Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bjørns Model S P85 videoer

Startet av D.O, lørdag 21. desember 2013, klokken 10:36

« forrige - neste »

Emokkel

Noen som har bilder under og etter montering.

Elkjell

Sitat fra: Emokkel på fredag 28. mars 2014, klokken 11:25
Noen som har bilder under og etter montering.
Det finner du masse av bakover i tråden her...
solgt S85 - solgt S85D - bestilt model 3 - reservert model Y -kjører X75D

smukken

Noen som kan si om appen til "BlackVue WiFi DR550GW-2CH" god til å sette opp funksjoner og laste ned film? jeg har ikke funnet noen god beskrivelse av instillingene til den, og lurer på om dette er relativt rett frem, før jeg bestiller... noen som vil uttale seg?  :) :)
BMW i3

hma

- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp


laumb

Det varierer veldig.
Første gangen jeg skulle trekke kabel igjennom ved speilet brukte jeg nesten 2 timer da det var trang og ekkelt.
Andre gangen visste jeg om hakket i taktrekket på førersiden av speilet - da gikk samme jobben på under 10 min...

Men, 1-3 timer for personer i begge ender av normal på skalaen?

Kagex

Sven-Erik.  Har du med eller uten utvidet alarmpakke?
P29687

Lille Lance

Sitat fra: laumb på lørdag 12. april 2014, klokken 21:00
Andre gangen visste jeg om hakket i taktrekket på førersiden av speilet

Hmm ... hva er det med dette hakket i taktrekket? Fortell.
Det snakkes også om å trekke kabel ned ved A-stolpen. Hvordan fjernes interiører på A-stolpen? Begynnes med å ta bort dekselet som er merket "AIRBAG", eller får jeg plutselig Airbag'n i fleisen hvis jeg  gjør det?  ::)
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

ELbilist1

Laumb tok noen bilder, tidligere i tråden, som  jeg fulgte...
Ikke farlig å demontere den det står airbag på..
Liten skrue på innsiden hær, skru ut denne.
Jeg gikk på passasjersiden og koblet til innforbi hanskerom.
Fungerer fint, men JA jeg brukte lang tid på monteringa.
Ca 5 - 6 timer for å få det skjult!
:) Ren nytelse, hvær dag!

laumb

Hakket = taktrekket følger hele veien bortover taket kant i kant.
Når du sitter i bilen og ser på speilet er det "naturlig" å ta kabelen bak speildekselet på høyre side. Siden det er på den siden ledningene kommer fra kameraet.
Men, på venstresiden av speilet er det et hakk, ca. 2cm langt der taktrekket ikke går helt opp i taket. Tesla har trukket ledningene til det elektriske i speilet det, men det er likevel god plass til et par ledninger til.

Jeg har ikke tatt av dekselet rundt speilet siden jeg er redd for å knekke noe - derfor visste jeg ikke om hakket før jeg fikk se dekselet tatt av i forbindelse med ruteskift.
Dekselet er forresten klipset og enkelt og ta av/på - men som sagt jeg droppet det. Redd det tar 2-Teslauker å få nytt om jeg må bestille.


A-stolpen er som nevnt over enkel. Bare å vippe ut airbag-dekselet (hengslet mot frontvindu, tas ut fra "kupésiden".) og skru ut bolten.

Vipp av dekselet på høyresiden av dashbordet og du trenger ikke å ta stolpen helt av. Holder med å vippe den ut.

Jeg la ledningene sammen med de som allerede er der - bruke elektrikerteip 3-4 steder for å få den til å ligge pent. Mye andre ting og rør der inne samt noe av airbag-gardin-duken er synlig i toppen så ville ikke ha den løs i tilfelle konflikt med dette.

torerikb

Hei. Jeg får ikke liv i bakrutekameraet. Er det noen flere som sliter med det?
Nissan Leaf 2013 - SOLGT
Tesla Model S85 2014 - SOLGT
Tesla Model S85D 2015

laumb

Prøvd å bytte mellom front og rear i appen?

laumb


torerikb

Ja. Får bare feilmelding. Det lyser heller ikke i led på kamera bak og det bør det vel?
Nissan Leaf 2013 - SOLGT
Tesla Model S85 2014 - SOLGT
Tesla Model S85D 2015

laumb

Kanskje du har dratt på deg et brudd på kabelen? Kan teste først med multimeter?
http://www.ladyada.net/library/metertut/continuity.html

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA