Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ishavsveien i dag

Startet av Tønsberg, fredag 20. desember 2013, klokken 09:03

« forrige - neste »

Teslanewbie

Sitat fra: cirys1 på fredag 03. april 2015, klokken 19:24
Forhørte meg med Tesla om dette her om dagen, mellom 6000-7000 kr og 2 måneders venting, sinnssykt..

Jeg. Bestilte Carbon 1 år siden , fikse. Mail om at jeg må vente litt med leveranse , har ikke hørt noe siden fra tesla ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Dennis

Tok bare 3 uker fra jeg endret fra carbon til piano sort og nå fikk mail fra Tesla om at det var min plass i køen.

Er enda litt usikker på den, noen som har funnet carbon folie som matcher bra med resten av interiøret?

Hvordan er kvaliteten på den? Med en pris på 6000 ink moms så forventer jeg bra kvalitet.

Noen med P85D som har prøvd insane fra stillestående med mobil til lading? virker som det ikke kan være helt bra siden tlf bare blir holdt igjen av ladekontakten?

HelectriC

Fikk epost idag om at det nå er min tur på venteliste med piano svart konsoll.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

mj

Sitat fra: Cookie Monster på torsdag 30. april 2015, klokken 09:00
Tok bare 3 uker fra jeg endret fra carbon til piano sort og nå fikk mail fra Tesla om at det var min plass i køen.

Er enda litt usikker på den, noen som har funnet carbon folie som matcher bra med resten av interiøret?

Hvordan er kvaliteten på den? Med en pris på 6000 ink moms så forventer jeg bra kvalitet.

Noen med P85D som har prøvd insane fra stillestående med mobil til lading? virker som det ikke kan være helt bra siden tlf bare blir holdt igjen av ladekontakten?

Kvaliteten på konsollen virker bra. Jeg ville dog ikke hatt tlf docket under voldsomme akselerasjoner uten å ha rigget til noe som støtter litt. Har selv klistret på noen gummilister men det ser litt ''hjall'' ut.

Angående carbon finnes det noen ferdig tilpassede sett for Tesla. Husker ikke helt hvilke nettsider men du finner de lett på google.
Alternativt kan du foliere slik jeg har gjort. (ikke carbon ) Det finnes forskjellige carbonfolier hos firmaene som driver med foliering.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

rsomby

Jeg fikk oppgitt 4800kr ink mva som pris fra tesla nå nylig.

Dennis

Ja var det jeg også fikk oppgitt på pris, men trodde at det var uten moms.

frosken

Sitat fra: Cookie Monster på torsdag 30. april 2015, klokken 09:00
Har gjort meg den samme tanken. Om ingen kommer med tilbakemelding er jeg spent på din rapport.

HåkonE

Vurderer å lage en konsoll selv. Tenkte da med finerplater, og bare få en skinnmaker til å trekke det i sort skinn.

Har lyst til å få inn en holder for et nettbrett der (Microsoft Surface 3), og et ekstra rom til skrot. Kanskje også et par små indirekte LED-lys (stemningslys) drevet av USB kontakten.

Skulle vel ikke være noe store utfordringer forbundet med et slikt prosjekt?

berry89

Jeg har så vidt begynt å lage min egen, og jeg vil si at det er så vanskelig som du selv gjør det. Det som jeg synes var hardest er å lage malene til alle delene da jeg ikke har noe erfaring med det, nøyaktighet synes jeg er viktig så jeg er langt unna et ferdig resultat. Så redd jeg sitter her med 10 midtkonsoller før jeg har et endelig resultat :P Kan også trekke selv, youtube er din venn :D

boppus

Sitat fra: boppus på fredag 03. april 2015, klokken 19:16
Jeg bestilte nylig min, fra Evannex. Carbon og grå. Sendes til en adresse i USA.

...og mottatt. Hadde jeg bare hatt en bil å sette den i
EQC 2020
Reservert: Model Y, Cybertruck
x Model S 75D 2018
x Model S 85D 2015

satheesh.net

Sitat fra: boppus på torsdag 30. april 2015, klokken 16:49
Sitat fra: boppus på fredag 03. april 2015, klokken 19:16
Jeg bestilte nylig min, fra Evannex. Carbon og grå. Sendes til en adresse i USA.

...og mottatt. Hadde jeg bare hatt en bil å sette den i

hoffa

Har noen etterlyst sine reservasjoner i andre dekorer enn piano black?

Har en reservasjon i carbon fra oktober 2013, og begynner å føle at jeg blir holdt for narr.
I Teslashoppen har det stått at carbon og andre dekorer skulle bli levert senere i år, men den teksten ble fjernet for noen uker siden.

Hvis andre dekorer er blitt lagt på is, burde i det minste de som står på denne evighetslisten få tilbud om piano black.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

iCar

Jeg sendte dem mail i begynnelsen av april og fikk dette som svar:

Thank you for your e-mail.

Currently we do not have a confirmed date for when the Carbon Fiber  Center Console will be available.
We hope to be able to deliver it in July this year, but this is only an estimate, and not final.

If you have any further questions, please don't hesitate to ask.
Model S 75D Pearl White - Levert 16.06.17
Model ≡ LR Midnight Silver - Levert 23.02.19
Mercedes-Benz EQ C - Reservert 13.09.17
Kjører 100% elektrisk

Stig O

Da har endelig førstemann i USA fått installert sin Premium Center Console i carbon. Han hadde ventet i 1 1/2 år. Da er det bare og vente. Stått på venteliste siden nov.2013.
Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Dennis

Bra de endelig har startet å få carbon ut :)

Selv orket jeg ikke vente så lenge, så bestilte derfor pianosort. Piano greiene skal jeg få foliert i carbon eller matt sort så det passer bedre inn og man slipper å tørke støv og fingermerker hver dag.

Noen som har funnet carbonfolie som ligner den originale? 3M sin ser bra ut. Men er litt mørkere, ikke noe stort problem.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA