Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bjørns Model S P85 videoer

Startet av D.O, lørdag 21. desember 2013, klokken 10:36

« forrige - neste »

VigdisA

#225
@Djur1 - er det den i midten som gir 10V? Vår ga 13,xV så rart!
Benyttet forøvrig den medfølgende ledningen med sikring.

@Car-El Vi hadde også trøbbel med bombrikken uansett plassering i ruten - virket bare en sjelden gang - så vår endte også i nosecone
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

VigdisA

Plugget på de to i hver sin ytterkant - fire å velge mellom
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

Djur1

#227
Husker nesten ikke i farten, hvilken ledning som gav 10 v men det var først 14 v, men denne forsvant. Jeg vet ikke om det tilsvarer den 13 v som du har? den var på de to ytterste. altså svart og rød. men så var det 4 volt på rød og grønn og 10 volt på grønn og svart. mener jeg å huske. Kanskje det røk en sikring mens vi sjekket?
Siden kameraet ikke ville starte på 10 volt så ble vi nødt til å hente strøm i boksen ved hanskerommet. Noen som funker helt greit det.Bare fulgte installasjonsveiledningen over her. . Coax kabelen; er den kritisk for brudd når en trekker den igjennom? Jeg får ikke noe lys på bakkameraet? har ikke fått koblet opp med appen enda for å se om det funker.

Jeg la coax kabelen litt enklere og bedre enn på installasjonsveiledningen der det blir at en nesten ikke ser kabelen uten å stress med borring og hive av så mye paneler bak. Er fornøyd, vil ikke legge merke til noen ledninger i det daglige.

En annen ting, jeg montertet festet opp ned, det ble best i forhold til plassering. Men da kommer bildet opp ned.. Er det noe innstillinger på kameraet slik at en kan flippe bildet?
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Lille Lance

Her er plasseringen av min dashcam ... Hvorfor får jeg ikke inn GPS signal??  :o
Jeg tar inn GPS med Iphone uten problemer når jeg holder telefonen opp i området rundt både det prikkede feltet og rundt cam'en.
Selvsagt mulig at det er noe feil med dashcam'n  :-\
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

sn0le

TomTom'en min bruker veldig lang tid på å få inn satellitter.
Men så står den nede til venstre på frontruten.
IR-filmen i frontruten blokkerer signaler ganske effektivt.  :D
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Lille Lance

Har dytta til bilen noen ganger, men dette trigger ikke et "Event" i Blackvue. Hva må gjøres av innstillinger?
Ser også at 32GB brikka blir fylt opp i løpet av ett døgn. Lite gunstig dette da ... Hva må gjøres av innstillinger?
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

tonl

#231
Sitat fra: Lille Lance på lørdag 23. august 2014, klokken 11:04
Har dytta til bilen noen ganger, men dette trigger ikke et "Event" i Blackvue. Hva må gjøres av innstillinger?
Ser også at 32GB brikka blir fylt opp i løpet av ett døgn. Lite gunstig dette da ... Hva må gjøres av innstillinger?

Skal være mulig å endre:
- hvor sensitiv G-sensor skal være.
- eldre opptak skal slettes ved full minne.

Thor2014

Sitat fra: tonl på lørdag 23. august 2014, klokken 11:18
Sitat fra: Lille Lance på lørdag 23. august 2014, klokken 11:04
Har dytta til bilen noen ganger, men dette trigger ikke et "Event" i Blackvue. Hva må gjøres av innstillinger?
Ser også at 32GB brikka blir fylt opp i løpet av ett døgn. Lite gunstig dette da ... Hva må gjøres av innstillinger?

Skal være mulig å endre:
- hvor sensitiv G-sensor skal være.
- eldre opptak skal slettes ved full minne.

G settings kan endres via app, eller programmet som følger med.
Og hvis du endrer oppløsningen blir det dårlig.
Evnt sette inn en 64Gb hvis det støttes
Mitt står på 95 eller noe rundt der når bilen er i park.

Djur1

Jeg har koblet min på 12v i hanskerommet og slik jeg har forstått bruker kameraet svært lite strøm, men nå har jeg fått opp at 12 v needs service og må visst replaces! Skal ha service den 8.9 så kan ta det da!

Har det noen sammenheng eller er det bare en feil feilmelding?

VIN18163
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Gusse

Hvem monterer/selger dashcam i Nord-Trøndelag?
Vurderer seriöst å få ordnet dette. Gjerne både bak og fram på bilen.
Noen gode tips?

Djur1

Bruk ebay. sklir som oftest igjennom tollen også uten mva.
Deretter er det ikke så vanskelig å få på 12v i hanskerommet.

Bruk guiden over!
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

F_P

Nå vet ikke jeg med alle merker, men et kjapt eBay-søk forteller meg at det er lite eller ingenting å hente på enkelte merker om mva. betales slik det skal.

PS! Jeg er inhabil siden jeg tar inn kamera for salg, men vil nå bare gjøre oppmerksom på at det faktisk er mulig å få tak i dette med norske garantier og rettigheter til lik pris eller lavere.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Atore

Noen som kan forklare meg hvilken føringsvei som er best til kameraet bak? Uten soltak men med alarm pakken.

janmb

Sitat fra: OddB på søndag 17. august 2014, klokken 01:54
mener å ha lest i avisene at politiet setter pris på slike videoer...

Det gjør de helt sikkert, men det er ikke dermed sagt det skal være lovlig å bruke som bevisførsel mot andre. Hvorvidt vi skal ha et samfunn der hver eneste bil er en mobil overvåkingsplatform er et politisk spørsmål og også underlagt menneskerettighetene.

Det er stor forskjell på å bruke dashcam til å renvaske seg selv om man blir involvert i noe, kontra å kunne brukes som bevis mot andre. Selv om det er to sider av samme mynt betyr ikke det at det ene medfører at det andre også er ok.

I tillegg er det et rettssikkerhetsspørsmål i den forstand at slike videoer kan forfalskes. Ergo skal man, om det hadde vært greit på andre måter, være veldig forsiktig med å automatisk tillegge innleverte videoer troverdighet.

Sorry, dette er vel uansett OT her.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

jkirkebo

Sitat fra: janmb på onsdag 01. oktober 2014, klokken 08:43
I tillegg er det et rettssikkerhetsspørsmål i den forstand at slike videoer kan forfalskes. Ergo skal man, om det hadde vært greit på andre måter, være veldig forsiktig med å automatisk tillegge innleverte videoer troverdighet.

Derfor bør man nok, om man blir involvert i en ulykke der politiet kommer til stedet og man er "oppegående", sørge for at politiet får se videoen med en gang. Da er de ihvertfall sikre på at den er ekte.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA