Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bjørns Model S P85 videoer

Startet av D.O, lørdag 21. desember 2013, klokken 10:36

« forrige - neste »

Muffinman

Bil bestilt uten alarmpakke i oktober -14 utlevert 27.11.2015 hadde permanent 12v i taket. En løs plugg som lå tapet fast i dekselset. Loddet meg innpå m/sikring og dashcam installasjonen gikk som en lek.

Antar det betyr at det er alarmpakke på bilen? Det ble standard bare uker etter bestilling i fjor høst.

F_P

Alle biler med AP-hardware har denne kontakten i taket faktisk. Uavhengig om bilen har «sikkerhetspakken» eller ei.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

TRM

Sitat fra: Muffinman på mandag 30. november 2015, klokken 15:07
Bil bestilt uten alarmpakke i oktober -14 utlevert 27.11.2015 hadde permanent 12v i taket. En løs plugg som lå tapet fast i dekselset. Loddet meg innpå m/sikring og dashcam installasjonen gikk som en lek.

Antar det betyr at det er alarmpakke på bilen? Det ble standard bare uker etter bestilling i fjor høst.
Skal man ikke med alarmpakke få et ekstra valg på skjermen? Noe med at alarmen kan deaktiveres ved bevegelse (ferje, osv...).
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

cairnz

Sitat fra: TRM på mandag 30. november 2015, klokken 16:47
Skal man ikke med alarmpakke få et ekstra valg på skjermen? Noe med at alarmen kan deaktiveres ved bevegelse (ferje, osv...).
"Tilt / Intrusion" heter det - og ja, skal ligge som et valg på skjermen
Elbilist

ksandal

Har av og til problemer med at camera henger... så jeg må slå av strøm, vente litt og slå på igjen..
er det minnekort som er slitent tro?  ( 64gb formatert med blackvue sit program)
er det innstillinger som er anbefalt som gjør det bedre?
har 3 minutter opptak kontunierlig...
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

Spinner

Sitat fra: FLK på tirsdag 01. desember 2015, klokken 14:33er det minnekort som er slitent tro?
Høres sånn ut, hvor gammel er det. De holder som regel 1-2 år, kanskje kortere og hvis de er av dårlig kvalitet.

cairnz

Sitat fra: Sven-E på tirsdag 01. desember 2015, klokken 17:40
Hvordan kan et minnekort bli slitent?
Ett minnekort, som all lagringsmedie av den typen, har begrenset antall skrivesykluser som kan gjøres. Når kortet skrives, og overskrives konstant, slik programvare for dashcam gjør, så vil levetiden synke betraktelig i forhold til et kort som skrives til "en gb her og en gb der". Jeg har minnekort som er mange år gamle som er mindre "brukt" enn minnekortet som er under en uke gammelt i dashcam-et.
Elbilist

Muffinman

Sitat fra: cairnz på mandag 30. november 2015, klokken 21:39
Sitat fra: TRM på mandag 30. november 2015, klokken 16:47
Skal man ikke med alarmpakke få et ekstra valg på skjermen? Noe med at alarmen kan deaktiveres ved bevegelse (ferje, osv...).
"Tilt / Intrusion" heter det - og ja, skal ligge som et valg på skjermen
Ok, ingen alarmpakke her. Lettet, faktisk.

TRM

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 01. desember 2015, klokken 17:42
Sitat fra: cairnz på mandag 30. november 2015, klokken 21:39
Sitat fra: TRM på mandag 30. november 2015, klokken 16:47
Skal man ikke med alarmpakke få et ekstra valg på skjermen? Noe med at alarmen kan deaktiveres ved bevegelse (ferje, osv...).
"Tilt / Intrusion" heter det - og ja, skal ligge som et valg på skjermen
Ok, ingen alarmpakke her. Lettet, faktisk.
Samme her. Underlig at du ikke fikk med DAB. Jeg har VIN 971XX, og fikk med DAB. Kan det være at din ble produsert før min, selv om din ble utlevert 2 mnd senere (10.10 på meg)?

Har du nye panotaket? Beklager off.topic.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Muffinman


o.b.lix

Blackvue 650 fikk ny firmware nå 2.001 med GPS-fix.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Muffinman


o.b.lix

Nei, bare for modeller som støtter cloud - dvs nyere 650 og 750. Bruker blackvue C appen.

For andre modeller er vel 1.09 siste utgave
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Undertegnede

#823
Holder på å sette opp BV 650 2ch i bilen, men får ikke camera til å aktivere wifi...

Har prøvd nyeste firmware (2,0) og forrige versjon (1.0009). Får ikke wifi "lampa" på siden av kamera på... Finner da ikke kamera og kommer ikke videre.

Koblet strøm til obd. GPS lampa lyser blått.

Forbanna irritert etter et par timer feiling nå  :o

Prøvd både originalt 32gig SD og 128gig SD... Formatert på PC med bv programmet.

Downgrader en softvare versjon til mens jeg venter (forhåpentligvis) på ekspertise herfra...  >:(




Undertegnede

Update: fant problemet! Noe i den modifiserte OBD kontakten som ikke gir helt riktig strøm eller noe... Tok med kamera inn og fant en ledning som passet og i stikkontakten. Boom! Funka fjell med en gang... Er ikke alltid det lønner seg å være sta og skal gjøre alt selv...

Ettersom jeg er utbrent for kvelden så fortsetter jeg fiksen i morra. Det blir å åpne obd, fjerne den overgangen der med no sikringsgreier og lodde seg direkte på de 2 pinnene som gir fast 12v.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA