Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bjørns Model S P85 videoer

Startet av D.O, lørdag 21. desember 2013, klokken 10:36

« forrige - neste »

Djur1

Jeg klarer ikke å få liv i blackvue 650 rear kameraet etter at Drammen karosseri hadde nappet ut kabelen. Er det noe måte en kan resette oppkoblingen? Jeg har coax kabelen i og plugger i strømmen.


Hmmm....
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Thor2014

Jeg ville formatert minnekortet.
Det burde gjøres innimellom uansett. Mitt 550 hadde kuttet å ta med lyd. Ble først i orden etter formatering.

laumb


Sitat fra: F_P på mandag 29. desember 2014, klokken 07:58
Sitat fra: laumb på mandag 29. desember 2014, klokken 01:06
Funka ikke.
Filene lå ikke lenger på nett, men fant en versjon som gikk til koreansk. Endret på filene, men scriptet kjører ikke.

Oppgradert til FW 2.002R nå da - så får jeg se om jeg får den på Telnet på Den versjonen. Gått fra feil login/pass til connection refused etter oppgraderingen.

Kanskje prøve å skrive mitt eget cgi-script basert på det andre?

Si fra om det ikke går. Kan sjekke med min leverandør på Blackvue om de har en løsning. De selger via England, men jeg får kamera direkte fra Korea (med rett SW heldigvis).

Nada fornuft her. :(

Får du sjekket opp? :)

Mippen

Noen som har erfaring med dette kameraet?
Fremtiden er elektrisk.

svimtapp

Noen som utfører montering av Blackvue dashcam i Bergensområdet? Føler meg ikke helt komfortabel med å røske av paneler og koble ledninger i bilen. Ønsker de koblet til permanent 12V og da er det såvidt jeg har skjønt litt mikkmakk å de montert på en ordentlig måte.

Djur1

Sitat fra: Thor2014 på tirsdag 30. desember 2014, klokken 16:59
Jeg ville formatert minnekortet.
Det burde gjøres innimellom uansett. Mitt 550 hadde kuttet å ta med lyd. Ble først i orden etter formatering.

Som løsning på mitt problem?
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Spinner

#291
Sitat fra: Djur1 på torsdag 01. januar 2015, klokken 21:22
Sitat fra: Thor2014 på tirsdag 30. desember 2014, klokken 16:59
Jeg ville formatert minnekortet.
Det burde gjøres innimellom uansett. Mitt 550 hadde kuttet å ta med lyd. Ble først i orden etter formatering.

Som løsning på mitt problem?
Jeg opplevde alt mulig rart så jeg trodde kameraet var mer eller mindre defekt:

  • Bak-kameraet koblet ikke til
  • Lyd var ikke med
  • Lamper lyste permanent
  • Innstillinger ble ikke lagret
  • Fikk ikke koblet til med WiFi
  • Mute "knappen" fungerte ikke
  • Damen i kameraet sa bare en og annen setning, ikke alt

Var forberedt på å kjøpe nytt kamera da dette ble kjøpt på e-bay og garanti sikkert ikke er helt lett å få ordnet, men ALT ble fikset med nytt SD kort (formatering var ikke nok).

Ikke sikkert det fikser ditt problem, men verdt å prøve!

Og husk at SD kort er forbruksvare, de holder maks 1-2 år sånn som de blir brukt i et dashcam.

petersv

Minnekort er forbruksvare på dashcam. Hvis du kjøper et med "wear leveling" varer de lengre, men siden de utsettes for store mengder data som skrives hele tiden vil de dø før eller senere alle sammen. Tror det står noe om det i manualen til de fleste kameraer og.

Hyperstress

Regner da med at levetiden er proporsjonal med størrelsen på kortet? Eller er det ikke så enkelt?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

petersv

Sitat fra: Hyperstress på torsdag 01. januar 2015, klokken 22:54
Regner da med at levetiden er proporsjonal med størrelsen på kortet? Eller er det ikke så enkelt?

Jo, gitt samme type celleteknologi så. Egentlig veldig likt batterier og ladesykler som vi kjenner så altfor godt ;)

Spinner

Sitat fra: Hyperstress på torsdag 01. januar 2015, klokken 22:54
Regner da med at levetiden er proporsjonal med størrelsen på kortet? Eller er det ikke så enkelt?
Det har også veldig mye å si om man filmer events i park mode, og hvordan man parkerer. Parkerte før så kameraene filmet både en vei foran og en boligblokk bak, så det filmet mer eller mindre kontinuerlig når bilen var parkert. Det tar selvfølgelig livet av SD kortet veldig mye raskere enn om man står i en privat garasje.

Hyperstress


Sitat fra: Sven-Erik på fredag 02. januar 2015, klokken 01:21
BlackVue filmer kontinuerlig, enten du kjører eller er parkert.

Ja, men det er lagringen som tar livet av kortet. Den lagrer ikke alt den filmer når den står parkert.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Muffinman

Det skriver nok til kortet uavbrutt selv ved parkering. Hvordan skulle det ellers kunne lagre en minuttlang snutt ved event, fra fem sekunder før eventen skjer?

Hyperstress

Tipper det lagres på en annen måte.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Hyperstress

Ok, da tar jeg feil.
Skulle bare tro det kunne vært designet på en bedre måte med bruk av cache eller noe lignende, for å spare minnekortet.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA