Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bjørns Model S P85 videoer

Startet av D.O, lørdag 21. desember 2013, klokken 10:36

« forrige - neste »

cirys1

Sitat fra: F_P på tirsdag 16. juni 2015, klokken 12:13
Fra og med SW 1.004 kan du laste opp firmware via telefon og wi-fi tilkoblingen på kameraet. Tidligere var dette forbeholdt 750, men det fungerer som sagt på 650 fra og med SW 1.004. Eldre SW versjoner oppdateres slik smurf angir.

Har gjort som smurf sa opptil flere ganger med forskjellige kort uten suksess, blir bare fortalt at det er noe galt med sd-kortet.
Den nyeste FW jeg fant til kameraet var1.001, mens trådløst som du beskriver skal kunne brukes ifra 1.002 ut ifra hva jeg har lest .. Det pussige også er at jeg fant versjon 1.005 på en helt annen side enn den offsielle nå..

F_P

Ligger på blackvue.com - http://www.blackvue.com/en/contents/sub3.asp?mode=view&serboardsort=&page=4&idx=2024&search=&searchstr=

NB! Om man leter på blackvue.com vil man finne FW til 650 1CH også. Ikke bruk disse. De fungerer ikke på 2-kanals versjonene som vi bruker her på berget.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

cirys1

Fikk det til slutt, hoppet rett til versjon 1.005 og da fikk jeg opp det trådløse valget i appen.
Det virker som den kjører FW ifra kortet noe som er meget spesielt, jeg har oppdatert/flashet mange komponenter opp igjennom, men da legger deg seg på enheten uten behov for "kortet".

Uansett takk for tips og triks.. :)

mr.rs4

Noen som har testet med 128gb kort i Blackvue dr750 eller dr 650?
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Mippen

Sitat fra: mr.rs4 på torsdag 18. juni 2015, klokken 00:27
Noen som har testet med 128gb kort i Blackvue dr750 eller dr 650?

Jeg har testet med 256gb minnekort. Det fungerte ikke så godt.
Fremtiden er elektrisk.

cirys1

Sitat fra: mr.rs4 på torsdag 18. juni 2015, klokken 00:27
Noen som har testet med 128gb kort i Blackvue dr750 eller dr 650?

650 støtter bare opp til 64gig, tror det da er snakk om en måned med normale opptak (avhenging av innstillinger) før den begynner og skrive over.

Mippen

#726
Er det noen som har opplevd
Sitat fra: cirys1 på torsdag 18. juni 2015, klokken 07:07
Sitat fra: mr.rs4 på torsdag 18. juni 2015, klokken 00:27
Noen som har testet med 128gb kort i Blackvue dr750 eller dr 650?

650 støtter bare opp til 64gig, tror det da er snakk om en måned med normale opptak (avhenging av innstillinger) før den begynner og skrive over.

Tviler på at det er plass til en mnd. Jeg har 32GB kort i mitt nå. Bilen min står ute og i parkingmode filmer den da ca 15-18 timer. Da er det ikke 15-18 timer med film, men 15-18 timer fra den startet å filme til minnekortet er fullt. Hvis jeg filmer i full hd med et vanlig kamera (som på Blackvue kameraet) er det ikke plass til mer enn et par timer i kontinuerlig innspilling. Er vel det samme her. I parkingmode 64GB vil da gi dobbelt så stor plass. Hvis du skrur ned følsomheten på kamera, kobler ut bak-kamera og skrur ned bildekvaliteten vil du nok få mer plass, men neppe mer enn noen dager med film i parkingmode. I kontinuerlig - bare timer... Dessuten hvis kvaliteten på filmen er skrudd ned er det ofte vanskelig å se se registreringsnummer osv hvis noen skulle være bortio bilen din.
Fremtiden er elektrisk.

Mippen

Noen som har opplevd at BV kameraet har slått seg av? Jeg hadde ikke brukt bilen min på 2 dager også skulle jeg se på kameraet og da var det dødt. Måtte ta ut kontakten og sette den inn igjen for å få liv i det. Er koblet til fast strøm via OBD2 kontakten.
Fremtiden er elektrisk.

smurf

Sitat fra: cirys1 på torsdag 18. juni 2015, klokken 07:07
Sitat fra: mr.rs4 på torsdag 18. juni 2015, klokken 00:27
Noen som har testet med 128gb kort i Blackvue dr750 eller dr 650?

650 støtter bare opp til 64gig, tror det da er snakk om en måned med normale opptak (avhenging av innstillinger) før den begynner og skrive over.

Får du 1 mnd? Hvordan får du til det? Har du ikke på normal recording???
Jeg har typisk 2-3 dager. Da filmer den normal kjøring, events og parkert. Tipper normal kjøring er den som tar mest plass, men du vil jo ikke skru av denne...
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

cirys1

Sitat fra: smurf på torsdag 18. juni 2015, klokken 07:48
Får du 1 mnd?

Nei, har ikke prøvd.. Jeg leste 14 dager på et forum(32gb) for ikke så lenge siden med ganske nedsatt følsomhet..

Så da anslo jeg 1 måned..


Det med følsomheten må man prøve seg fram med, det er helt utrolig mye den filmer selv med nedsatt følsomhet.
Kameraet mitt filmer bevegelse 50m ifra bilen (selv med nedsatt følsomhet) noe som er helt unødvendig og tar plass..
Avhengig av hvor du står parkert så skal den ikke aktivere filming før noe er i nærheten med en liten film.

Og jeg tenkte kun park mode, for det er vell bare et problem når man må sette ifra seg bilen en stund??

Mippen

Den kan ikke filme kontinuerlig i så lang tid. For eksempel 32 GB minnekort blir fullt i løpet av noen timer på langtur. Hvis det skjer svært lite der bilen står parkert kan det ta lang tid før kortet fylles opp.
Fremtiden er elektrisk.

Øggen

Fått kameraene mine og lurte på en ting. Har kjøpt to like, men separate 1ch kamera. Hver med 256Gb kapasitet for å slippe å gå hlippet av noe. Foran finner jeg strøm i boksen, men finnes det et punkt bak i bilen som har konstant strøm 12V ?? Orker ikke strekke mere kabelnenn nødvendig.


Mippen

Jeg har forsøkt med 256gb og det gikk ikke. Koblet mitt til obd2 kontakten og får strøm fra den. Bare å bestille seg et obd2 til sigarett adapter.
Fremtiden er elektrisk.

smurf

Sitat fra: cirys1 på torsdag 18. juni 2015, klokken 09:02
Sitat fra: smurf på torsdag 18. juni 2015, klokken 07:48
Får du 1 mnd?

Nei, har ikke prøvd.. Jeg leste 14 dager på et forum(32gb) for ikke så lenge siden med ganske nedsatt følsomhet..

Så da anslo jeg 1 måned..


Det med følsomheten må man prøve seg fram med, det er helt utrolig mye den filmer selv med nedsatt følsomhet.
Kameraet mitt filmer bevegelse 50m ifra bilen (selv med nedsatt følsomhet) noe som er helt unødvendig og tar plass..
Avhengig av hvor du står parkert så skal den ikke aktivere filming før noe er i nærheten med en liten film.

Og jeg tenkte kun park mode, for det er vell bare et problem når man må sette ifra seg bilen en stund??

Ja, det er en utfordring med hvor sensitiv den skal være. For vanlig kjøring er det bare å laste over på Mac/PC og se på advanced settings. Da ser du hvor store G-utslag det er på den filmsnutten og kan enkelt tilpasse hvilken grenseverdi du vil ha for at det skal trigge en event. Men i parkmode er det litt mer utfordrende når det gjelder sensitivitet på endring i bildet. Du vil jo ikke misse noe viktig, men samtidig risikerer du at den tar opp alt fordi et tre vaier i vinden hele dagen. Men når det er sagt så tar den opp mye rart da. Var i Sverige og da har den filmet en person som knipser bilder av bilen min både foran og bak. Skikkelig Teslafan :-) Eller hun som gikk på tur i skogen og satte seg ned i buskene bak bilen for å tisse...
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA