Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bjørns Model S P85 videoer

Startet av D.O, lørdag 21. desember 2013, klokken 10:36

« forrige - neste »

iCar

Model S 75D Pearl White - Levert 16.06.17
Model ≡ LR Midnight Silver - Levert 23.02.19
Mercedes-Benz EQ C - Reservert 13.09.17
Kjører 100% elektrisk

OddB

Nå sitter vel de fleste antennene i bakruta så da kan det vel være RF stråling fra kameraet/ ledningen som forstyrrer ?
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Kagex

Oddb, de fleste av Teslaens antenner sitter faktisk i sidespeilene
P29687

hma

Sitat fra: Kagex på mandag 16. juni 2014, klokken 09:01
Oddb, de fleste av Teslaens antenner sitter faktisk i sidespeilene
Boksen på bildet tror jeg ganske sikkert er en RF-modul, den mates med to kabler, deriblant en coax (vises ikke på bildet). Boksen er plassert under det vertikale panelet på innsiden av baklukas høyre side.
I instruksjonsboka står det nevnt at det finnes antenner/signalmottakere bak på bilen, uten at jeg i farta husker hvilke.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

Kagex

sitter 3 antenner i sidespeilene, 2 gms antenner og en som jeg ikke kunne se hva var, åpnet speilene for å foliere krom
P29687

Thor2014

Hva gjør man hvis man tenker å montere solfilm på bakruten?

Lager ett hull for linsen, eller går det greit å filme gjennom?

Tenker 20% film bak, 35%  på siderutene.

hma

#141
Sitat fra: Thor2014 på mandag 16. juni 2014, klokken 11:19
Hva gjør man hvis man tenker å montere solfilm på bakruten?
Lager ett hull for linsen, eller går det greit å filme gjennom?
Tenker 20% film bak, 35%  på siderutene.
Jeg la 20% bak og monterte kameraet over.Det gir helt greie og akseptable bilder. Ville ikke tatt hull i solfilmen, det må i så fall bli et nokså stort på grunn av linsens vide vinkel.
Skal se om jeg kan laste opp noen skjermdump senere i dag som viser hvordan bildene ser ut igjennom solfilm.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

Thor2014

Hvor mye strøm bruker egentlig kamera?
Tenker litt på hvor lenge bilen kan stå før det blir problemer med lav 12v.

satheesh.net

Sitat fra: Thor2014 på tirsdag 17. juni 2014, klokken 17:55
Hvor mye strøm bruker egentlig kamera?
Tenker litt på hvor lenge bilen kan stå før det blir problemer med lav 12v.

Nå som (forhåpentligvis) 12 volts problematikken er løst, vil hovedbatteriet forsyne 12 volten slik det er meningen at den skal. Så sant ikke dette batteriet også tømmes helt da. Anbefales selvsagt ikke. ;)

hma

Vedlagt finnes bilder (skjermdump fra mobil) fra bak- og framkamera.
Bildet bak er tatt igjennom 20% solfilm.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

hma

Sitat fra: Sven-Erik på tirsdag 17. juni 2014, klokken 20:11
Det er en 12V 2A sikring på kameraet opprinnelig. (Som jeg klippet bort da jeg monterte ledningen.)
Så du skal ha på kamera i ganske mange dager før du klarer å tappe 12V batteriet.
Fra det jeg kan lese trekker BlackVue ca 4,8W (avhengig av om WiFi er på eller ikke) -> 400mA ved 12V
12V-bateriet på Tesla Model S er 35Ah, hvilket betyr at det kan levere i 3,5 dager før det er tømt, forutsatt at det verken blir ladet eller belastet av noe annet (hvilket ikke er tilfellet når det står tilkoblet bilen).

Jeg tviler på at noen her inne har målt hvordan 12V-batteriet vedlikeholdes og belastes ved alle tenkelige tilstander og temperaturer. Dermed er det et lite sjansespill å tilkoble en permanent last på nesten 5W.

Til de som garantert bruker bilen hver 2. til 4. dag, vil jeg tro det går fint uten et utladningsvern, men til de som vil gardere seg, er PowerMagic en svært rimelig og enkel sikring. Jeg var i alle fall ikke i tvil :)
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

TS

Sitat fra: jkirkebo på søndag 15. juni 2014, klokken 20:10
Sitat fra: hma på søndag 15. juni 2014, klokken 18:32
Sitat fra: Sven-Erik på onsdag 04. juni 2014, klokken 23:53
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/26023-DIY-Dashcam-(BlackVue-550-fron-rear)-constant-power-source-from-dash
Da har jeg montert BlackBue DR550GW-2ch med PowerMagic Pro i bilen etter denne vedlagte utmerkede veiledningen. Hadde ingen problemer underveis og brukte totalt ca 3 timer.

Spennende. Jeg har nettopp bestilt den siste 550'en de hadde på lager på gdx.no. Får se å montere den før Nordkapp-turen ;)

Min bil har alarmpakken, da har jeg fått inntrykk av at det finnes konstant 12V tilgjengelig i taket? Hadde vært kjekt å slippe å dra opp strømledning...

Litt spontant bestilte jeg BlackVue DR500GW HD  ..   Har egentlig ikke tid, men veldig lyst til å montere det uten synlig ledning nå før bilferie. 

Hvor i taket sitter konstant 12v? 

Har sikkerhetspakken...
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

teslaz

Sitat fra: Sven-Erik på torsdag 26. juni 2014, klokken 21:55
Sitat fra: TS på torsdag 26. juni 2014, klokken 21:01
Hvor i taket sitter konstant 12v? 

Har sikkerhetspakken...
Hvis du gidder å bla noen sider tilbake i denne tråden, så finner du det.
(Ca. side 2-3-4-5.)
Ja det er jo helg snart  8) 8)
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

Thor2014

Sikkerhetspakken har ekstra batteri.
Er det dette batteriet som er koblet til sensoren i taket?

JohanH

En liten interessant faktabit fra meg:

Kom hjem nå i kveld fra ferie. Parkerte bilen 15 døgn på Rygge flyplass. Jeg har en BlackVue 500 som er hardwired til 12V via en "alltid på" sikring (handskefakklampen). Grunnet sen ankomst og stress å rekke fly gjorde jeg alt "feil" d.v.s. ikke slik jeg tenkt meg:

1) Sto ikke tilkoblet lader
2) Satte ikke bilen i Energy saving mode
3) Koblet ikke ut dashcam
i tillegg feil nr 4) på BlackVuen var WiFi slått på

Det kan tillegges at Parking mode er aktivt på kameran (d.v.s. den står og går og tar opp kontinuerlig, men sparer kun sekvensen, inkl. 15 eller 30 sekunder før, hvis det kommer en slags "trigger" d.v.s. bevegelser i bildet og/eller vibrasjoner).

Var litt redd at 12V batteriet skulle være dødt da vi landet nå i kveld, men ikke noe som helst problem. Håndaken spratt ut og bilen virket umiddelbart.

Jeg trodde bilen var død da jeg ikke fikk kontakt via appen allerede etter 2 eller 3 dager, merkelig, den klarte ikke å vekke bilen virker det som. Muligens dårlig 3G dekning der den stod parkert inne i parkeringshuset???

Det kan tillegges at Vampire drain var i snitt 8,6 km per døgn, d.v.s. 129 km (Typical) på 15 døgn.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA