Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av MrDriveby, torsdag 19. desember 2013, klokken 21:19

« forrige - neste »

Adrian

Frunken er mindre. Litt kortere i lengden i det lille rommet som går innover. Mattesettet jeg kjøpte hos Tesla Stavanger passet ikke i frunken. Var design endring for ny plassering av hardware sa de uten å spesifisere hva.
Bil endelig levert 04.12.13. Lykkelig eier av Model S.

MrDriveby

Sitat fra: Lokführer på onsdag 11. desember 2013, klokken 21:05
Sitat fra: MrDriveby på onsdag 11. desember 2013, klokken 20:57
Sitat fra: Havebigfun på onsdag 11. desember 2013, klokken 20:50
AWD kommer om ikke lenge - de lager lass slik at det blir bare en frunkversjon uten- eller med forhjulsdrift 8)

Er vell bare spekulasjoner med AWD på model S

Btw så er motor på model s preformance god for 600hk
Forsto det slik på Christoffer Hauge Rørtveit at model X er testet med 2x600 og 0-100 på under 2,5 sek
Og hvor mye strøm klarer batteriet å levere? Trodde forøvrig at TMS motoren yter 475hk.

Det var det jeg hørte første gang, mn nå har jeg hørt opptil 600 i flere anledninger. Vel og merke hos tesla Stavanger.
Mer om det vet jeg ikke, mn må i tilfelle være ekstreme mengder det da leverer.

Eneste negative med awd er at rangen vil bli lavere uansett om det gjelder s eller x
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

OleJA

Sitat fra: MrDriveby på onsdag 11. desember 2013, klokken 21:16
Sitat fra: Lokführer på onsdag 11. desember 2013, klokken 21:05
Sitat fra: MrDriveby på onsdag 11. desember 2013, klokken 20:57
Sitat fra: Havebigfun på onsdag 11. desember 2013, klokken 20:50
AWD kommer om ikke lenge - de lager lass slik at det blir bare en frunkversjon uten- eller med forhjulsdrift 8)

Er vell bare spekulasjoner med AWD på model S

Btw så er motor på model s preformance god for 600hk
Forsto det slik på Christoffer Hauge Rørtveit at model X er testet med 2x600 og 0-100 på under 2,5 sek
Og hvor mye strøm klarer batteriet å levere? Trodde forøvrig at TMS motoren yter 475hk.

Det var det jeg hørte første gang, mn nå har jeg hørt opptil 600 i flere anledninger. Vel og merke hos tesla Stavanger.
Høres ut som en sammenblanding med maks dreiemoment på 600NM
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

MrDriveby

Sitat fra: Adrian på onsdag 11. desember 2013, klokken 21:15
Frunken er mindre. Litt kortere i lengden i det lille rommet som går innover. Mattesettet jeg kjøpte hos Tesla Stavanger passet ikke i frunken. Var design endring for ny plassering av hardware sa de uten å spesifisere hva.

Har du målet på hvor mye mindre det er? Eller totale lengdemål til sammenligne med en eldre?
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

MrDriveby

Sitat fra: OleJA på onsdag 11. desember 2013, klokken 21:17
Sitat fra: MrDriveby på onsdag 11. desember 2013, klokken 21:16
Sitat fra: Lokführer på onsdag 11. desember 2013, klokken 21:05
Sitat fra: MrDriveby på onsdag 11. desember 2013, klokken 20:57
Sitat fra: Havebigfun på onsdag 11. desember 2013, klokken 20:50
AWD kommer om ikke lenge - de lager lass slik at det blir bare en frunkversjon uten- eller med forhjulsdrift 8)

Er vell bare spekulasjoner med AWD på model S

Btw så er motor på model s preformance god for 600hk
Forsto det slik på Christoffer Hauge Rørtveit at model X er testet med 2x600 og 0-100 på under 2,5 sek
Og hvor mye strøm klarer batteriet å levere? Trodde forøvrig at TMS motoren yter 475hk.

Det var det jeg hørte første gang, mn nå har jeg hørt opptil 600 i flere anledninger. Vel og merke hos tesla Stavanger.
Høres ut som en sammenblanding med maks dreiemoment på 600NM

Var iallefall HK de da spesifiserte. Dreiemoment er nok også høyere på 475 osv. De nevnte dette senest idag for et par kunder som var innom at det var testet 1200hk totalt på model X (2x600)

Men som sagt bare snakk fra service center
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

Lokführer

De har jo forsåvidt sagt at toppfarta på TMS uten sperre er 330km/t, så ta det de sier med ei bøtte salt.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

MrDriveby

#21
Sitat fra: Lokführer på onsdag 11. desember 2013, klokken 21:29
De har jo forsåvidt sagt at toppfarta på TMS uten sperre er 330km/t, så ta det de sier med ei bøtte salt.

Hehe, de sa vell på denne her så KUNNE den nå 340km/t om de legger til rette for det (altså teoretisk).
Model S, tja... Jo fortere det går, jo mer W/h går det pr mil.
Blir spennende å se den nye toppfarten som kommer i henhold til Tyske ønsker :)

Mem 330 hørtes MYE ut md tanke på oppsettet som er pdd
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

OddB

Model X er sagt å få 50% høyere dreiemoment enn Model S så dobling av HK blir det nok ikke, med to like motorer vil det være inverteren og batteriet som setter grensene... En annen ting er vel at under akselerasjon er vektfordelingen på hjulparene 40/60 og da har man ikke behov for full motorkraft på forhjulene.

330km er vel hastigheten bilen klarer før ankeret i motoren slites i stykker :D
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

MrDriveby

#23
Sitat fra: OddB på onsdag 11. desember 2013, klokken 21:35
Model X er sagt å få 50% høyere dreiemoment enn Model S så dobling av HK blir det nok ikke, med to like motorer vil det være inverteren og batteriet som setter grensene... En annen ting er vel at under akselerasjon er vektfordelingen på hjulparene 40/60 og da har man ikke behov for full motorkraft på forhjulene.

330km er vel hastigheten bilen klarer før ankeret i motoren slites i stykker :D

Doblingen av HK var KUN noe som var testet(ihht til tesla stvg), ikke noe som kommer i oppsettet til produksjonsutgaven ;)
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

Thor2014

Sitat fra: MrDriveby på onsdag 11. desember 2013, klokken 21:18
Sitat fra: Adrian på onsdag 11. desember 2013, klokken 21:15
Frunken er mindre. Litt kortere i lengden i det lille rommet som går innover. Mattesettet jeg kjøpte hos Tesla Stavanger passet ikke i frunken. Var design endring for ny plassering av hardware sa de uten å spesifisere hva.


Har du målet på hvor mye mindre det er? Eller totale lengdemål til sammenligne med en eldre?

De kan endre frunken på nye modeller slik at den blir mindre, men å få elektriske innfellbare speil er vanskelig  :o

MrDriveby

Sitat fra: Thor2014 på onsdag 11. desember 2013, klokken 21:55
Sitat fra: MrDriveby på onsdag 11. desember 2013, klokken 21:18
Sitat fra: Adrian på onsdag 11. desember 2013, klokken 21:15
Frunken er mindre. Litt kortere i lengden i det lille rommet som går innover. Mattesettet jeg kjøpte hos Tesla Stavanger passet ikke i frunken. Var design endring for ny plassering av hardware sa de uten å spesifisere hva.


Har du målet på hvor mye mindre det er? Eller totale lengdemål til sammenligne med en eldre?

De kan endre frunken på nye modeller slik at den blir mindre, men å få elektriske innfellbare speil er vanskelig  :o

Plutselig går de tomme for manuell innfellbare så får vi elektrisk allikevel :) lov å håpe ;D
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

Zneip

Jeg har VIN 13877 - noe som er meget lavt og ble tildelt i sommer. Allikevel ble min bil produsert først i oktober/november. At serier av VIN skal fungere som skille på konfigurasjoner finner jeg vanskelig å tro, da vil jeg heller tro at produksjonstidspunkt er mer bestemmende. En kollega av meg som bestilte samtidig har VIN på 213XX-tallet. Hans ble produsert omtrent samtidig med min. Har lyst til å vedde mye på at våre biler har ganske identiske mål på frunkene :) Om en ukes tid vet vi svaret....forhåpentligvis.
Nord Trøndelag | X90D

MrDriveby

Sitat fra: Zneip på onsdag 11. desember 2013, klokken 22:38
Jeg har VIN 13877 - noe som er meget lavt og ble tildelt i sommer. Allikevel ble min bil produsert først i oktober/november. At serier av VIN skal fungere som skille på konfigurasjoner finner jeg vanskelig å tro, da vil jeg heller tro at produksjonstidspunkt er mer bestemmende. En kollega av meg som bestilte samtidig har VIN på 213XX-tallet. Hans ble produsert omtrent samtidig med min. Har lyst til å vedde mye på at våre biler har ganske identiske mål på frunkene :) Om en ukes tid vet vi svaret....forhåpentligvis.

Hvis du leser hva som står på Tesla shop på frunk matte så ser du at det er spesifisert med 21270. Men som du sier i din situasjon så stemmer nok ikke dette helt heller med tanke på at din er produsert på lik linje md 213XX

Som sagt, blir spennende å se! ;D
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

EvenSteven

Jeg har vin21278, kollega på jobben har mye lavere vin. Bil levert i september.
Skal måle begge biler i morgen, så får vi se om det er noen forskjeller!  ;D
Tesla S P85+ sølv

MrDriveby

Sitat fra: EvenSteven på onsdag 11. desember 2013, klokken 23:50
Jeg har vin21278, kollega på jobben har mye lavere vin. Bil levert i september.
Skal måle begge biler i morgen, så får vi se om det er noen forskjeller!  ;D

Så bra! Spennende å se!! ;D
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA