Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bjørns Model S P85 videoer

Startet av D.O, lørdag 21. desember 2013, klokken 10:36

« forrige - neste »

Thor2014

Jeg lot kabelen gå utenom kabelstrømpen. Den synes når man åpner opp, men langt mindre enn selve kamera  ;D

Skal du snu videoen er det beste å sette kamera riktig vei.
Jeg har noe dobbeltsidig tape dersom du bor i nærheten av Drøbak

Jimpec


Sitat fra: sigurdi på torsdag 02. april 2015, klokken 18:44
Dersom du ønsker å tre den gjennom bakluka for å få 100% skjult kabel.
Black view som jeg hjalp til å montere hadde 90grades bøy på kontakten som fulgte med og krever da relativt stort hull for å komme gjennom.

Løs kabel i taket uten sikkerhets pakke, fikk sjekket nå.
Kabel som ligger løs i taket (ikke sikkerhets pakke P85D, har 14v mellom brun og sort, ytterste kabler.
Egen 5A sikring, som hadde røket og dermed 0v, ny sikring så var alt bare velstand.
Denne driver fint BlackView og en slipper å trekke kabel ned til hanskerommet, eller motsatt side.

Dette et veldig godt nytt. Hvilken sikring (nummer) er det?
En spesial Sigurdi plugg som passer rett på er det eneste som mangler nå da. [emoji6][emoji106]
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

sigurdi

Sikringen var 5A i boksen til venstre sett forfra, og var tredje rekka fra venstre og innerst om jeg husker riktig. (Tok ikke bilde)
Manualen vi så i hadde alle sikringer merket som 94 så det hjalp ikke så mye.
Brukte multimeteret for å lete etter en som var død.
Holder på å lete etter plugg, men problemet er at Black View har sigarett tenner i enden og laaaaang kabel som må kappes. Er lett å bare vippe opp lokket på pluggen og legge kablene inn og vippe ned på plass.
Så lage en kabel som fort koster over 100 i bare deler blir ikke salgbart, men hadde blitt pent da. ;-)
Vedkommende som var innom i dag fikk spesial, med krympestrømpe over. ;-)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

akseln

Sitat fra: sn0le på torsdag 02. april 2015, klokken 15:27
Har omsider bestilt meg et BlackVue 650 2ch.
Om jeg er heldig så får jeg hentet det på lørdag og montert i påsken.
Skal se om jeg får til en montasje som ikke involverer borring i bakluka. :)

Går dette greit så vil jeg begynne å ta oppdrag på montasje for andre. :D

Lykke til. Vurderer sterkt å montere dashcam, så kanskje jeg blir din første kunde? Er veldig skeptisk til å begynne å montere selv.

F_P

For de som ikke har fått det med seg. Ved boring av hull i bakluken bør hullet helst være 13mm. De med "vanlig" drill vil oppdage at "vanlige" husholdningsdriller ikke tar så store bor.

Kan forøvrig legge til at jeg vil anbefale å montere kameraet bak først, trekk deretter coax-ledningen fremover. Enklere å trekke kabelen fremover i bilen enn bakover er min erfaring etter å ha montert Blackvue i 10-12 Model S så langt.

Apropos strøm sigurdi. Hvor fant du da denne løse kontakten i taket? Har lett i egen bil uten sikkerhetspakke, men kan ikke finne noen slik kontakt.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

sigurdi

#395
Dette var på en P85D og lå tapet med blå tape mitt i lokket, mitt i taket fremme, der hvor mottakeren for fob sitter, eller noe andre sensorer, gikk to kabler til to enheter i samme lokket en på hver side.
Tror egentlig denne kabelen er til montering av sikkerhets pakke siden det er tre kabler, en jord (sort, en i mitten (husker ikke farge) og brun motsatt side av sort.
Det var 10v mellom sort og midterste kabel, som jeg ikke er sikker på signal denne er til.
Var 14v mellom sort og brun.

Men for de som ikke liker å borre i ny bil, er det helt supert å kappe og lodde coaks kabelen, som sakt kan komme litt utenfor spek på motstanden men med gode krympestrømper har det gått helt supert. ;-)
Skal du trekke bak og forover pass på at kappet er passe avstand fra enden slik at skjøten havner bak dekselet i taket og ikke nær enden siden det blir svært stygt.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Thor2014

Den midterste kabelen er nok  signal fra sensoren som skal være der.
At du ikke måler noe fornuftig der er nok helt normalt.

ihlhaug

Jeg får ikke GPS til å virke. Må dette aktiveres i appen? I så fall finner jeg det ikke. Andre med samme problem?
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

Brede

Sitat fra: ihlhaug på lørdag 04. april 2015, klokken 12:07
Jeg får ikke GPS til å virke. Må dette aktiveres i appen? I så fall finner jeg det ikke. Andre med samme problem?

Kjent problem ja.. Frontruten er skjermet i området der vi plasserer kameraet og GPS-signalene trenger ikke gjennom.
Det hender seg en sjelden gang at jeg får posisjon.

mr.rs4

Det var greit å vite. Gjelder det hele ruten? Om jeg kjøper meg en Dashcam med ekstern GPS og legger den nede på dash bordet eller noe, ville det ha hjulpet?
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

sigurdi

Er vel hele frontruten unntatt det skraverte område oppe, som på nye biler har kamera montert.
Ekstern antenne fungerer kanskje gjennom pano taket, men tvilsomt.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Lynet

Men er det ikke et felt i ruta for køfribrikke osv som ikke er dempet. Går det ikke å montere kameraet i nærheten av det feltet slik at GPS komme gjennom?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

sigurdi

Det er et skraverte område, sorte striper på de fleste biler hvor brikke kan monteres, store deler av dette feltet står det kamera for skilt gjenkjenning på nyere Model S. Kan lure en GPS mottaker så nært kamera som mulig, mens dashcam havner som oftes utenfor område når en monterer pga størrelsen.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

petersv

Denne burde gjøre susen http://www.amazon.co.uk/gp/aw/d/B00MNLCKX4/ref=redir_mdp_mobile/280-7343041-7856207?fp=1&pc_redir=1428230119

Finnes sikkert en guide for hvordan man får kobla til på 650 som ikke har kontakt klar.

F_P

Sitat fra: mr.rs4 på søndag 05. april 2015, klokken 00:19
Det var greit å vite. Gjelder det hele ruten? Om jeg kjøper meg en Dashcam med ekstern GPS og legger den nede på dash bordet eller noe, ville det ha hjulpet?

På 650 får man ikke gjort mye med saken siden den ikke har inngang for ektern GPS-antenne. Jeg har nå monterte et 750 kamera i bilen for uttesting. Dette har ekstern GPS-antenne (750 har ikke GPS innebygd). På min pre-autopilot har jeg montert antennen i det skraverte feltet, men mottaket er fremdeles dårlig. Skal som en kuriositet prøve å sette en antenne midt på panotaket for å se om det hjelper.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA