Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 50.000,- fra Hafslund for å få lov til å legge inn 230v 32 amp kurs i garasjen!

Startet av Red1963, lørdag 21. desember 2013, klokken 07:51

« forrige - neste »

Kvikken

Har noen mottatt svar fra Transnova?

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Red1963

glennha: Jeg har mottatt svar - se langt ned i tråden på side 5...

Stig
Pendler Sarpsborg - Oslo i en Nissan Leaf Tekna - 2013 modell :-)

Lev vel!

Leon

Sitat fra: Elmo på onsdag 18. desember 2013, klokken 11:05
Kanskje vi kan håpe på endringer - hvis de er solgt
http://www.elbil.no/ladestasjoner/1179-ishavsveien-skal-vaere-solgt
Kan ikke skjønne annet enn at dette er en god nyhet. Så får vi bare vente og se hvem den nye eieren er, og håpe på det bedre. Potensiale er i hvert fall der, både når det gjelder stabilitet, tilgjengelighet, service og prispolitikk!

For min egen del har jeg plutselig blitt mer optimistisk til de planlagte ladestasjonene på Hønefoss og Jaren, som jeg kan få god bruk for. Men da må det bli mulighet for tilfeldig lading, og til en pris rundt det de andre tilbyderne tar!
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

Kvikken

Sitat fra: Red1963 på onsdag 18. desember 2013, klokken 10:09
Hei.

Vedlagt finner dere et utdrag av avtaleteksten, som ligger til grunn for støtten som Ishavsveien har fått. Etter det jeg kan se er det er klart avtalebrudd.

"2.5 Viktige presiseringer
Transnova presiserer at tilgangen til hurtigladepunkt som bygges ut med støtte av Transnova, skal være tilgjengelige for og kunne benyttes av alle brukere av elbil. Dette gjelder også eventuelle betalingsløsninger. Eventuelle nettverk av hurtigladere med abonnementsordning skal ikke være til hinder for at elbilister uten slik tilknytning kan benytte dem. Hensikten er å sikre en størst mulig sammenhengende og tilgjengelig hurtigladeinfrastruktur."

Jeg kommer til å kontakt Ishavsveien i dag for en kommentar...

Stig
Glimrende

jkirkebo

Sitat fra: Leon på onsdag 18. desember 2013, klokken 12:35
For min egen del har jeg plutselig blitt mer optimistisk til de planlagte ladestasjonene på Hønefoss og Jaren, som jeg kan få god bruk for. Men da må det bli mulighet for tilfeldig lading, og til en pris rundt det de andre tilbyderne tar!

Jaren er etter den infoen jeg har fått flyttet til Gran, nærmere bestemt nederst på Granstunet.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

FrodR

Vet dere når denne på Gran skal opp? Denne blir min frelser for å komme til Oslo så det blir flott!
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt
2013 Tesla Model S - hvis den noen gang blir klar...
Bosted Dokka, Oppland

Leon

I følge tidligere info, se hurtigladekartet, skal både Gran og Hønefoss være antatt klare april 2014. Så får vi vente og se om de nye eierne klarer å gjennomføre det.

jkirkebo

Sitat fra: Leon på onsdag 18. desember 2013, klokken 17:39
I følge tidligere info, se hurtigladekartet, skal både Gran og Hønefoss være antatt klare april 2014. Så får vi vente og se om de nye eierne klarer å gjennomføre det.

Jeg håper det er Grønn Kontakt som tar over. Klippekortet på 500 kroner for 10 ladinger passer meg perfekt for Type 2 lading på 22kW. Normalt vil jeg bli stående en times tid, maks 1.5, og da blir ikke prisen så gal.

Om de er Fortum håper jeg de skjønner at 2.50 pr. minutt er alt for dyrt for Type 2 AC lading.

Og så vil jeg ha en slik stasjon i Dokka også, takk på forhånd til de nye eierne ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Leon

Sitat

• Du kan betale ved å bruke SMS, kr 2,50 pr minutt ut året og kr 3 fra neste år.
  • Du kan få Fortums ladebrikke gratis tilsendt. Ved bruk av den koster det kr 2,50 pr minutt også neste år, og du får all bruk på en efaktura månedlig.

Det droppet nettopp inn en sms fra Fortum som sier "Ditt forhåndsbetalte abonnement for hurtiglading i 2013 vil snart gå ut." Fikk nemlig gratis hurtiglading hos Fortum ut året da jeg kjøpte bilen for to måneder siden. Videre at jeg kan fortsette å bruke ladebrikken, og godtar da vilkårene, som ser ut til å være de som allerede er kjent, med månedlig faktura osv.

I tillegg sier de at "Fra andre halvår 2014 planlegger vi en abonnementskostnad på kr 10 per måned".
Ingen stor avgift akkurat, med 120 kr i året, men ganske irriterende for brukere som bruker brikken sjelden. Skal de da få en giro på 10 kr hver måned de ikke har ladet? Ikke alle som liker avtalegiro...

Nei, håper Fortum revurderer denne månedlige avgiften. Tror irritasjonen dette skaper langt overstiger det lille Fortum eventuelt "tjener" på dette. Skriver "tjener", for jeg tror heller de kanskje taper ved at de mister "goodwill", og at brukere slutter å bruke brikken - ref diskusjonen i denne tråden. Da blir eneste alternativ fra Fortum uten faste avgifter, som er prinsipielt viktig for mange, betaling via SMS, og det passer ikke for alle.

OddB

Gjelder dette for både CHAdeMO og Type 2 ?
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

svingen

Sitat fra: FrodR på onsdag 18. desember 2013, klokken 17:20
Vet dere når denne på Gran skal opp? Denne blir min frelser for å komme til Oslo så det blir flott!

hvis det bare hadde vært i gran så,kommer på jaren er vel ikke stort her og gjøre mens man lader (er jo en del og se på i 20 min i gran mens man venter) men det er kanskje taktikken att folk skal lade kortes mulig ;)

du kommer vel kanskje fra gjøvik?
du kan jo kjøre via minnesund (e6) og lader der får og komme til oslo 44 kr får 15 min lading

http://elbil.no/elbilfakta/teknologi/444-hurtigladekartet og jurassictest.ch/GR/er fine sider :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

FrodR

Ja kan kjøre om Gjøvik og Minnesund, men blir en del lenger, er fra Dokka. Da er Hadeland naturlige veien. Den på Gjøvik var forøvrig i ustand på fredag hvertfall, jeg sendte mail til Eidsiva om status, men har ikke hørt noe tilbake. Hurtiglader på Dokka hadde også vært strategisk bra for hytteturistene (og meg)!
Bosted Dokka, Oppland

cforoe

Sitat fra: FrodR på onsdag 18. desember 2013, klokken 19:54
Ja kan kjøre om Gjøvik og Minnesund, men blir en del lenger, er fra Dokka. Da er Hadeland naturlige veien. Den på Gjøvik var forøvrig i ustand på fredag hvertfall, jeg sendte mail til Eidsiva om status, men har ikke hørt noe tilbake. Hurtiglader på Dokka hadde også vært strategisk bra for hytteturistene (og meg)!

Hei FrodR!
Hurtigladeren på Gjøvik ble reparert i går og skal være i orden igjen. Jeg testet den i går kveld og den fingerte fint! Beklager at du ikke har fått tilbakemelding på din e-post.

Hilsen
Christian Forø / Eidsiva

FrodR

Supert, takk for tilbakemelding Christian!
Bosted Dokka, Oppland

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA