Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kollektivfelt i Trondheim

Startet av teslade, fredag 20. desember 2013, klokken 13:03

« forrige - neste »

teslaslaven

Sitat fra: Felice på mandag 16. desember 2013, klokken 15:04
Tipper at om + hadde vært det som ble levert originalt, og vanlig hadde vært markedsført som en komfort pakke for kr 15 - 20 000, så hadde de fleste krysset av for komfortpakke.

Sprøyt. Alle som leverer biler med mye krefter har tilleggspakker ala P+. Det sier seg selv at utvikling av disse samt delekostnad gir høyere pris.

I tillegg har du en annen stor logisk brist, de fleste har ikke krysset av for Plus, de har bare vanlig P85.

teslaslaven

Sitat fra: janmb på mandag 16. desember 2013, klokken 15:08
Hva folk opplever som deig er nok høyst subjektivt og farget av om man kommer fra en BMW m-ett eller annet kontra en Yaris

Klart, jeg spissformulerer litt og provoserer. Den er ganske mye stivere, og for fruen på Frogner er kanskje P85 et vel så bra valg iom. at hun sjelden presser fartsgrensen eller runder en sving med hastighet å snakke om.

janmb

Ja, det er et bitte lite mindretall som velger +, og det tror jeg faktisk bare er et tegn på at svært mange velger rett. Ikke fordi + ikke er et godt valg, men fordi P85/S85 er et riktigere valg for flertallet.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

erot

Tipper noen vil reagere på ordet deig  ;D  Jeg må se å få prøvd en non plus snart så jeg i det hele tatt kan uttale meg. Som nevnt over har referanserammer og forventninger alt å si for hvordan den oppleves.

Det jeg aller helst hadde ønsket meg var elektronikk som ga deg valget daglig slik som f.eks BMWs EDC. Jeg ble faktisk lurt av en uvitende rep hos Tesla. Da plus kom syntes jeg det var dyrt og regnet med at det minst måtte ha en slik elektronisk justering til den prisen. Spurte om dette på telefon og forklarte grundig hva jeg mente, og fikk bekreftet det. Litt kjipt, men har ikke tenkt mer på det fordi jeg ikke angrer på valget av plus.

teslaslaven

Sitat fra: janmb på mandag 16. desember 2013, klokken 15:11
Ikke fordi + ikke er et godt valg, men fordi P85 er et riktigere valg for flertallet.

+1. Bør ikke ta den bare for å ta den, men for visse sjåfører er den det rette valget.

teslaslaven

Sitat fra: erot på mandag 16. desember 2013, klokken 15:12
Tipper noen vil reagere på ordet deig  ;D 

Deig kan være godt det, men;

Du vet hva den gode mann Kåre Valebrokk sa? Han var en sann sportsbilentusiast:

"En god bil skal være slik at man kan kjenne merket på sigarettstumpene når du kjører over dem"

Teslafrank

Jeg har + pakken, og valgte den fordi:

- Jeg liker bilen stiv og få respons fra underlaget ("følelse"med underlag/veigrep)
- Jeg vurderte "Amerikansk limousin" for å være "slapp i fisken", tok ikke sjansen på å få en "gummibil...:) 
- Jeg liker å ha det "beste"
- Bredere bakfelger/dekk- Model  S sluker hjul. +-felgen er en halv tomme bredere, utgjør litt på utseende
- Bedre dekk (sportslige egenskaper)

Spørsmålet om dette + de tekniske endringene i selve bilen er verdt kronene?  Tja, hadde sikkert greid meg med vanlig P, men ev skade blir man klok. Angrer i dag på at jeg ikke valgte Roadster Sport eller Roadster med sportsunderstell. Ble det vanlig understellet, og jeg liker sportsunderstellet bedre. 

MrDriveby

Har selv ikke bestilt + av en grunn... Tok meg ikke råd til det, sto mellom S og P og strakk meg langt for å gå for P. Hadde jeg hatt mer kapital/ bedre råd hadde nok jeg også hevet meg på + pakken. Selv KUN hatt bmwer med M-sport understell aldri uten.

Eneste jeg synes Tesla burde hatt på pakken var valg om Stivhet av dempere som flere andre bilmerker har (adaptivt understell) Hvor du kunne valgt mellom f. eks. comfort, standard og sport :) kanskje til og med race :P

Synes også dette valget skulle vært på P utgaven ::) kanskje droppe race settingen KUN  ;D
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

Øyvind.h

Sitat fra: teslaslaven på mandag 16. desember 2013, klokken 15:10
Sitat fra: janmb på mandag 16. desember 2013, klokken 15:08
Hva folk opplever som deig er nok høyst subjektivt og farget av om man kommer fra en BMW m-ett eller annet kontra en Yaris

Klart, jeg spissformulerer litt og provoserer. Den er ganske mye stivere, og for fruen på Frogner er kanskje P85 et vel så bra valg iom. at hun sjelden presser fartsgrensen eller runder en sving med hastighet å snakke om.
Fruen på frogner kan da såvisst ikke klare seg med P85. Det er svært viktig å vise seg frem, så det må stå P85+ på bakluken, selv om hun egentlig ville foretrukker noe mer komfort med standard understell. For henne vil det være direkte pinlig å ikke kunne svare P85+ når noen spør hva slags Model S hun har. Og har hun P85+ kan hun selvfølgelig si hun kjører P85+ istedenfor Model S, så får hun skrytt litt ved alle anledninger hun finner  ;D
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

jkirkebo

Sitat fra: janmb på mandag 16. desember 2013, klokken 15:11
Ja, det er et bitte lite mindretall som velger +, og det tror jeg faktisk bare er et tegn på at svært mange velger rett. Ikke fordi + ikke er et godt valg, men fordi P85/S85 er et riktigere valg for flertallet.

Ja, er det et lite mindretall? Jeg har bare anektotiske beviser å komme med, men svært mange av TMSene jeg ser ute i trafikken ser ut til å ha P85+ på bakluka. Jeg ville trodd det var minst 1/3 basert på mine observasjoner...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Maartensommer

Har en P85+ lånebil nå ettersom min står på Skøyen.

Begge bilene har 19" og jeg merker stor forskjell på dem. +'en er vesentlig stivere og gir mye bedre respons på underlaget.  Hadde jeg bestilt ny bil nå hadde det blitt en +.

Muffinman

Hvilke dekk er det på din vs lånebilen? Tipper at man vil merke stor forskjell på like biler om den ene har de "italienske akebrettene" og den andre Hakka R2.

Maartensommer

Sitat fra: Muffinman på mandag 16. desember 2013, klokken 19:57
Hvilke dekk er det på din vs lånebilen? Tipper at man vil merke stor forskjell på like biler om den ene har de "italienske akebrettene" og den andre Hakka R2.

P85 har Pirelli
P85+ har Nokian

Muffinman

Da er det ihvertfall ikke tvil om at din observasjon er korrekt. Om det var motsatt kunne bildet blitt mer nyansert.

Tesla-man

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 16. desember 2013, klokken 16:35

Fruen på frogner kan da såvisst ikke klare seg med P85. Det er svært viktig å vise seg frem, så det må stå P85+ på bakluken, selv om hun egentlig ville foretrukker noe mer komfort med standard understell. For henne vil det være direkte pinlig å ikke kunne svare P85+ når noen spør hva slags Model S hun har. Og har hun P85+ kan hun selvfølgelig si hun kjører P85+ istedenfor Model S, så får hun skrytt litt ved alle anledninger hun finner  ;D

Spot-on ;D
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA