Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ishavsveien i dag

Startet av Tønsberg, fredag 20. desember 2013, klokken 09:03

« forrige - neste »

BMW850

Ja, dette hadde jeg ikke forventet av Tesla. Ett prisavslag for oss som har stått urimelig lenge på venteliste hadde vært på sin plass. Bare dollarkursen i denne ventetiden har steget over 20% fordi om ikke Tesla akkurat har noe med dette å gjøre.

Jeg legger hele konsollen på is.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

turfsurf

Sitat fra: BMW850 på onsdag 20. mai 2015, klokken 09:42
Ja, dette hadde jeg ikke forventet av Tesla. Ett prisavslag for oss som har stått urimelig lenge på venteliste hadde vært på sin plass. Bare dollarkursen i denne ventetiden har steget over 20% fordi om ikke Tesla akkurat har noe med dette å gjøre.

Jeg legger hele konsollen på is.

Samme her. Stått på venteliste siden get go, og nå skal de i tillegg til å kun tilby piano sort ha full pris. Da lever jeg heller uten. Dette var lavmål og skuffende.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Dag A.

Sitat fra: Pompel på onsdag 20. mai 2015, klokken 09:41
Jeg har også fått denne mailen, og valget ble nå veldig enkelt. Ingen senterkonsoll i bilen her.

Vet at det er noen som mener Evanex sin CCI mindre pen enn Tesla orginal, men når den nå tydeligvis ikke eksisterer så er det vel andre på markedet.

http://evannex.com/products/center-console-insert-cci

Denne har også den fordelen at den er løs og kan enkelt tas ut skulle det være behov for det.
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

rakriste

Tesla Model X 90D - 2017

x Tesla Model S P85 - 2013

Dag A.

2 ting jeg reagerer på i mailen som "rakriste" har mottatt.

Den første er at det på første side under andre spørsmål står:
"...at vi ikke kunne slippe disse på markedet i Europa"

Betyr det at disse slippes i andre markeder?

Men enda viktigere føler jeg denne er:
"Etter nøye testing så viser det seg at de andre typene dekor ikke holder mål på lang sikt"

Er det slik at de bruker annen dekor på denne CCI, eller er det slik at vi med "annet enn piano" bør frykte for dekoren i resten av bilen.
Tesla M3 - Reservert

rakriste

Dag A.      enig med deg, mye usikkert og urovekkende rundt denne mailen
Tesla Model X 90D - 2017

x Tesla Model S P85 - 2013

Muffinman

Fremdeles ingen god ide å selge skinnet før bjørnen er skutt tydeligvis  :)

Dennis

Ga opp for en stund siden og gikk for piano sort. Kommer bare til å foliere den uansett.

Virker jo helt på jorde at de ikke klarer å få produsert i carbon. Pianosort intriør tåler jo ikke mye og får riper bare man ser hardt på det. Og det samme gjelder nok center console. Så klarer ikke å se argumentet de har.

BMW850

Mener jeg leste tidligere at de andre materialene var tyngre enn den sorte plasten og at dette medførte uønskede forhold ved en oppbremsing/kollisjon eller lignende. Men det er klart, merkelig at de ikke fikk til dette. Det har vel også med prioriteringer å gjøre....
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Teslanewbie

Ha ha
Har stått på venteliste til Carbon i nå mer enn 1 år . Nå ber tesla meg å bestille i pianosort  og jeg havner bakerst i køen :-) morsomt dette .. isteden for å spør om jeg vil ha en i pianosort isteden ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

frosken

Litt komisk å lese denne mailen fra februar 2014. Jeg ble estimert levering i juli (2014).

Blir spennende å se hvor lang tid det tar før jeg får pianosvart.

SK901

Har sett litt på versjonen i Piano, og kan ikke si kvaliteten var noe å rope hurra for. Nå skal jeg se nærmere på tredjepart.

Dag A.

Selv har jeg følt at ingen av de CCI som nå er tilgjengenlig har vært helt hva jeg har ønsket.
Vet ikke helt hva jeg vil ha, men tenker i utgangspunktet at jeg har endel ting med i bilen til vanlig og dette vil jeg prøve å få organisert.
Den store koppholderen som er ufattelig viktig for amerikanere er ikke like viktig for min del, selv om koppholderen i midtarmlene er helt ubrukelig.

Så nå som Tesla kaster inn håndklet (iallefall inntil videre for alle andre enn piano)

Hva med å få laget noe selv ??

Lagde noe slikt til en kamerat for mange år siden. 
Den gang lagde vi den i aluminium og så ikke ut som noe jeg ville hatt i en Tesla.

Men dersom man involverer f.eks noen som kan industrielt design, en møbelsnekker eventuelt f.eks salmaker som kan håntere skinn og noen andre ressurser så kanskje resultatet hadde blitt bedre enn hva jeg presterte den gang.

Dersom man trekker sammen endel av de ressurser og kreativitet som befinner seg her på forumet så burde det være overkommelig å få lagd noe som er like bra som originalt eller bedre.

I tillegg så kunne forum medlem da kommet med endel innspill på utforming og egne preferanser.

Da er ordet fritt....  Noen som har oveskudd av tid ??

Tesla M3 - Reservert

Tuxedo

P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA