Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Omtaler/Tester/Bilder/Video - i3

Startet av Tønsberg, torsdag 19. desember 2013, klokken 12:37

« forrige - neste »

Tesla85

Elon sa at det er plass til ski inne i bilen ;D.
Jeg stoler på Elon...  :P
Skal vel snart på hytta og teste Fatskiene mine. Da får vi se om det er plass til 2 meter ski... :o
Tesla Model S Prefomance
Reservebil: Volvo S 80 T6 -1999

Pål

Etter mye frem og tilbake, så valgte jeg til slutt med panoramatak. Tenkte først at jeg ikke hadde bruk for det og at det var greit å slippe å tenke på varmetap, støy, lys o.l. Det som avgjorde var at jeg prøvesatt biler både med og uten. Er 190cm og lang i ryggen og bilen med panotak ga meg litt ekstra plass over hodet. Følte at jeg ikke dunket hodet i taket. Tror også barna i baksetet blir fornøyd med panotak. Uansett med eller uten er jeg sikker på å bli fornøyd :D

OleJA

Sitat fra: Tesla85 på fredag 13. desember 2013, klokken 11:34
Elon sa at det er plass til ski inne i bilen ;D.
Jeg stoler på Elon...  :P
Skal vel snart på hytta og teste Fatskiene mine. Da får vi se om det er plass til 2 meter ski... :o
Langrennski på 210 går inn i bilen dersom man legger dem litt på skrå. Må selvfølgelig slå ned halve bakseteryggen.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

MrGekko

Gammel tråd, men fortsatt relevant problemstilling...
Jeg valgte med pano pga ekstra takhøyde. Har prøvd både med og uten - er 193, og i mitt tilfelle var det ingen tvil.
Får nå bare håpe at lekkasjeproblemene er løst en gang for alle.

D.O

Sitat fra: MrGekko på mandag 30. mars 2015, klokken 12:50
Gammel tråd, men fortsatt relevant problemstilling...
Jeg valgte med pano pga ekstra takhøyde. Har prøvd både med og uten - er 193, og i mitt tilfelle var det ingen tvil.
Får nå bare håpe at lekkasjeproblemene er løst en gang for alle.
Jeg mener jeg har bedre takhøyde i min bil uten pano enn den jeg har med pano. Den uten pano har nextgen seter, så mulig disse tilter mere, men jeg har samme innstillingene i begge biler(sete maks ned bak og maks opp foran). Jeg ser også like mye av panser, så tror ikke det er forskjell på sete høyde. Bak er jeg litt mer usikker og her vil jeg si det var bedre plass med pano.
Får ta å måle når jeg får P85 tilbake fra service.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

MrGekko

Ser at mange andre også nevner at takhøyden nærmest er identisk. Kanskje jeg ble litt lurt, fordi det føles mer "luftig" med panotak.
En artig kombo hadde vært sortlakkert tak(hvis man ikke valgte pano), men dette ble plutselig borte i fjor en gang.

Dennis

Som nevnt over så sitter man vist litt lavere i next gen setene. Men ganske sikker på at dette også gjelder de nye baksetene fra autopilot bilene også.

Hadde med meg noen kolleager på tur idag, han ene som satt bak er ca 192 og hadde ikke problem med høyden selv om jeg ikke har panotak.

Brede

Sitat fra: Cookie Monster på mandag 30. mars 2015, klokken 13:51
Som nevnt over så sitter man vist litt lavere i next gen setene. Men ganske sikker på at dette også gjelder de nye baksetene fra autopilot bilene også.

Hadde med meg noen kolleager på tur idag, han ene som satt bak er ca 192 og hadde ikke problem med høyden selv om jeg ikke har panotak.

Da er han jaggu en meget avslappet mann!  ;D
Jeg er 184 og hadde ikke ville tilbragt så veldig mye tid baki der..

Dennis

Hehe.. joda han sitter litt som en potetsekk til vanlig så det kan også være noe av årsaken :p

R5GTT

Ski og sykkelstativ ordner seg om man leter lenge nok, uten å bore.

www.vsport.no
Tesla S 85KW
På jakt etter Renault 5 GT Turbo

Elbil fundamentalist

Sitat fra: R5GTT på mandag 30. mars 2015, klokken 21:38
Ski og sykkelstativ ordner seg om man leter lenge nok, uten å bore.

www.vsport.no
Deilig bil, men vil helst ikke ha sugemerker...     ;D
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Muffinman

#56
Sitat fra: Cookie Monster på mandag 30. mars 2015, klokken 13:58
Hehe.. joda han sitter litt som en potetsekk til vanlig så det kan også være noe av årsaken :p
Nå fordeler jo totalhøyden på en person seg forskjelling mellom bein og rygg. Det er avstanden fra ræva til skallen som teller her, og da blir det litt meningsløst å si at en på 190cm vil måtte sitte med krum nakke fordi en på 185 berører taket. Jeg er 179cm og tar i taket på i en 3-serie, men går så vidt klar bak i min egen bil uten panotak.Kroppsholdning er nok også en faktor jfr det du skriver her. Men baksetekomforten er elendig uansett på denne bilen, uavhengig av takhøyden.


fonberg

Jeg har flere eksempler på 180-190 cm høye menn som har tilbudt seg å sitte bak gjentatte ganger på lengre turer i Teslaen (med panotak, for det det er verdt). Jeg på 180 synes også det er finfint å sitte bak. Tror det har mye med foretrukket sittestilling å gjøre om man trives i baksetet på Tesla eller ei.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

dosmont

Takluke er bare trøbbel !
Har hatt problemer tidligere på  en ww golf og en toyota prius, dårlige pakninger og lekkasjer.
Hvilke odds er det for at Tesla skal lykkes bedre?
Takvindu holder jeg meg også unna :P
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

MrGekko

Har nå fått kjørt min P85D i skikkelig regnvær et par dager. Ingen tegn til lekkasje. På samme turen var det også utallige tuneller, og kan heller ikke skjønne hvorfor folk klager såpass på støy i tuneller.
Men må innrømme at pakninger/gummilister (eller hva man skal kalle det) ikke er helt 100% tilpasset som på min VW Passat 2012 med panorama. De skulle ta en titt/fiks på det i Drammen, men vet ikke om det er verdt det, da det viktigste for meg er at det ikke lekker (kanskje de greier å ødelegge noe ved å fikle for mye med pakninger/lister)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA