Hovedmeny

Ipod, DAB-utfordring

Startet av VTeslaS, onsdag 11. desember 2013, klokken 20:03

« forrige - neste »

VTeslaS

Heisann!
Ser at det er mange "opplyste" folk på dette forumet, så jeg tar sjansen på å be om hjelp :):

Jeg har nettopp fått bilen min, og har en utfordring. Når jeg kobler til iPoden via USB-koblingen, kommer den ikke opp i vinduet for my devices. Skal den ikke gjøre det? Min DES sa at det å bruke iPod var mye bedre enn via blue tooth, fordi menyen var lettere å bla i.

Jeg har også store problemer med DAB-radioen. Her i Buskerud er dekningen tydeligvis laber, og det er egentlig litt rart. For i andre biler fungerer det helt supert. Noen som har forklaring på det?

Og til slutt: Sliter også med å lagre nettradio-stasjoner. Har fått lagret tre stykker, men så vil den ikke mer ...

Ellers, superfornøyd med bilen! Hatt den i en måned - og koser meg. Også på vinterføre! :)

Gæsjan

DAB radioen min var slik du beskriver din da jeg hentet bilen, men har blitt helt fin etter diverse oppdateringer fra Tesla. Har dog samme problem med musikk ved tilkobling av Iphone
TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

MrDriveby

Dumt at de bruker dette som et salgsargument om det ikke fungerer :o. Finner den rett og slett ikke iPhone/iPod?
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

D.O

Mulig du må godkjenne teslan på iphone for at den skal få tilgang til filene?
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Nuvolari

Sitat fra: VTeslaS på onsdag 11. desember 2013, klokken 20:03
Heisann!
Ser at det er mange "opplyste" folk på dette forumet, så jeg tar sjansen på å be om hjelp :):

Jeg har nettopp fått bilen min, og har en utfordring. Når jeg kobler til iPoden via USB-koblingen, kommer den ikke opp i vinduet for my devices. Skal den ikke gjøre det? Min DES sa at det å bruke iPod var mye bedre enn via blue tooth, fordi menyen var lettere å bla i.

Jeg har også store problemer med DAB-radioen. Her i Buskerud er dekningen tydeligvis laber, og det er egentlig litt rart. For i andre biler fungerer det helt supert. Noen som har forklaring på det?

Og til slutt: Sliter også med å lagre nettradio-stasjoner. Har fått lagret tre stykker, men så vil den ikke mer ...

Ellers, superfornøyd med bilen! Hatt den i en måned - og koser meg. Også på vinterføre! :)

Du kan kun lade via USB. Musikk må overføres via Bluetooth.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

stor66

Jeg bor i Buskerud og hadde også problem med DAB før. Det ordnet seg etter oppdatering av SW, og har vært helt supert siden. Hva er det du har problemer med? Hvor er det du har problemer?

Som Nuvolari sier så får du ikke tilgang til musikkfilene fra en iPhone/iPod/iPad ved å plugge den inn i en USB-port. Du må bruke Bluetooth. Evt. kan du kjøpe deg en USB-plugg slik som denne, kopiere all musikken din til den og plugge den permanent inn i en av USB-kontaktene.
-S- #1791 - VIN 15893 - Kongsberg - lev: 30/9 kl.10.00
Tesla S Std. 85kWh 19" hjul +alt, men ikke -bakoverseter -sikkerhet -pakkehylle -dobbeltlader

Balrog

Er det noen mulighet for å organisere spillelister på usb-enheter? Det er trafikkfarlig å lete i mapper etter låter mens man kjører..
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021, MG ZS EV 2020
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

Aage M.

Sitat fra: stor66 på torsdag 12. desember 2013, klokken 10:50
Jeg bor i Buskerud og hadde også problem med DAB før. Det ordnet seg etter oppdatering av SW, og har vært helt supert siden. Hva er det du har problemer med? Hvor er det du har problemer?

Som Nuvolari sier så får du ikke tilgang til musikkfilene fra en iPhone/iPod/iPad ved å plugge den inn i en USB-port. Du må bruke Bluetooth. Evt. kan du kjøpe deg en USB-plugg slik som denne, kopiere all musikken din til den og plugge den permanent inn i en av USB-kontaktene.

Har gjort nettopp dette. Kan velge mellom artister, album, sjanger, spillelister osv. Fungerer topp, og pinnen står permanent i.

Balrog

Jeg får ikke opp spillelister på usb-sticks. Hva er trikset?
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021, MG ZS EV 2020
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

stor66

Spillelister har jeg ikke sett noe til, derimot sorterer og organiserer bilen all musikken slik at du kan bla igjennom på artist, album eller låt og spille det du måtte ønske.
-S- #1791 - VIN 15893 - Kongsberg - lev: 30/9 kl.10.00
Tesla S Std. 85kWh 19" hjul +alt, men ikke -bakoverseter -sikkerhet -pakkehylle -dobbeltlader

Aage M.

Sitat fra: Balrog på torsdag 12. desember 2013, klokken 13:16
Jeg får ikke opp spillelister på usb-sticks. Hva er trikset?

Fikk ikke fram spillelistene fra iTunes. Lagde nye, med de samme artistene, definert som album.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA