klokken 22:02
Er det noen i Trondheim eller trøndelagsregionen som tar på seg montering av dashcam?

Hender jeg er innom Trondheim en tur. Monterer gjerne noen kamera når jeg først er i nærheten. Skal oppover i konfirmasjon 13-15. mai. Om du ikke har fått fikset det til da så send meg en PM så stiller jeg opp om det trengs  :)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Mr.Hansen

Er Blackvue 650 det beste der ute?
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

eldanz

Hvis man møter opp på Leangkollen på lørdag så er det kanskje noen som kan vise frem noen gode løsninger på det ene og det andre, spesielt for Dashcams.
Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

HåkonE

Sitat fra: Mr.Hansen på torsdag 23. april 2015, klokken 15:51
Er Blackvue 650 det beste der ute?

Ikke i forhold til bildekvalitet. Har skrevet om det på side 32 i denne tråden.

Men den har Wifi, og der henger mange konkurrenter etter.

sn0le

Et tips som jeg tenkte å dele med folket her er at jeg ser på mine egne videoer fra 650'n at det kan være vanskelig å tyde nummerskilt når man ser videoen.
Men da kan man pause og gå frame by frame i viewer-programvaren, da er det mye lettere å tyde skilt.
Skilt som man ikke klarte å tyde når video spilles av i vanlig hastighet blir kjempelett å tyde i frame-by-frame.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA