Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bjørns Model S P85 videoer

Startet av D.O, lørdag 21. desember 2013, klokken 10:36

« forrige - neste »

AndreS

jeg kan gå god for F_P. likanes fyr som gjør en god jobb! Fikk mitt 650 kamera montert hos han tidligere
I3 i bestilling

andreasmj

@F_P: Takk, mulig jeg tar kontakt hvis ikke jeg får lånt en skikkelig trekkefjær av en elektriker. Det var bare å få trukket gjennom hele bakruta som viste seg å være umulig med trekkefjæren fra clas ohlson (sjokk!)

Et annet spm: Hvis man kjører rundt og du plutselig opplever en situasjon du vil at kameraet skal ta vare på, hva gjør du da? Mener jeg har lest svar på dette tidligere, men lettere å spørre enn å lete gjennom 50 sider... :)
XLRD - F1565XX Utlevert 05.11.2019
X90D - F0565XX Utlevert 21.09.2017 | Solgt 06.11.2019
S85D - P0725XX Utlevert 12.05.2015 | Solgt 14.08.2017

F_P

Stopper, overfører filen(e) til mobilen og kjører videre. Tar noen minutter, men kan være verdt det :)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

cra

Ingen funksjon som merker "events" som read only slik at du kan knipse på kameraet for å fake en kolisjon og låse filene?

Kan tenke meg mange ønsker seg en slik funksjon på kameraer for å ta vare på noe av det rare man kanskje filmer i det daglige.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

mandresen

Heisan
Jeg skal gå i gang med å installere Blackvue DR650 i Teslaen min og lurer på om det er noen i Trondheims området som har erfaring med montering og har mulighet til å hjelpe meg med monteringen.
Kjenner at jeg er litt skeptisk til å gå i gang selv.

Mvh
Martin
Melhus (Trondheim)
Tesla Model S85D, MC Red, RN336744, levert 26.05.15
Nissan Leaf 2012 modell, White Pearl
Mitsubishi i-Miev 2011 modell, Titanium Grey m/eberspacher (SOLGT)

sn0le

Sitat fra: cra på mandag 01. juni 2015, klokken 13:01
Ingen funksjon som merker "events" som read only slik at du kan knipse på kameraet for å fake en kolisjon og låse filene?
Du kan knipse i kameraet og trigge en event. Men eventer er ikke skrivebeskyttet og overskrives på lik linje med de vanlige opptakene.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

mrjalle

Her er 47 sider å bla gjennom, så jeg bare:
Har kjøpt Blackvue 650, og det står at de har app for både iOs, Android og Windows. Men finner ikke app'en til Windows Phone.... Er det noen av dere som har funnet?

sn0le

Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

satheesh.net

Sitat fra: mrjalle på onsdag 03. juni 2015, klokken 16:53
Her er 47 sider å bla gjennom, så jeg bare:
Har kjøpt Blackvue 650, og det står at de har app for både iOs, Android og Windows. Men finner ikke app'en til Windows Phone.... Er det noen av dere som har funnet?

Det finnes ikke noen offisiell App for Windows Phone fra BlackVue, dessverre.

Sitat fra: sn0le på onsdag 03. juni 2015, klokken 18:34
Funker denne?
http://apps.microsoft.com/windows/en-us/app/blackvue/eaff9838-4864-41a6-b526-63867271be9d

Denne er til Windows 8 maskiner og nettbrett. Men ikke Windows Phone.

sn0le

Hehe. Ser det nå.
Googlet etter "BlackVue app Windows Phone" og tok den øverste linken. :D
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

cairnz

Sitat fra: mrjalle på onsdag 03. juni 2015, klokken 16:53
Her er 47 sider å bla gjennom, så jeg bare:
Har kjøpt Blackvue 650, og det står at de har app for både iOs, Android og Windows. Men finner ikke app'en til Windows Phone.... Er det noen av dere som har funnet?
Skaff deg en brukt billig ipod touch med wifi, eller gammel android-telefon eller noe sånt ..

http://www.finn.no/finn/torget/resultat?keyword=ipod%20touch&SEGMENT=0&ITEM_CONDITION=0&SEARCHKEYNAV=SEARCH_ID_BAP_ALL&sort=3&periode=
Elbilist

Hord

BlackVue 650, montering:

Etter å ha sjekket luken i taket og funnet "den sorte boksen" hvor de fleste henter 12V så jeg for meg en kjapp installasjon av kamera:

"laumb" sitt bilde på side 2:



Jeg hadde en "AKASA splitter för PWM":

fra den lokale databutikken:http://webshop.harddisk.no/AKASA-splitter-for-PWM-flaktare1x4-pin-ha-till-2x4-pin-hoe-svart/cat-p/c/p4589401

Med litt tilpassing (file bort spor) av pluggen som skal inn i "den sorte boksen", så passet den fint som overgang.

Powerledning til BlackVue kameraet ble trukket fram til speil og kuttet slik at den kunne passe inn i den nye splitteren.

For å finne korrekte pinner for 12V ble multimeter benyttet, og her kom overraskelsen: Jeg har kun 4V på pluggen som går inn i "den sorte boksen".


  • Jeg vet ikke hvilken sikring dette går på, men får det ikke til å stemme, for om sikringer er gått så burde det vel være 0V og ikke 4V...

  • Hvordan er det med sikringer, er de overvåket slik at man får varsel i bilen om en er gått?
  • Kan det være at det er korrekt med 4V (mellom rød og grønn) og at mellom de to andre pinnene (sort og rød) hvor det er 0V så er sikringen gått?

Godt mulig at jeg har dummet meg ut ved å nappe ut pluggen fra "den sorte boksen" uten å ta en "power off" på bilen først...

Ble litt mange spørsmål, men alle tips som lede meg litt videre settes stor pris på!


HelectriC

jeg er ikke noen elektriker i det hele tatt og derfor er sikkert spørsmålene mine helt hinsides, men her er de likevel:

jeg skjønner ikke helt hvordan dette skal kobles. Du har en med spor, der du filer vekk sporene og plugger in denne i Teslakontakten i taket? hva med de andre to kontaktene? kobles den avkuttede Blackvuekabelen i 1 av disse? hvordan gjøres det? og hva er da forskjellen mot å bare stikke in kobberlederne rett i Tesla sin kontakt? hva med den som blir over? kan den kuttes av eller brukes den til noen annet?
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

tonl

1. ja. Den delen hvor du skal kappe av sporene skal inn på "the blackbox".
2. En av ende kan du egentlig bare kutter av.

3. Du kan plugge ledning fra blackvue rett inn i pluggen som går fra bilen til alarmmodulen.
Men da må du passer på at enden av ledning ikke sitter for løs. Da kan du risikere at kameraet ikke får strøm.

Davidsv




Med stor hjelp fra tonl som kom og hjalp meg fikk jeg trukket ledninger og vippet opp riktige paneler.
Tusen takk!
Sitat fra: HelectriC på fredag 05. juni 2015, klokken 11:06
jeg er ikke noen elektriker i det hele tatt og derfor er sikkert spørsmålene mine helt hinsides, men her er de likevel:

jeg skjønner ikke helt hvordan dette skal kobles. Du har en med spor, der du filer vekk sporene og plugger in denne i Teslakontakten i taket? hva med de andre to kontaktene? kobles den avkuttede Blackvuekabelen i 1 av disse? hvordan gjøres det? og hva er da forskjellen mot å bare stikke in kobberlederne rett i Tesla sin kontakt? hva med den som blir over? kan den kuttes av eller brukes den til noen annet?


Jeg koblet den lille enden i boksen, den ene av de store endene til strømmen fra bilen, og den siste av de store endene til kamera strøm. Måtte fjerne noen spor men det gikk til slutt :) Til kamera strøm endte jeg opp med å bruke en annen pc overgang som passet i den store enden, og lodde sammen ledningene fra kamera strøm.

S85D | Bekreftet 11/11-14 | VIN 19/1-15 | Prod 26/3-15 | Transit 28/3-15 | Levert 21/5-15!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA