Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Salto-kabel - Sarpsborg/ Fredrikstad/ Moss

Startet av stiansim80, fredag 20. desember 2013, klokken 22:47

« forrige - neste »

stiansim80

Renault Twizy med dieselvarmer.

Noen som har sett eller forsket på dette enda?
Kan ikke helt se hva som har kommet i veien for en slik liten innretning
Stian Sandbukt-Simonsen

2015 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle +
2015 Nissan Leaf

erik e

Bilen er jo åpen,så den varmeren bør være "stor".
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

TB

Skal vel gå greit og montere dieselvarmer i Twizy, så lenge det er plass? Tar litt plass og montere varmer, og tank. Uten dører vil varmen raskt forsvinne, på samme måten som i cabriolet bilar. Men, om luftstraumen treffer sjåføren vil det nok hjelpe godt på.

Det skal finnes dører - slik at Twizy blir tett? I så fall bør liten kupé gjere at det neppe skal mykje varme til?
Eit lite varmeapparat for og sikre sikt igjennom frontruta finnes alt?
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

Twizt

Forbruksbatteriet på Twizy er ikke dimensjonert for å koble på en dieselvarmer. Bare å kle seg for å være ute. Har hatt noen av mine beste Twizy-moments nå som kulda og snøen kom (Oslo). Legger igjen siderutene i garasjen, på med polvotter, ull, dun, pledd... :) Kjempestas.

2014 BMW i3 i bestilling
2013 Renault Twizy 80 Classic
1990 Ford Scorpio 2.4i Ghia
1973 Citroën 2CV4
1971 Citroën SM

elektrolux

Sitat fra: Twizt på søndag 19. januar 2014, klokken 17:54
Forbruksbatteriet på Twizy er ikke dimensjonert for å koble på en dieselvarmer.

Underlig, men dette kan ordnes med et bitte lite ekstra 12V batteri. Webasto trekker rundt 15A i noen sekunder før den stabiliserer seg på 3-6A så forstår ikke at strømforbruket dens skal sette en stopper på et slikt prosjekt.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Till


Rikerud

Jeg vurderer Twizy til vinterbruk og hører gjerne om noen har erfaringer med Webasto i Twizy.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA