Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kollektivfelt i Trondheim

Startet av teslade, fredag 20. desember 2013, klokken 13:03

« forrige - neste »

erot

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 16. desember 2013, klokken 16:35
Sitat fra: teslaslaven på mandag 16. desember 2013, klokken 15:10
Sitat fra: janmb på mandag 16. desember 2013, klokken 15:08
Hva folk opplever som deig er nok høyst subjektivt og farget av om man kommer fra en BMW m-ett eller annet kontra en Yaris

Klart, jeg spissformulerer litt og provoserer. Den er ganske mye stivere, og for fruen på Frogner er kanskje P85 et vel så bra valg iom. at hun sjelden presser fartsgrensen eller runder en sving med hastighet å snakke om.
Fruen på frogner kan da såvisst ikke klare seg med P85. Det er svært viktig å vise seg frem, så det må stå P85+ på bakluken, selv om hun egentlig ville foretrukker noe mer komfort med standard understell. For henne vil det være direkte pinlig å ikke kunne svare P85+ når noen spør hva slags Model S hun har. Og har hun P85+ kan hun selvfølgelig si hun kjører P85+ istedenfor Model S, så får hun skrytt litt ved alle anledninger hun finner  ;D

Og jeg som vurderer å ta bort modellbetegnelsen på begge sider bak  :D 

janmb

Sitat fra: jkirkebo på mandag 16. desember 2013, klokken 16:59
Ja, er det et lite mindretall? Jeg har bare anektotiske beviser å komme med, men svært mange av TMSene jeg ser ute i trafikken ser ut til å ha P85+ på bakluka. Jeg ville trodd det var minst 1/3 basert på mine observasjoner...

Regnearket med oversikten for brukere her på forumet tilsier vel rundt 7-8% et sted, med forbehold om at jeg ikke har sjekket på en stund.

Og dersom dette forumets brukere skulle være misvisende som representant for den totale eiergruppen ville jeg tro P85+ burde være overrepresentert her, ikke motsatt.


Og til de som vurderer å ta av merker: Jeg skal selvsagt ha min uten merker jeg også - selv om det er en pluss :D
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Øyvind.h

Sitat fra: erot på mandag 16. desember 2013, klokken 22:30
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 16. desember 2013, klokken 16:35
Sitat fra: teslaslaven på mandag 16. desember 2013, klokken 15:10
Sitat fra: janmb på mandag 16. desember 2013, klokken 15:08
Hva folk opplever som deig er nok høyst subjektivt og farget av om man kommer fra en BMW m-ett eller annet kontra en Yaris

Klart, jeg spissformulerer litt og provoserer. Den er ganske mye stivere, og for fruen på Frogner er kanskje P85 et vel så bra valg iom. at hun sjelden presser fartsgrensen eller runder en sving med hastighet å snakke om.
Fruen på frogner kan da såvisst ikke klare seg med P85. Det er svært viktig å vise seg frem, så det må stå P85+ på bakluken, selv om hun egentlig ville foretrukker noe mer komfort med standard understell. For henne vil det være direkte pinlig å ikke kunne svare P85+ når noen spør hva slags Model S hun har. Og har hun P85+ kan hun selvfølgelig si hun kjører P85+ istedenfor Model S, så får hun skrytt litt ved alle anledninger hun finner  ;D

Og jeg som vurderer å ta bort modellbetegnelsen på begge sider bak  :D
Frognerfruen har ikke samme selvtillit som deg :) Bortsett fra de første ukene etter forrige besøk på Nobel-klinikken.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

teslade

Takk for svar og spesielt takk til dere to(?) som har prøvd både P85 og P85+. Hadde vært fint om Tesla hadde andre demobiler enn P85+ så en lettere kunne prøve sjøl (mulig de har det nå).

Jeg har bare prøvd P85+ og synes ikke den var for stiv, er det noe annet som kan være negativt med P85+ med unntak av prisen, gir P85+ mer dekkstøy enn P85?

Maartensommer

Sitat fra: teslademo.com på fredag 20. desember 2013, klokken 13:51
Takk for svar og spesielt takk til dere to(?) som har prøvd både P85 og P85+. Hadde vært fint om Tesla hadde andre demobiler enn P85+ så en lettere kunne prøve sjøl (mulig de har det nå).

Jeg har bare prøvd P85+ og synes ikke den var for stiv, er det noe annet som kan være negativt med P85+ med unntak av prisen, gir P85+ mer dekkstøy enn P85?

Jeg kjørte på forskjellig dekk så vanskelig å si.  Ikke noe jeg la merke til.

HCS

Sitat fra: teslaslaven på mandag 16. desember 2013, klokken 14:55
Jaja, hver sin lyst.

Mitt inntrykk er at 90 % av de som ikke har tatt seg råd til Plus rakker ned på det med at det er for stivt, at de vil ha komfort etc.

Har prøvd P85 og P85+ med vinterhjul i 19", og forskjellen er stor, akkurat som med 21". Non-plus er en deig i forhold til Plus  8)

HCS

Eller omvendt; At de som har kjøpt + må forsvare at de ikke har betalt mer enn nødvendig :-)

jazzwheel

La meg være riktig så påstålig, men likevel korrekt :)

Å sammenligne kjøregenskaper på P med P+ (begge med luft) og BMW med og uten M-sport gir liten mening siden P+ ikke er senket, mens M-sport er det sammenlignet med standardversjonene.

Akkurat det samme gjelder så lenge bilene har forskjellige felger/dekk.

De fleste andre bilmerker har tydelige endringer i eksteriør på sine "sportspakker" som Tesla ikke har. Helt enig med de som mener at P+ har mindre for seg enn M-sport, S-pakke osv på andre bilmerker.

Når det er sagt så er det vel ingen av oss som ønsker doble eksospotter på Teslaen uansett.

Havebigfun

Bilene utvikles hele tiden. Etter hva jeg har forstått har nyere P fått deler i hjuloppheng som tidligere har blitt forbehold P+- mulig nyere P+ er utviklet videre de og. Det hadde vært interessant å sammenligne ny P med eldre P/P+.
Kanskje det er lite forskjell mellom ny P og P+  ???

Amoss

Sitat fra: Havebigfun på fredag 06. juni 2014, klokken 23:04
Bilene utvikles hele tiden. Etter hva jeg har forstått har nyere P fått deler i hjuloppheng som tidligere har blitt forbehold P+- mulig nyere P+ er utviklet videre de og. Det hadde vært interessant å sammenligne ny P med eldre P/P+.
Kanskje det er lite forskjell mellom ny P og P+  ???

Nå er vel egentlig P+ det P skulle vært fra starten?  Slik jeg har forstått det så prøvde de å modifisere P til å bli enda bedre. Da de så hvor mye som skulle til fant de ut at dette ikke gikk uten en prisøking, og vips så var P+ født. Blir spennende å se om "P+" begrepet vil henge med på senere modeller, eller om det bare blir standard og P.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Muffinman

Til og med S85 fikk deler fra P+ fra litt utpå høsten i fjor. Mener det var snakk om ihvertfall foringer i bakhjulsopphenget.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA