Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ishavsveien i dag

Startet av Tønsberg, fredag 20. desember 2013, klokken 09:03

« forrige - neste »

Li-Ion

Er det noen som har byttet fra iPhone-plugg til Micro-USB etter montering av midtkonsollen....?
Har Tesla ny plugg på lager - og hva koster den eventuelt? (Sikkert 2000,- De har jo mistet all kontakt med virkeligheten når det gjelder priser av tilbehør og utstyr...) :)
Be afraid...

ehaarberg

Er det noen som har noe informasjon med tanke på at Tesla har sluttet å levere Center Console til TMS?  Jeg har hatt min i bestilling siden januar, og servicesenteret klarer ikke garantere at jeg får montert konsollen når jeg skal på service fordi de ikke får flere fra leverandør (fortsatt usikker på om jeg synes det er verdt det).  Er det bekreftet at det skal komme en oppdatert modell, eller er den bare faset ut fordi alle biler får midtkonsoll?
Hvilke alternativer har jeg til tredjeparts midtkonsoll som ikke sprenger alle budsjetter, noen med erfaringer?
2014 Tesla Model S - inngangen til hel-elektrisk famile
2012 Nissan Leaf - pensjonert pendlemaskin

LASOL

Sitat fra: ehaarberg på onsdag 04. mai 2016, klokken 14:26
Er det noen som har noe informasjon med tanke på at Tesla har sluttet å levere Center Console til TMS?  Jeg har hatt min i bestilling siden januar, og servicesenteret klarer ikke garantere at jeg får montert konsollen når jeg skal på service fordi de ikke får flere fra leverandør (fortsatt usikker på om jeg synes det er verdt det).  Er det bekreftet at det skal komme en oppdatert modell, eller er den bare faset ut fordi alle biler får midtkonsoll?
Hvilke alternativer har jeg til tredjeparts midtkonsoll som ikke sprenger alle budsjetter, noen med erfaringer?
Hei jeg kjøpte med en slik sak som har sittet i bilen i 8-9 tusen km. Jeg har knapt brukt den men den begynner å "falle fra hverandre" helt på egenhånd. Begge sideveggene er løse så årsaken til at Tesla ikke klarer å levere kan jo være at de får for mange reklamasjoner?
S 85d ap1 oktober 2015

ehaarberg

Det kan jo være, men det virker jo som om det er et ganske begrenset marked til midtkonsoller dersom Tesla selv setter inn en ikke-uttakbar midtkonsoll i alle fremtidige biler tenker jeg. 
Servicesenteret kunne i alle fall ikke svare overhodet på når eller om det i det hele tatt kommer konsoll som er mulig å bestille sist gang... Når det er sagt, så er det jo ikke akkurat spikret informasjon man mottar når man er innom en Tesla-forhandler...

OnlyOne

Jeg var innom og sa jeg ønsket å bestille center console på Tesla Rud forrige uke. Fikk da bekreftet at han kunne skaffe meg en om jeg bestemte meg der og da. Men han var tydelig på at det var absolutt i siste liten, så jeg måtte ta beslutningen med en gang. Tydelig at det snart er helt tomt. Tviler for øvrig på at det lages noe nytt, så det er vel 3. parts som blir alternativet, men mulig jeg tar feil der.
P85D
Bekreftet: 18.3.15
I produksjon: 19.4.15
Utlevert: 15.6.15
Model 3
Bestilt: 31.03.16

Muffinman

Er vel mindre sjans for at det vil bli laget noe skikkelig tredjeparts til fornuftig pris også nå når TMS kommer med konsoll som standard. Markedet vil jo begrenses til de bilene som allerede er solgt. Litt dumt, for jeg kunne tenkt meg konsoller, men synes det som finnes av originalt eller tredjeparts enten er for dårlig eller ikke verdt prisen.

ehaarberg

Er det noen som har prøvd denne:
http://www.teslaandmore.com/index.php/products/premium_center_console-detail?showall=1

Synes prisen ble drøy, men kan kanskje være verdt en vurdering dersom den holder bra kvalitet?

o.b.lix

Sitat fra: ehaarberg på mandag 09. mai 2016, klokken 09:42
http://www.teslaandmore.com/index.php/products/premium_center_console-detail?showall=1

Synes prisen ble drøy, men kan kanskje være verdt en vurdering dersom den holder bra kvalitet?

Ja, jeg har denne.

Dvs jeg valgte en variant enda mere dyr med koppholder fra GS Dersign. Samme konsoll, men GS Design har lagt til koppholderen. J_vla dyr, men i mine øyne verdt det.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

ehaarberg

Sitat fra: o.b.lix på mandag 09. mai 2016, klokken 13:08
Sitat fra: ehaarberg på mandag 09. mai 2016, klokken 09:42

Ja, jeg har denne.

Dvs jeg valgte en variant enda mere dyr med koppholder fra GS Dersign. Samme konsoll, men GS Design har lagt til koppholderen. J_vla dyr, men i mine øyne verdt det.

Har du mulighet til å ta bilder av herligheten? Hva ble totalen?

o.b.lix

Sitat fra: ehaarberg på mandag 09. mai 2016, klokken 13:43
Har du mulighet til å ta bilder av herligheten? Hva ble totalen?

Det kan jeg. Må rydde litt først.

Ellers kan du også se den om du er i Bergen/Stavanger eller i nærheten da jeg reiser en del i mellom her.
Eller på Tesla-treffet i Aurland i juni.

Prisen kom med trådløs lader, koppholdere og innvendige "skuffer" på 980 euro med frakt men pluss mva. Det var gunstigere euro når jeg bestilte. Men på den andre siden, bilen koster mye mye mer, og dette var eneste jeg virkelig likte.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

ehaarberg

Sitat fra: o.b.lix på mandag 09. mai 2016, klokken 16:15
Det kan jeg. Må rydde litt først.

Ellers kan du også se den om du er i Bergen/Stavanger eller i nærheten da jeg reiser en del i mellom her.
Eller på Tesla-treffet i Aurland i juni.

Prisen kom med trådløs lader, koppholdere og innvendige "skuffer" på 980 euro med frakt men pluss mva. Det var gunstigere euro når jeg bestilte. Men på den andre siden, bilen koster mye mye mer, og dette var eneste jeg virkelig likte.

Supert, jeg ferdes sjelden i områdene du nevner, så fint om du tar et bilde når du har mulighet (rydde er ikke nøvendig så lenge jeg ser konsollen :D)  Prisen blir litt drøy, men greit å vite dersom Euroen roer seg noe :)

lunitiks

Noen som vet hva Tesla skal ha for retrofit Premium Center Console (2 Gen) i dag?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

ehaarberg

Sist gang jeg var innom Drammen, så var det ingen informasjon om 2. gen midtkonsoll, og de hadde heller ikke noe informasjon om at det skulle komme. Jeg tipper det ikke kommer da alle nye biler nå kommer med konsoll som standard og dermed er markedet for konsoll i praksis borte.

nibor

P85+ Autopilot

Muffinman

Dette sier vel strengt tatt ikke særlig mye om markedet, kun at det tilbys. Regner med det blir røverpris på denne :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA