Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av MrDriveby, torsdag 19. desember 2013, klokken 21:19

« forrige - neste »

M.SKEIDE

Hva med frunk bag'en man kunne kjøpe :S blir dårlig passform :S
Tesla Model S 85kWh (P23809)  tech, park, pano, lyd, lys, luft og barneseter (blå og svart) :D LEVERT 19.DES 2013

Kone bil 2013 Leaf SV

MrDriveby

Sitat fra: M.SKEIDE på onsdag 11. desember 2013, klokken 23:59
Hva med frunk bag'en man kunne kjøpe :S blir dårlig passform :S

Vi får vente til mål blir postet i morgen og se hva som vil passe ;)
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

Tesla85

Hva om det blir en; Extended range battery package  ;D
Tesla Model S Prefomance
Reservebil: Volvo S 80 T6 -1999

MrDriveby

Var det noen som fikk tatt mål på både "gammel" og "ny" frunk?
TMS P85

janmb

Bryr meg ikke så altfor mye om jeg mister noen cm av frunken - den er bonus uansett, men det langt mer interessante er hvorfor - og hva årsaken betyr forøvrig...

Håper inderlig dette bare er designendringer i plasseringer av eksisterende systemer slik enkelte har nevnt, og ikke det jeg frykter langt mer; tillegg som følge/foregripelse av brannårsakene og eventuell økt beskyttelse. (noe jeg definitivt IKKE ønsker meg)
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

MrDriveby

Sitat fra: janmb på torsdag 12. desember 2013, klokken 19:28
Bryr meg ikke så altfor mye om jeg mister noen cm av frunken - den er bonus uansett, men det langt mer interessante er hvorfor - og hva årsaken betyr forøvrig...

Håper inderlig dette bare er designendringer i plasseringer av eksisterende systemer slik enkelte har nevnt, og ikke det jeg frykter langt mer; tillegg som følge/foregripelse av brannårsakene og eventuell økt beskyttelse. (noe jeg definitivt IKKE ønsker meg)

For meg som skal kjøpe barnevogn til frunken så er faktisk dette nye målet ganske vesentlig ;)
TMS P85

EvenSteven

Fikk dessverre ikke tatt mål av begge biler i dag, men håper å få gjort dette i morgen!
Poster så snart dette er utført.
Utfra bilder av frunkbag installert ser det ut som at mitt "frunkbag" rom faktisk er noe smalere.
Tesla S P85+ sølv

MrDriveby

Sitat fra: EvenSteven på torsdag 12. desember 2013, klokken 20:33
Fikk dessverre ikke tatt mål av begge biler i dag, men håper å få gjort dette i morgen!
Poster så snart dette er utført.
Utfra bilder av frunkbag installert ser det ut som at mitt "frunkbag" rom faktisk er noe smalere.

OK, var en som prøvde maten og sa den var litt for lang. Vi får vente i spenning 8)
TMS P85

flux

Sitat fra: OleJA på onsdag 11. desember 2013, klokken 21:02
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 11. desember 2013, klokken 20:48
Sitat fra: D.O på onsdag 11. desember 2013, klokken 20:46
Dc/dc converter er flyttet.
Hvor satt den før?
Inne i hjulbuen bak høyre forhjul .... Hvor den er utsatt for fuktighet, salt mm. Kanskje vi aner noe av årsakene til 12V problemene her....?
Tipper/håper det er DC/DC som er flyttet, virker som en lite lur plass å ha den der den lå før, både i henhold til kollisjoner, brann og evt. fuktighet. Kanskje er det og endring til mer brannsikre materialer rundt/i frunk for å begrense branner.

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9693.msg126791.html#msg126791

http://www.evsafetytraining.org/~/media/Electric%20Vehicle/Files/PDFs/Tesla_ModelS_ERG.PDF

MrDriveby

Sitat fra: flux på torsdag 12. desember 2013, klokken 21:35
Sitat fra: OleJA på onsdag 11. desember 2013, klokken 21:02
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 11. desember 2013, klokken 20:48
Sitat fra: D.O på onsdag 11. desember 2013, klokken 20:46
Dc/dc converter er flyttet.
Hvor satt den før?
Inne i hjulbuen bak høyre forhjul .... Hvor den er utsatt for fuktighet, salt mm. Kanskje vi aner noe av årsakene til 12V problemene her....?
Tipper/håper det er DC/DC som er flyttet, virker som en lite lur plass å ha den der den lå før, både i henhold til kollisjoner, brann og evt. fuktighet. Kanskje er det og endring til mer brannsikre materialer rundt/i frunk for å begrense branner.

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9693.msg126791.html#msg126791

http://www.evsafetytraining.org/~/media/Electric%20Vehicle/Files/PDFs/Tesla_ModelS_ERG.PDF

Svipper innom Tesla Stavanger i morgen og hører med dem. Mekanikerne der må få vite om de nye bilene de leverer har endret posisjon på dc/dc converter :)
TMS P85

Gladtrd

Noen som har funnet ut hva som er endringen på frunk?
Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017
Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017
Tesla Model III - RN107911798

Gusse

Spurte på Tesla Trondheim. De bekreftet forandringen, men mere som at det har kommet en tøybit der det før ikke var dér inne i det lille rommet som strekker seg mot frontruten....noe i den duren....de skulle sjekke om de fikk vite hvorfor.

paalv

VIN 21265 ble registrert i Arendal 10.12., VIN 21270 i Oslo 28.11. og VIN 21271 29.11.
VIN 21264 3.12.

Dette skillet ligger altså midt i en norsk-dominert serie. Pussig skille ...
S85 svart / svart skinn, pano, luft og alle pakkene  - VIN 25111, bekr. 27.9.13, lev. 15. mars i Drammen.

MrDriveby

Har ikke fått vite mer av Tesla Stavanger, de sto som spørsmålstegn. Noen som har mulighet til å få mål på en ny?
TMS P85

Newbee

Kunne gjerne ønsket meg at årsaken var bedre lydisolering fra hjulbuer.... men det er kanskje ikke sannsynlig?
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA