Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ishavsveien i dag

Startet av Tønsberg, fredag 20. desember 2013, klokken 09:03

« forrige - neste »

mj

4800,- til de som har bestilt tidligere. Vet ikke om det er samme pris nå.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

JTB

Løser dette problemet med mobilstøy på anlegget, eller slår det over fremdeles?
S85 grå - bekreftet 07.04.14 - levering 30.06.14

RE

Sitat fra: mj på tirsdag 10. februar 2015, klokken 11:17

Jeg bestillte for nesten et år siden, og måtte betale over 6000 NOK inkl. montering. Syntes egentlig det var for dyrt, men er litt vanskelig å krangle på pris når den er ferdig innmontert og ServiceSenter er 27 mil unna...  >:(
Tesla Model S85, Blå
E-golf med varmepumpe, Hvit

mj

Sitat fra: JTB på tirsdag 10. februar 2015, klokken 14:37
Løser dette problemet med mobilstøy på anlegget, eller slår det over fremdeles?

Har hatt noen dagewr uten støy men i dag slo det inn litt i en liten periode. Aner ikke hvorfor.Mulig at det har noe med hvilken radio du hører på ??? Pleier å høre på TuneIn og Rdio. I dag hørte jeg på DAB
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...

mj

Sitat fra: RE på tirsdag 10. februar 2015, klokken 15:22
Sitat fra: mj på tirsdag 10. februar 2015, klokken 11:17

Jeg bestillte for nesten et år siden, og måtte betale over 6000 NOK inkl. montering. Syntes egentlig det var for dyrt, men er litt vanskelig å krangle på pris når den er ferdig innmontert og ServiceSenter er 27 mil unna...  >:(

Bestilte i Juli, da var pris 4800,- inkl mva og montering. Hadde nokk ikke bestilt om den var særlig dyrere.

Synes i alle fall den ser bra ut og at den hører hjemme der. Liker og dockingen, men jeg får ikke til å spille av musikk som ved USB.
( Innimellom savner jeg og den store tomme plassen )
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...

NilsRo

Hva? Kan en ikke ha USB minnepinne med midtkonsoll?
Tesla Model S P85, sort, 19" vinter, 20" sommer

Alle pakker untatt: +pakke, sikkerhetspakke og ekstra barneseter.

Bekreftet 25/10 2013
I produksjon fra 02/02 2014
I transitt fra 07/02 2014
Levering 29 mars 2014, Drammen
VIN 29805

tfjelde

Et spørsmål til dere som har stått venteliste på Piano Black siden starten av 2014 og nå har fått montert Consolen.
Hvilken pris måtte dere betalte ?
Har selv stått på listen siden 06.05.2014 og fikk en mail fra Accessories-EU@teslamotors.com den 16.11.2014 med bekreftelse på at min console nå var kommet.

SitatThis email is to confirm the order of your Premium Center Console in décor PIANO BLACK with the Micro USB docking kit. Your console will be shipped to Stavanger Service Center and they will contact you as soon as possible to schedule an appointment for installation.

The payment of 4,800.00 NOK Incl. VAT including installation and payment will be made at your Service Center after they installed the Premium Center Console.

Nå har jeg omsider har fått montert denne etter selv og vært innom på SC på forus på Mandag og lurte på om de hadde glemt meg ut.
Fikk time to dager etter på og var strålende fornøyd med det men sjokke kom når damen kom med regning som lød på 6835,-.
Etter litt protester fra min side og referanse til bekreftelse mail så ble konklusjonen at det med en feil var blitt ført opp arbeids penger og jeg fikk da servert en ny regning på 5725,-.
Så også at det var spesifisert både Micro USB docking kit og Lightning Cable Dock Kit på denne regningen ?

Etter info mottatt i Bekreftelsen og info motta den gangen jeg satt meg på ventelisten så skulle docking kit være med i prisen for de som sto på ventelisten og prisen for console skulle være den samme som hvis du kjøpte den med bilen
SitatWe recognize that the Premium Center Console option was not available at the time you ordered, therefore we are offering you the Premium Center Console at the new vehicle order price. Shipping and service installation are complimentary.

Jeg kan ikke med beste vilje se at jeg skal betale mer en de 4800,- som Accessories-EU@teslamotors.com har bekreftet til meg ? eller er jeg på feil jorde  :o

afitch80

Sitat fra: tfjelde på onsdag 11. februar 2015, klokken 20:01
Et spørsmål til dere som har stått venteliste på Piano Black siden starten av 2014 og nå har fått montert Consolen.
Hvilken pris måtte dere betalte ?
Har selv stått på listen siden 06.05.2014 og fikk en mail fra Accessories-EU@teslamotors.com den 16.11.2014 med bekreftelse på at min console nå var kommet.

SitatThis email is to confirm the order of your Premium Center Console in décor PIANO BLACK with the Micro USB docking kit. Your console will be shipped to Stavanger Service Center and they will contact you as soon as possible to schedule an appointment for installation.

The payment of 4,800.00 NOK Incl. VAT including installation and payment will be made at your Service Center after they installed the Premium Center Console.

Nå har jeg omsider har fått montert denne etter selv og vært innom på SC på forus på Mandag og lurte på om de hadde glemt meg ut.
Fikk time to dager etter på og var strålende fornøyd med det men sjokke kom når damen kom med regning som lød på 6835,-.
Etter litt protester fra min side og referanse til bekreftelse mail så ble konklusjonen at det med en feil var blitt ført opp arbeids penger og jeg fikk da servert en ny regning på 5725,-.
Så også at det var spesifisert både Micro USB docking kit og Lightning Cable Dock Kit på denne regningen ?

Etter info mottatt i Bekreftelsen og info motta den gangen jeg satt meg på ventelisten så skulle docking kit være med i prisen for de som sto på ventelisten og prisen for console skulle være den samme som hvis du kjøpte den med bilen
SitatWe recognize that the Premium Center Console option was not available at the time you ordered, therefore we are offering you the Premium Center Console at the new vehicle order price. Shipping and service installation are complimentary.

Jeg kan ikke med beste vilje se at jeg skal betale mer en de 4800,- som Accessories-EU@teslamotors.com har bekreftet til meg ? eller er jeg på feil jorde  :o

De prøvde seg med en høyere pris for meg og, men jeg viste dem mailer om hva som var inkludert og betalte kr 4800,-. Bestilte rundt samme tid som deg.
Har du fått både micro usb og lighting docking blir nok prisen høyere, men har du bare en så skal den være kr 4800,-. Det de skriver i mailene kan regnes som en skriftlig avtale. Hvis det ikke står i mailene at prisene kan endres pga endret valutakurs eller lignende, så bryter Tesla avtalen hvis de krever deg for mer enn kr 4800,-
Før amerikansk, nå tysk.

BMW850

Hva er lighting docking? Da jeg satt meg på ventelista for CF-konsoll i oktober 2013 mener jeg kun prisen kun ble oppgitt i USD og ikke NOK, nemlig 800USD. Litt synd da dollarkursen jo har steget med nesten 30%. Uansett, det jeg husker var at prisen var inkludert dockingstasjon for iPhone 5 og montering. Har det skriftlig ett sted mener jeg.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

frosken

Søkte i mailboksen min nå og ser at jeg om nøyaktig én uke har ettårsjubileum på ventelisten for CF midtkonsoll.

Klarer ikke finne noen norsk pris i mailkorrespondansen, så jeg må nok bite i meg den annonserte prisen på $800 (over 6.100,- i dagens kurs). Irriterende med tanke da jeg bestilte var prisen konvertert til norske kroner 4.800,-.

BMW850

Som jeg har nevnt her inne før, de burde av åpenbare grunner gi en vesentlig rabatt pga forsinkelsen. Har snart stått på venteliste halvannet år og lenger blir det! Med en pris på 6-7000 kan det godt hende jeg sier nei takk når den engang kommer.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

mj

Sitat fra: NilsRo på tirsdag 10. februar 2015, klokken 21:21
Hva? Kan en ikke ha USB minnepinne med midtkonsoll?
Joda, men dockingen tar den ene av de to portene. Det jeg mente var at jeg ikke klarer å spille av i fra tlf som medieenhet via docking slik som man kan direkte i fra en stick.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...

Line

Hei,

Var innom Tesla forrige dagen for å høre og eventuelt se på Premium Center Console.
Ikke hadde de en som man kunne se på og fikk beskjed om å bestille selv via Teslamotors USA side.
Spurte om jeg da måtte betale moms etc på denne da, men det trodde han ikke....

Har nå gått inn på Tesla motors og lagt et console i handlekurven.
Får jo ikke noen andre alternativer enn å sende hjem til meg selv etc, og da får man jo moms og andre avgifter.
Synes det begynner å bli dyrt med 5 692,50 bare for consollet, ettersom jeg ser her så kommer det installasjons kostnader i tillegg...

Gjorde dere noe annerledes når dere bestilte?

cra

Hvis du skal følge boka så skal det betales mva på alt som overskrider 350kr (tror jeg de nye tallene er nå; var 200kr før). At det går an å få leverandører til å merke pakker som vareprøver, gaver og lavere verdi en faktisk verdi for å omgå slike ting er en annen sak. Foråvrig skal det vel betales mva på varer Tesla selger deg som ikke følger med bilen også.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

aness

Sitat fra: Line på torsdag 12. februar 2015, klokken 11:20

Gjorde dere noe annerledes når dere bestilte?

Jeg fikk denne beskjeden når jeg spurte om det i høst:

Premium Center Console
Vi vil lansere en midtkonsoll til bilen iløpet av 2014. Det er nå mulig å sette seg opp på en
forhåndsbestillingsliste for denne midtkonsollen ved å sende en e-post til
onlineorders@teslamotors.com og inkludere:
-          VIN nummer
-          Navn og Adresse
-          Type interiør (Eks. Karbonfiber)
-          Spesifiser om du ønsker Docking kit til enten Lightning (iPhone5 og senere) eller Micro USB (Samsung, Sony og lignende)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA