Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ishavsveien i dag

Startet av Tønsberg, fredag 20. desember 2013, klokken 09:03

« forrige - neste »

mj

Sitat fra: rmr på torsdag 17. september 2015, klokken 08:46
Takk for tips folkens.

Kabelen som eventuelt må skiftes ut fra å gå til Android fra IOS eller motsatt , hvor er den da festet? Må man løsne hele konsollen eller går den bare ned i de gamle USB kontaktene? Ser konsollen har nye USB kontakter , antar at de gamle ligger rett under konsollen?
Den er festet i den ene USB porten i konsollen
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

o.b.lix

Sitat fra: mr.rs4 på lørdag 19. september 2015, klokken 00:30
Den likte jeg og. Noe dyr da.
Har du mulighet til å filme mens du bruker den? Åpne & stenge luker, lade mobil osv?
Er det passform til 1/2 brusflaske?
Legge den på YouTube eller noe?

Skal prøve på det om litt.

Prisen er pga innleggsskuffer, trådløs lading og synlig søm, uten dette er det rimeligere.

På videoen prøver jeg standard colaboks, farrisflaske som er tynnere enn "normalen", samt cola 1,5l-flaske.
Mobil på video er samsung s5 med trådløs lading, du ser den slår på lading når den blir lagt ned i bås.

Video er hastverksarbeid, filmet med en annen s5 - og ser at lyden IKKE er synkron med bilde, spesielt synlig når jeg lukker luken, så kommer lyden før bildet. Dessuten var det utrolig uvandt å åpne og flytte ting med med hånd, mens jeg skulle holde hånden med kamera i ro. Tror jeg skulle brukt guttungens gopro i stedet, men video gir noen indikasjoner.

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Line

Sitat fra: o.b.lix på lørdag 19. september 2015, klokken 18:20
Sitat fra: mr.rs4 på lørdag 19. september 2015, klokken 00:30
Den likte jeg og. Noe dyr da.
Har du mulighet til å filme mens du bruker den? Åpne & stenge luker, lade mobil osv?
Er det passform til 1/2 brusflaske?
Legge den på YouTube eller noe?

Skal prøve på det om litt.

Prisen er pga innleggsskuffer, trådløs lading og synlig søm, uten dette er det rimeligere.

På videoen prøver jeg standard colaboks, farrisflaske som er tynnere enn "normalen", samt cola 1,5l-flaske.
Mobil på video er samsung s5 med trådløs lading, du ser den slår på lading når den blir lagt ned i bås.

Video er hastverksarbeid, filmet med en annen s5 - og ser at lyden IKKE er synkron med bilde, spesielt synlig når jeg lukker luken, så kommer lyden før bildet. Dessuten var det utrolig uvandt å åpne og flytte ting med med hånd, mens jeg skulle holde hånden med kamera i ro. Tror jeg skulle brukt guttungens gopro i stedet, men video gir noen indikasjoner.

Jeg må si jeg likte den. Beste jeg har sett, men synes den var dyr. Blir jo dobbel pris av Tesla sin.

mr.rs4

@o.b.lix
Takker for YouTube film. Vet en del mer og kan ta ein enklere avgjørelse nå
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

o.b.lix

Tilleggsinfo:

Veldig kjapp å montere - tok 2 minutter. Like enkel å fjerne om man vil flytte den til neste bil.

petersv

Sitat fra: o.b.lix på tirsdag 22. september 2015, klokken 13:15
Tilleggsinfo:

Like enkel å fjerne om man vil flytte den til neste bil.

Også ved kollisjon? ;)

o.b.lix

Nei.

Om du kolliderer så denne midtkonsollen flytter seg, har større problemer enn midtkonsollen for å si det slik. Den er låst mot dashbordet, og for å ta den ut må du ta plate inni først.

DaTwister

Jeg lurer litt på å lage en console selv. Noen som har sett noe slikt gjort? Har googlet, men ikke funnet noe til model s. Tenker å legge inn en wireless lader osv..

eriksu

Dette er jo et alternativ, lett å modifisere videre!
Kostnad: ca 20kr  :D
Blå 70D :D        |  Honda XR650 R

o.b.lix

Sitat fra: DaTwister på onsdag 23. september 2015, klokken 22:13
Jeg lurer litt på å lage en console selv. Noen som har sett noe slikt gjort? Har googlet, men ikke funnet noe til model s. Tenker å legge inn en wireless lader osv..

Lag maler i papp, skjære ut treplater. Lim/skru sammen, og sy lær og lim utenpå. Monter henglser og koppholdere, her kan brukes detaljer fra båtbutikker som ser bra ut.

Høres enkelt ut?

HelectriC

Sitat fra: eriksu på onsdag 23. september 2015, klokken 22:32

sorry, men dette går ikke an! Vi snakker her om en Tesla, ikke en Dacia! Det går ikke å sette in slik "medisinvogn"-lignende konsoll i en slik bil. Nei, det blir for styggt. Da kanskje man og kan montere plåtfelg og vippebrytere til klimaanlegget.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

erlanddf

Hvor fant du denne? Ikke at den var pen slik den var, men jeg så for meg å fjerne beina, lakkere den svart og sette den nedi den originale konsollen. Det behøver ikke se så ille ut. :)
2014 P85+

Flylow

Jeg er enig i at den ikke er spesielt pen i original tilstand, men ved å modifisere den litt som erlanddf sier kan den kanskje være brukandes.

3D print http://www.thingiverse.com/thing:149623
S85D

petersv

Sitat fra: HelectriC på torsdag 24. september 2015, klokken 07:33

sorry, men dette går ikke an! Vi snakker her om en Tesla, ikke en Dacia! Det går ikke å sette in slik "medisinvogn"-lignende konsoll i en slik bil. Nei, det blir for styggt. Da kanskje man og kan montere plåtfelg og vippebrytere til klimaanlegget.

Kjempekul! For ekte geeker som setter pris på teknologi og Tesla er jo dette helt midt i blinken.

HelectriC

Sitat fra: petersv på torsdag 24. september 2015, klokken 14:36
Sitat fra: HelectriC på torsdag 24. september 2015, klokken 07:33

Kjempekul! For ekte geeker som setter pris på teknologi og Tesla er jo dette helt midt i blinken.

Ehh nei! Det finnes kule ting og det finnes stygge ting! Elon hadde kastet opp hadde han sett det ;D
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA