Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla superchargers - ønsker og forslag

Startet av nyzeroeier, lørdag 21. desember 2013, klokken 08:01

« forrige - neste »

nyzeroeier

Siden Passaten står på verksted, måtte jo selvsagt bil nr 2 også bli noe tull med..
Stod i ett lyskryss, kom ett smell ifra bak i bilen, påfølgende svilukt, og ingen fremdrift.. Etter å ha slått av og på tenningen noen ganger, kom "ready" tegnet tilbake. Det kom samtidig "ett gult billys med utropstegn i", samt at jeg fikk hilse på skilpadden... Noen som har opplevd dette?

Bilen gikk da i max 3 km/t, og taklet ikke motbakke i det hele tatt... Viking har nå hentet gliset og kjørt den til Scan Auto for diagnose i morgen tidlig...

Godt det ikke er fredag den 13 hvertfall. Det er ikke før i morgen, og da skal jeg ikke røre meg utenfor sengen...
Black Citroèn C-zero 2011

asbkar

Hadde noe tilsvarende for noen uker siden. Ikke noe smell/svilukt, bare samme gule lys + skilpadde. Det var kompressoren til klimaanlegget som hadde feilet på min bil, de pratet om jordfeil helt i begynnelsen. Fikk låne fossilbil i de tre ukene det tok å få fikset det.
Fra Ski. i-Miev siden september 2011. TM3 siden mars 2019.

nyzeroeier

Beskjed fra verksted: 99 % sikkert er det batteripakken som er røket... koster ikke mer enn 120.000 for en ny  :-X

Godt jeg har garanti på både bil og batteripakke....
Black Citroèn C-zero 2011

svingen

kjekt med info da,gruer meg til min garanti går ut,gjelder jo heldighvis 5 år,når garanti er ute må det vel være billigere og bytte ut det som er defekt slik som det er mange som gjør med PSA osv,blir nok jobb på dem fremover :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

erik e

Grue seg til garanti går ut,nei da. Gled deg,du vil kjøpe ny før det. :)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Mr.Zero

Sitat fra: nyzeroeier på tirsdag 17. desember 2013, klokken 10:54
Beskjed fra verksted: 99 % sikkert er det batteripakken som er røket... koster ikke mer enn 120.000 for en ny  :-X

Godt jeg har garanti på både bil og batteripakke....

Ved hvilket verksted blir den reparert? For en uke siden fikk jeg opplyst en pris på kr.204.000,- pluss jobben. Men snaue 100.000 ned på en uke lover jo godt, blir jo nærmest gratis når de 5 årene har passert..!  ;D
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

ok67

Med 204 kkr pluss jobb er det jo billegare å skrote bilen og heller levere ut ein ny på garantien.
Tesla Model 3 AWD-LR
iMiev 2013 som jr. har overtatt

asbkar

Sitat fra: ok67 på tirsdag 17. desember 2013, klokken 21:52
Med 204 kkr pluss jobb er det jo billegare å skrote bilen og heller levere ut ein ny på garantien.
Eller nesten nok til to brukte, og ha den ene som delebil... :)
Fra Ski. i-Miev siden september 2011. TM3 siden mars 2019.

tomrh

#8
Sitat fra: nyzeroeier på torsdag 12. desember 2013, klokken 22:58
Stod i ett lyskryss, kom ett smell ifra bak i bilen, påfølgende svilukt, og ingen fremdrift..
Hvor mange km har bilen gått?

Forøvrig...forrige tirsdag skrev du at batterikassa skrapte nedi noe snø. Var snøen såpass isete at dette kan ha skadet batteriet?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

nyzeroeier

En liten oppdatering er vel på sin plass.
Bilen er en 2011 modell som bare har rullet ca 8000 km. Når det skjedde var det 5 grader, regn og ingen is/snø noen steder. Har ikke truffet noen store issvuller som kan ha skadet batterikassen.

Prisen jeg fikk på batteripakken var en ca pris fra Scan Auto på Kokstad. Det ble bare opplyst at dersom batteriet er defekt, er dette en engangskostnad på 120", før arbeidet med bilen har startet. For min egen del, satser jeg på at garantien vil føre til at kostnaden med reperasjonen blir for dyr, og at jeg får en ny bil som erstattning for den gamle..  ::)

Snakket med verkstedet enda, og alle indikasjoner tilsier at det er batteriet, de skal kjøre noen flere tester på bilen i dag, og har en endelig konklusjon i morgen...
Black Citroèn C-zero 2011

Mr.Zero

Sitat fra: nyzeroeier på onsdag 18. desember 2013, klokken 13:32
En liten oppdatering er vel på sin plass.
Bilen er en 2011 modell som bare har rullet ca 8000 km. Når det skjedde var det 5 grader, regn og ingen is/snø noen steder. Har ikke truffet noen store issvuller som kan ha skadet batterikassen.

Prisen jeg fikk på batteripakken var en ca pris fra Scan Auto på Kokstad. Det ble bare opplyst at dersom batteriet er defekt, er dette en engangskostnad på 120", før arbeidet med bilen har startet. For min egen del, satser jeg på at garantien vil føre til at kostnaden med reperasjonen blir for dyr, og at jeg får en ny bil som erstattning for den gamle..  ::)

Snakket med verkstedet enda, og alle indikasjoner tilsier at det er batteriet, de skal kjøre noen flere tester på bilen i dag, og har en endelig konklusjon i morgen...

Rimelig sikkert vil bilen din få nytt batteri på garantien. Det er fabrikken som dekker dette, så noen ny bil vil du nok ikke få. Dessuten er jo bilen din som ny med bare 8000km på tellern... :D
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

bkv

En til altså. Batteriet på min gikk dukken etter ett og et halvt år. Ikke så oppløftende akkurat at dette skjer. Skjer det igjen etter at garantien et utgått, kan det bli en dyr bil.

I-Miev 2012, Volvo S80 2,9 1998

Mitsubishi i-Miev 2012.

tomrh

Sitat fra: bkv på onsdag 18. desember 2013, klokken 21:00
En til altså. Batteriet på min gikk dukken etter ett og et halvt år. Ikke så oppløftende akkurat at dette skjer. Skjer det igjen etter at garantien et utgått, kan det bli en dyr bil.
Ja, det er tilfeldighetene som er skremmende. Hadde det bare vært en konkret årsak, et spesielt produksjonsår etc. Vi kjører elbilen så mye at garantitiden vår er over på bare 3 år, det er ikke morro å vite at sånt bare plutselig kan skje helt blindt og uforutsigbart. :(
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Ronny

Når garantien er utgått, er det opp til eier å levere bilen inn til noen med peiling og få reparert batteriet ;)
el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

bkv

Sitat fra: Ronny på torsdag 19. desember 2013, klokken 14:00
Når garantien er utgått, er det opp til eier å levere bilen inn til noen med peiling og få reparert batteriet ;)
Jaha, hvem kan reparere batteriet når det er i stykker?

I-Miev 2012, Volvo S80 2,9 1998

Mitsubishi i-Miev 2012.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA