Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla superchargers - ønsker og forslag

Startet av Royce1981, torsdag 19. desember 2013, klokken 21:18

« forrige - neste »

jo58

Kan anbefale  http://www.domainforimages.com/  betalte 546 us $ til ger.jones@comcast.net. Rask ekspedering og topp service. Han hadde akkurat fått inn footrest dead pedal til 75 us $. Bilde av oppsettet mitt. http://www.domainforimages.com/img/images/phocagallery/footrest-dead-pedal/thumbs/phoca_thumb_l_Tesla_Non-illuminated_sill_cover_and_mats_1.jpg
Kjempefornøyd med resultatet. :D
S P100D juni 2017
P85  Solgt
Utlevert Mai. 2014

Sense

Sitat fra: toregrill på tirsdag 07. oktober 2014, klokken 18:20
Har lenge irritert meg over de kjiipe mattene som følger med bilen. Ekstra flaut når advokaten min skulle ha sin første testtur med Tesla i sommer da matten i passasjersetet lå krøllet bakover.

Mine originale stoffmatter krøller litt seg irriterende under pedalene, hver gang man setter seg inn i bilen og i praksis skyver matten noen cm fremover. Har tenkt å legge borrelås på gulvet og under mattene, men det er kanskje ikke så funksjonelt når mattene er knottete under.

Olatho

Huh? Mine stoffmatter (originale) satt ganske godt fast med noe borrelås og plugger. Bil produsert i sommer.
Men nå er nye gummimatter på plass for vinteren.

toregrill

Sitat fra: Sense på tirsdag 07. oktober 2014, klokken 21:47
Sitat fra: toregrill på tirsdag 07. oktober 2014, klokken 18:20
Har lenge irritert meg over de kjiipe mattene som følger med bilen. Ekstra flaut når advokaten min skulle ha sin første testtur med Tesla i sommer da matten i passasjersetet lå krøllet bakover.

Mine originale stoffmatter krøller litt seg irriterende under pedalene, hver gang man setter seg inn i bilen og i praksis skyver matten noen cm fremover. Har tenkt å legge borrelås på gulvet og under mattene, men det er kanskje ikke så funksjonelt når mattene er knottete under.

Forsøkte borrelås, uten hell.
De nye mattene tåler 310kW fra 0km/t uten og omtrent havne i baksetet.. ;-)
Tore Gran
Tesla Model S P85, Perlemor Hvit, soltak, stereo. Står nå endelig i garasjen og varmer sikringsskapet..

Kallagtunet

Sitat fra: toregrill på tirsdag 07. oktober 2014, klokken 21:23
Jeg har vel ikke brutt noe lover. Det var prisen på det de sendte.

Alltid kjekt å få god rabatt!

Kan ellers anbefale orginal gummimatter fra Tesla. Ingen problemer med at de ruller bakover ved full akselerasjon (i alle fall ikke etter 6.0 oppdateringen...)

El-boy

Sitat fra: Kallagtunet på tirsdag 07. oktober 2014, klokken 22:41

Alltid kjekt å få god rabatt!

Kan ellers anbefale orginal gummimatter fra Tesla. Ingen problemer med at de ruller bakover ved full akselerasjon (i alle fall ikke etter 6.0 oppdateringen...)
Blir bilen slappere etter v6.0 oppdatering?
Jeg har ikke fått oppdatert pga 12V problemer...

Tilbake til topic: Jeg kjøpte matter i fjor høst og fikk sendt over med JetCarrier. Originale gummimatter fra Tesla "All over". Kostet vel slik 4-5 tusen tilsammen med frakt og toll mva etc...

Brede

Selger har derimot brutt loven om han har oppgitt en lavere salgssum.
Dette blir slått hardt ned på i USA og stadig flere har sluttet å tilby denne "servicen" til kundene.
Skal vel mye til for at noen ser det som blir skrevet her, men det kan potensielt skape trøbbel for en selger som bare ville være grei.  :)

B_Tesla

Å sette lavere salgssum er jo egentlig uavhengig sak. Det er jo svindell. Kjøpe en vare som kun er tilgjengelig i ett land, for så å importere den til Norge etterpå er det ingen regler mot. Eneste er dersom avtalen inneholder en eller annen form for abonement som du ikke starter/betaler i etterkant (type mobilabonement osv). Men sistnevnte er jo uavhengig av land igjen.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

eldanz

Spørsmål i henhold til trådteksten:
Har noen prøvd/vet om matter fra denne leverandøren?
http://www.gytisautek.no/Shop/List/Model-S/1409/1
Jeg har ikke funnet at noen har nevnt disse i noen tråd.

Hvis man skal ha midtkonsoll forran så kan muligens disse matter skape noen problemer med tilpasningen.

Det ser ut for meg som at noen av dere bor i nærheten av Stjørdal og kanskje har sett dem i virkeligheten.
Er de bra, hva er eventuelt bakdelen med dem?
Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

BMW850

Dette er jo produsent/leverandør av de originale Tesla-mattene etter det jeg vet og prisene hos Tesla er vel ikke dyrere, heller motsatt?!
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

eldanz

OK

Da er det vel enklere å kjøpe dem fra Gytis?!

Har sendt dem spørsmål om tilpassing når man skal ha midtkonsoll fremme.
Får vente og se/høre.

Bilene har wattpedal!

BMW850

Hvorfor synes du ikke det enkleste er å kjøpe originale Teslamatter?  ;) Jeg har disse og venter på CF-konsollen. Om det trengs noe tilpassing, noe jeg aldri har hørt, må jo Tesla ta seg av dette.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

eldanz

Du har sikkert rett i at å bestille fra Tesla er det beste. Jeg har vært litt forvirret da det har vært skrevet om mulige andre leverandører og forskjellige kvaliteter. Det er vanskelig å vurdere når man ikke kan se dem. Jeg får ta en tur til Drammen og se om de har noen der.

Takk for opplysningene.
Bilene har wattpedal!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA