Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bjørns Model S P85 videoer

Startet av D.O, lørdag 21. desember 2013, klokken 10:36

« forrige - neste »

aness

Julenissen har vært snill med meg, så det lå en Blackvue 550 under treet i år  :)

I første omgang er kameraer klistret fast i front og bakrute, ledninger er dyttet løst på plass og strømmen er koblet i 12V-uttaket.

Men, siden jeg ikke liker å klippe i stykker fullt fungerende kabler lurer jeg på et par ting:

- Hva hvor stor er strømpluggen? (tenkte å bestille ny med pigtail fra ebay eller lignende)
- Hvis jeg har strøm i taket, hvilken type plugg trenger jeg her?
- Hvis jeg må finne strøm annet sted (hanskerom?) er det plugger der som kan nappes ut og erstattes med en hjemmemekket Y-kabel?


endsan

Hei

Venter i spenning på min P85D som ankommer i mars, prøver derfor å være litt proaktiv med tanke på dashcam. Tenker dette er noe en må ha med tanke på påkjørsler og hærverk (teslahaters).
Planen er å gå for Blackvue 550 eller 650.
Beklager om noen spørsmål er stillt før, men husker ikke alt som er skrevet tidligere

1. Noen som har erfaring eller tips for montering i Stavanger området?
2. Er det noe problem for batteri etc om bil blir stående ubrukt i 1-3uker?

Har forøvrig panorama og sikkerhetspakken :D

F_P

OBS!

Når det gjelder bruk av strømtjuv. Undertegnede anbefaler virkelig ikke bruk av dette, med et unntak. Om ledningene har ca. samme tverrsnitt kan strømtjuv benyttes til nød. Ved større forskjeller i tverrsnitt bør og skal strømtjuv unngås. Benytt heller flat- eller rundstift. Avisolere og snurre +kabel rundt ledningen og feste med tape bør også unngås, stift er bedre. Det beste er å avisolere ledningene, lodde og bruke krympestrømpe + el.tape.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Hyperstress


Sitat fra: F_P på søndag 28. desember 2014, klokken 19:49
OBS!

Når det gjelder bruk av strømtjuv. Undertegnede anbefaler virkelig ikke bruk av dette, med et unntak. Om ledningene har ca. samme tverrsnitt kan strømtjuv benyttes til nød. Ved større forskjeller i tverrsnitt bør og skal strømtjuv unngås. Benytt heller flat- eller rundstift. Avisolere og snurre +kabel rundt ledningen og feste med tape bør også unngås, stift er bedre. Det beste er å avisolere ledningene, lodde og bruke krympestrømpe + el.tape.

Selv en fare med strømtrekk på under en A, og 12V?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Hyperstress

Monterte DR3500FHD nå. Full HD og visstnok god bildekvalitet, men har ikke wifi og gps. Det gjør det litt nettere.

Et par observasjoner:
Jeg prøvde å finne tilkobling iht denne forklaring:
www.teslamotorsclub.com/showthread.php/26023-DIY-Dashcam-(BlackVue-550-fron-rear)-constant-power-source-from-dash]http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/26023-DIY-Dashcam-(BlackVue-550-fron-rear)-constant-power-source-from-dash

-Det er (på nye biler?) dempingsmatte som ligger litt i veien, men ikke noe stress.
-Den røde kabelen var ikke den korrekte hos meg (den var etter bryteren.) Den rød/svarte var den korrekte!
-jord kunne hentes rett over den andre tilkoblingen. Venstre bolt på ene bildet under.
-det er irriterende trangt å jobbe inni hanskerommet.
-jeg beholdt for øvrig 2A sikringen som var på kabelen.













e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

laumb

Jeg sitter her med et DR550-2CH som faren min skal ha montert. Mitt ble levert med engelsk firnware, hans ble levert med russisk.

Har forstått det sånn at på 550 funker det ikke å endre versjonsnummer og land i config-filen (testet), men at du må inn med Telnet, mnt på nand, slette den og laste opp engelsk firmware.

Har funnet login/pass: root/pt - men det funker ikke på denne. Har FW 1.017 installert as we speak. Finner ingen andre alternativ til login på nett.

Noen som har endret språk fra russisk på 550 og har noen tips?

Hyperstress

Jeg fikk slettet SDkortet, og lastet da ned alt på nytt herfra (Til DR3500):

http://blackvueshop.co.uk/support/downloads/

Mener jeg fikk alle mappene og alt som trengtes da. Var bare å kopiere alt over på kortet.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

laumb

Det funket ikke her, siden russisk og koreansk har en sperre og some sorts.

Men, fant et forslag jeg ikke har sett før jeg skal teste nå:


laumb

Funka ikke.
Filene lå ikke lenger på nett, men fant en versjon som gikk til koreansk. Endret på filene, men scriptet kjører ikke.

Oppgradert til FW 2.002R nå da - så får jeg se om jeg får den på Telnet på Den versjonen. Gått fra feil login/pass til connection refused etter oppgraderingen.

Kanskje prøve å skrive mitt eget cgi-script basert på det andre?

F_P

Sitat fra: Hyperstress på søndag 28. desember 2014, klokken 21:25
Selv en fare med strømtrekk på under en A, og 12V?

Det går som oftest bra, men det er fryktelig kjedelig den ene gangen bilen tar fyr fordi ledningene blir liggende å gnisse. Jeg må ærlig innrømme at jeg selv brukte strømtjuver en del i starten av min karrière som elektronikkinstallatør i biler, men etter ymse historier om branner (ikke utløst av mitt arbeid heldigvis) fant jeg fort ut det kanskje ikke er verdt det for å spare 5min jobb.

Bra du kommenterte endring av +12V kabel i hanskerommet :) Oppdaget det selv på min egen bil ved montering. Det er visstnok slik at man byttet dette i biler levert fra ca. sept. 2014.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

F_P

Sitat fra: laumb på mandag 29. desember 2014, klokken 01:06
Funka ikke.
Filene lå ikke lenger på nett, men fant en versjon som gikk til koreansk. Endret på filene, men scriptet kjører ikke.

Oppgradert til FW 2.002R nå da - så får jeg se om jeg får den på Telnet på Den versjonen. Gått fra feil login/pass til connection refused etter oppgraderingen.

Kanskje prøve å skrive mitt eget cgi-script basert på det andre?

Si fra om det ikke går. Kan sjekke med min leverandør på Blackvue om de har en løsning. De selger via England, men jeg får kamera direkte fra Korea (med rett SW heldigvis).
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

eg1l


mr.rs4

Den så jo bra ut. Spørsmålet er om den er like god?
Og hvilken pris den ligger på.
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

petersv

Det likte jeg også, men lurer på om det er like enkelt å montere mtp om det skal ha 12- eller 5V. Burde være enklere siden det bakre kameraet er trådløst og kun skal ha strøm, såvidt jeg skjønte?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA