Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ishavsveien i dag

Startet av Tønsberg, fredag 20. desember 2013, klokken 09:03

« forrige - neste »

audioboy

Spurte han som monterte mitt console om dette med mobilstøy. Han sa jeg skulle nevne dette for servicefolka neste gang bilen skulle inn. Ifølge han har de en fix som går ut på at de monterer en aller annen type skjerming i underkant av touch-skjermen.
TMS85D  2015 /    M3 2019  /  E-tron 55 2020

rsomby

Sitat fra: audioboy på tirsdag 18. august 2015, klokken 23:00
Spurte han som monterte mitt console om dette med mobilstøy. Han sa jeg skulle nevne dette for servicefolka neste gang bilen skulle inn. Ifølge han har de en fix som går ut på at de monterer en aller annen type skjerming i underkant av touch-skjermen.

Stemmer, det er noe skjerming ala noe folie som monteres, uten at jeg vet nøyaktig hva.

mr.rs4

For å skjerme støy, er det bare å bruke litt hønse netting, og legge på noe aluminium folie på. Forme dette der det er best å legge, og all støy ifra mobil signaler skal stoppe i dette.
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

BMW850

Den nye Brabus center consollen så interessant ut :) Helt til de nevner prisen på slutten av filmen... 4800 euro. Men den var kul ;)

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

rmr

Vurderer sterkt å kjøpe denne konsollen.

Om man bestiller konsollen med Apple lade kontakt , og om 1 år vil ha android , er det da utfordrende å bytte kontakt?

Noen som vet ca. leveringstid om man bestiller nå?
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

thilo

Sitat fra: BMW850 på tirsdag 15. september 2015, klokken 18:53
Den nye Brabus center consollen så interessant ut :) Helt til de nevner prisen på slutten av filmen... 4800 euro. Men den var kul ;)

Har aldri vært noe fan av Brabus bilene, men jeg skulle ikke tatt den hvis den var helt gratis (akkurat som resten av modifikasjoner som Brabus gjorde på denne Model S).
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

thilo

Sitat fra: rmr på tirsdag 15. september 2015, klokken 19:15
Vurderer sterkt å kjøpe denne konsollen.

Om man bestiller konsollen med Apple lade kontakt , og om 1 år vil ha android , er det da utfordrende å bytte kontakt?

Noen som vet ca. leveringstid om man bestiller nå?

Antar du mener Tesla sin, tar bare noen minutt å bytte, fikk min først med feil kontakt, men ble rettet mens jeg tok meg en kopp kaffe ved henting av bil i Drammen (ikke noe feil fra SeC Drammen, skulle hente bilen opprinnelig i Trondheim, men båten var forsinket, var veldig gla å få bilen likevel med konsoll i Drammen på opprinnelig avtalt dato).
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

mj

Den bytter du selv på noen få minutter. 
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

rmr

Ja, mente Tesla sin :)

Fikk svar av Tesla nå, pris på bytte av docking : Priset för att byta dockningsstation i din Center Console är 1,227.37 NOK.

Får man med begge dockings og kan enkelt bytte selv altså? Skal ha ny tlf nå , og ikke sikker på om det blir IOS eller Android.....
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

E_S

1200 kroner for en 15 cm lang USB-kabel og mindre enn 5 minutters jobb? Vanvidd! Den kabelen skifter man selv på et par minutter..
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

Siggen

Sitat fra: E_S på onsdag 16. september 2015, klokken 07:07
1200 kroner for en 15 cm lang USB-kabel og mindre enn 5 minutters jobb? Vanvidd! Den kabelen skifter man selv på et par minutter..

Jaja, halv pris i forhold til Møller hvertfall.

mj

Tror du finner kabelen på ebay til noen få kr. Mulig den er litt lenger men det går greit å gjemme bort dette.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

rmr

Takk for tips folkens.

Kabelen som eventuelt må skiftes ut fra å gå til Android fra IOS eller motsatt , hvor er den da festet? Må man løsne hele konsollen eller går den bare ned i de gamle USB kontaktene? Ser konsollen har nye USB kontakter , antar at de gamle ligger rett under konsollen?
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

o.b.lix

Jeg kjøpte en konsoll fra http://gs-design.eu

Veldig kjapp å montere, flott passform, god plass innvendig, innebygget trådløs lading og grisedyr. Jeg betalte 980 euro (inkl frakt) + mva. Men det var eneste som jeg virkelig likte, så jobbe litt ekstra overtid...

Bilde 1 viser før montering, resten etter montering. Innebygget lader kan også legges i lokket i stedet.

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

mr.rs4

Den likte jeg og. Noe dyr da.
Har du mulighet til å filme mens du bruker den? Åpne & stenge luker, lade mobil osv?
Er det passform til 1/2 brusflaske?
Legge den på YouTube eller noe?
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA