Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ishavsveien i dag

Startet av Tønsberg, fredag 20. desember 2013, klokken 09:03

« forrige - neste »

snurrehue

Sitat fra: satheesh.net på lørdag 24. januar 2015, klokken 08:33
Til de av dere som lurer på hvorfor Tesla bruker så lang tid på dette; kan jeg fortelle at det er pga at lokket som finnes der (som man kan skyve for å lukke oppbevaringsrommet), faller av ved en eventuell krasj(!).

Seriøst? Hvor lang tide kan det egentlig ta å redesigne noe så simpelt som et lokk og dets lukkemekanisme?!?

jkirkebo

Sitat fra: sangiovese på lørdag 24. januar 2015, klokken 09:22
Til de av dere som lurer på hvorfor Tesla bruker så lang tid på dette; kan jeg fortelle at det er pga at lokket som finnes der (som man kan skyve for å lukke oppbevaringsrommet), faller av ved en eventuell krasj(!).

Seriøst? Hvor lang tide kan det egentlig ta å redesigne noe så simpelt som et lokk og dets lukkemekanisme?!?

Og utføre ny krasjtest. Siden det koster en god del penger er det vel ikke veldig usannsynlig at man vil ha med evt. andre endringer på bilen samtidig og teste alt på en gang. Dermed kan det hende konsoll-prosjektet må vente på andre prosjekter før krasjtest kan gjennomføres.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

satheesh.net

Sitat fra: sangiovese på lørdag 24. januar 2015, klokken 09:22

Seriøst ja. Det er ikke bare vi som er litt oppgitt over dette, selv toppledelsen i Tesla er ganske oppgitt. De begriper heller ikke at slikt skal ta så sabla langt tid å få i orden.

Den feiler altså i krasjtest gang på gang, derfor denne uutholdelige drøye tiden ...  :-\

Li-Ion

Svar fra Tesla vedr. levering av Center Console i Carbon-fiber: Utsatt til minst juli 2015 - lite trolig at den kommer i år også...spør du meg. Snakk om å holde kundene for narr...

"Sorry for the delay but on the last update, Carbon Fiber Center Console first delivery are expected in July.
Sorry again for the inconvenience.
We remain at your service."

Dette er vel bare enda en utsettelse... har null tro på dette selskapet i denne saken nå fremover. Snakk om "at your service"

Hullet i gulvet irriterer meg mer for hver dag som går....  >:( >:( >:(
Be afraid...

BMW850

Har ventet på CF konsoll siden nov. 2013. At de holder oss for narr synes jeg er en overdrivelse.
Juli er jo ikke såå lenge til så vi får se. Men om de ikke får det til da heller bør vi egentlig få en pianosvart med seriøs rabatt! Pianosvart funker jo på en måte men jeg hadde foretrukket CF da jeg har CF interiør.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Stig O

Sitat fra: Li-Ion på tirsdag 03. februar 2015, klokken 19:36
Svar fra Tesla vedr. levering av Center Console i Carbon-fiber: Utsatt til minst juli 2015 - lite trolig at den kommer i år også...spør du meg. Snakk om å holde kundene for narr...

"Sorry for the delay but on the last update, Carbon Fiber Center Console first delivery are expected in July.
Sorry again for the inconvenience.
We remain at your service."

Dette er vel bare enda en utsettelse... har null tro på dette selskapet i denne saken nå fremover. Snakk om "at your service"

Hullet i gulvet irriterer meg mer for hver dag som går....  >:( >:( >:(

Utrolig. Var sikker på at den skulle være på plass da jeg fikk bilen i mars 2014. Dette er useriøst. Får trøste oss med at vi har en stor oppgradering tilgode.
Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Li-Ion

Sitat fra: BMW850 på tirsdag 03. februar 2015, klokken 19:47
Har ventet på CF konsoll siden nov. 2013. At de holder oss for narr synes jeg er en overdrivelse.
Juli er jo ikke såå lenge til så vi får se. Men om de ikke får det til da heller bør vi egentlig få en pianosvart med seriøs rabatt! Pianosvart funker jo på en måte men jeg hadde foretrukket CF da jeg har CF interiør.
Vi har nok forskjellig toleransegrense... jeg ble lovet consollen levert med bilen i desember 2013 (ved bestilling våren 2013). I ettertid har det nok vist seg at den selgeren som lovet dette - ikke hadde full oversikt... Så ble det februar 2014, april 2014, oktober 2014, desember 2014 og så early 2015 - og nå altså juli 2015... Ikke veldig troverdig med andre ord.

Jeg synes dette er for dårlig i alle fall...
Be afraid...

Øyvind.h

Tesla burde vel kanskje si sorry og refundere eventuelle betalte beløp? Om de ikke klarer å levere burde de jo kansellere alt og heller si ifra når de får det til.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

satheesh.net

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 03. februar 2015, klokken 20:17
Tesla burde vel kanskje si sorry og refundere eventuelle betalte beløp? Om de ikke klarer å levere burde de jo kansellere alt og heller si ifra når de får det til.

Er det noen som har forhåndsbetalt disse altså? Ikke jeg i hvertfall. ???
Bestilte carbon i 2013 selv og har rett og slett glemt det. Orker ikke stresse med det heller ... ::)

PS! Dette er i hvertfall grunnen til utsettelsene.

BMW850

Ingen har forhåndsbetalt etter det jeg vet. Ihvertfall ikke jeg. Gidder heller ikke stresse med det...

jazzwheel

Jeg fikk tlf her om dagen om jeg ville ha den nå, men sa nei takk. Grunnen var prisen samt det jeg har hørt om at kvalitet er så som så.

Etter at jeg selv måtte skjære ut hull i bilens originalgulv for å feste ekstrautstyr som gummimatter så er jeg blitt ganske skeptisk til tanken på å ettermontere slikt.

+ at jeg ikke vil levere fra meg bilen på verksted en dag, nok en gang

btsvennes

Fikk mail i natt om at senterkonsollen nå var tilgjengelig for min plass i køen, men jeg har bestilt den i piano sort utførelse. Bare synd at bilen ikke kommer før i mars (forhåpentligvis, siden den fortsatt er i produksjon).
2015 Tesla Model S P90D(+) 677XX

mj

Fikk min i pianosort montert på 20' service i forrige uke. Den ser bra ut og fungerer greit. Skulle ønske det fulgte med rette skillevegger og ikke bare de buede som følger med for romindeling.Dokkingen til tlf fungerer og greit så sant man ikke har cover på tlf eller sånn propp for de vanntette tlf. Den er til litt plunder.

Ha foliert bilen, også det pianosorte interiøret. Kommer til å gjøre det samme med lokket på midtkonsollen.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Dag A.

Ser at manger er frustrerte over manglende tilgjengelighet på Center Console fra Tesla.

En mulighet er da denne: http://evannex.com/products/center-console-insert-cci

Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

BMW850

Ikke noe jeg ville valgt. Dårlig utnyttelse av plassen er det også.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA