Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bjørns Model S P85 videoer

Startet av D.O, lørdag 21. desember 2013, klokken 10:36

« forrige - neste »

Spinner

Sitat fra: F_P på søndag 29. mars 2015, klokken 21:51
Vil legge til at jeg har målt ut kun 10,5-11V fra kontakten i sikkerhetspakken. Det er tydeligvis ikke nok til å dra i gang kameraet. Målt på tre biler nå nylig. En S85, en S85D og en P85D, alle av typen med Autopilot HW.
Min hadde en med rundt 10-11V, og en med 13V, målte du alle?

sigurdi

Den pluggen tapet i mitten hadde 10v mellom mitterste og jord, mellom jord og den brune var det 14v når bilen var på, bilen av så var det 0v.
Når vi skrudde på igjen fikk vi ikke 14v tilbake, så usikker hva denne kan være til.

Så lenge det ikke er konstant 12v+ er den desverre ikke brukende.

Ledlampene i taket har også konstant 12v, men de leverer ikke nok strøm og spenningen falt når de ble belastet med kamera.
Dette var svært synd for hadde vært en genial oppkobling. (T kabel, plugg and play)
Dog var det svært trant å få pluggen av og på igjen, krever små apefirngrer for å få mer en en finger inn bak ledden. (Ikke prøv å vippe ut leddene nedenfra)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

skyfawn

kan det være at alarmen må være satt til "on"?``min står vertfall på selv om bilen er av (det lyser i dash cam når jeg passerer forbi), har ikke testet med alarmen av.

F_P

Må forske mer på denne sikkerhetspakken. Målte på alle for å være sikker og de to ytterste gav 0V i alle bilene jeg har målt  ???
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

skyfawn

tok noen bilder av min installasjon.

F_P

X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Thor2014

Sitat fra: skyfawn på mandag 30. mars 2015, klokken 21:46
kan det være at alarmen må være satt til "on"?``min står vertfall på selv om bilen er av (det lyser i dash cam når jeg passerer forbi), har ikke testet med alarmen av.
Kan være at det virker på din siden du har sikkerhetspakken og derfor har et ekstra batteri?

skyfawn

Ja en må ha sikkerhetspakken for at dette skal fungere. Den følger med alle nye billeveringer i dag.

Thor2014

Vel, nå har jeg konstatert noe annet.
Jeg har ikke sikkerhetspakken.
Det er strøm i pluggen som er tapet fast.
Det er strøm når bilen er på og når bilen er av.
Også når bilen er låst.
Spenningen synker fra 14 komma noe til 13 noe når bilen går i off, men det er naturlig når dc/dc konverteren kobler ut.
Det er også nok strøm til å drifte 550 kamera.

sn0le

Har omsider bestilt meg et BlackVue 650 2ch.
Om jeg er heldig så får jeg hentet det på lørdag og montert i påsken.
Skal se om jeg får til en montasje som ikke involverer borring i bakluka. :)

Går dette greit så vil jeg begynne å ta oppdrag på montasje for andre. :D
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

sigurdi

Dersom du kapper koaks kabelen og lodder den sammen etterpå går det fint uten å borre i bakluka. Bruker en av klipsene til dekselet, er tre stk og står pent på plass med to og kabel gjennom siste hullet.
Motstanden kan bli endret noe ved lodding, men har fungert strålende på de jeg har hjelpt med saken. Bruker krympestrømper med lim over etterpå. Sitter svært godt og blir tett.
Horten

sigurdi

Sitat fra: Thor2014 på torsdag 02. april 2015, klokken 14:42
Vel, nå har jeg konstatert noe annet.
Jeg har ikke sikkerhetspakken.
Det er strøm i pluggen som er tapet fast.
Det er strøm når bilen er på og når bilen er av.
Også når bilen er låst.
Spenningen synker fra 14 komma noe til 13 noe når bilen går i off, men det er naturlig når dc/dc konverteren kobler ut.
Det er også nok strøm til å drifte 550 kamera.
Testet denne kabelen og når bilen ble forlatt gikk spenningen til 0v og kom ikke tilbake når bilen våknet.
Fant ikke ut hva som trigget denne kontakten til å få spenning.
Horten

skyfawn

Er det mulig å snu video fra kamera bak? jeg ser det er opp-ned. ikke at det gjør noe men hadde ikke vært feil om det var riktig vei :)

eg1l

Sitat fra: sigurdi på torsdag 02. april 2015, klokken 16:55
Dersom du kapper koaks kabelen og lodder den sammen etterpå går det fint uten å borre i bakluka. Bruker en av klipsene til dekselet, er tre stk og står pent på plass med to og kabel gjennom siste hullet.
Motstanden kan bli endret noe ved lodding, men har fungert strålende på de jeg har hjelpt med saken. Bruker krympestrømper med lim over etterpå. Sitter svært godt og blir tett.

Hvor blir kabelen for stor til å tre igjennom uten å klippe?

sigurdi

Dersom du ønsker å tre den gjennom bakluka for å få 100% skjult kabel.
Black view som jeg hjalp til å montere hadde 90grades bøy på kontakten som fulgte med og krever da relativt stort hull for å komme gjennom.

Løs kabel i taket uten sikkerhets pakke, fikk sjekket nå.
Kabel som ligger løs i taket (ikke sikkerhets pakke P85D, har 14v mellom brun og sort, ytterste kabler.
Egen 5A sikring, som hadde røket og dermed 0v, ny sikring så var alt bare velstand.
Denne driver fint BlackView og en slipper å trekke kabel ned til hanskerommet, eller motsatt side.
Horten

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA