Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av Pzero, torsdag 19. desember 2013, klokken 01:45

« forrige - neste »

Pzero

Någon som har varit i kontakt med Tesla Norway och fått löst problemet med uppkoppling mot WIFI? Vissa får ju det att funka så något måste ju vara fel för oss som inte får det till!? Jag har försökt mot 2 routers, delat telefonens internetuppkoppling och samtliga med full täckning, men inte lyckats ansluta. Kanske ligger en softwarelösning i dagens uppdatering som kom via 3G...?
#2.333
P85, hvit perlemor og full pakke.

sindrej

Nå nok være noe feil hos deg ja, jeg (og de jeg kjenner med TMS) har ikke hatt problemer med WiFi.  Jeg har koblet mot 3-4 routere, samt delt 3G fra telefonen (Android).  Alle oppkoblinger har fungert greit.  Nesten så det er fristende å tro det er hardwarefeil hos deg, du må nok uansett på Telsa service center tror jeg.

Pzero

Om det är andra (som är over middels kompetente på nettverk) som har problem så finns kanske svaret här:

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/21959-Not-able-to-connect-Tesla-s-Wifi-to-home-network/page7

Det blir Tesla Service på mig ja....(igen)
#2.333
P85, hvit perlemor og full pakke.

sn0le

Ser ut som man bør sjekke om ruteren man har støtter oppkobling fra 802.11b enheter. Hvis man har satt kun 802.11n eller 802.11g og 802.11n så kan det muligens gi trøbbel.

Er en som nevner at hvis man flere rutere så virker det som om TMS får problemer med å koble seg på WiFi hvis DHCP-serveren ikke er i den rutern man kobler seg til.

Og sist, men ikke minst. Sjekk hvilken kanal nettet ditt har.
I USA har de ikke kanal 14. Og kanal 12 og 13 er kun for enheter med lav signalstyrke. Mulig dette kan forårsake problemer siden bilen er Amerikansk.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Hyperstress

Jeg koblet meg opp mot nettet på mandag, og det funket på første forsøk. Så lastet bilen ned update (5.8 - 1.49.95 tror jeg), og etter det får jeg ikke koblet opp mot nett lenger. Den ser WIFI, men bare tenker, og klarer ikke koble til. Har prøvd flere nett uten hell.

Noen forslag?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

JWinterburn

Sliter med det samme selv... Har den store apple routeren med standard oppsett...
Tesla Model S85 Perlehvit.
Alt bortsett fra barneseter
#P23507
Levering uke 4 .. Søvnløs fram til da...

Hyperstress

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017

HenningH

Har hatt samme problem selv med tilkobling til trådløst nettverk (Airport Extreme koblet til ruter fra viken). Har ikke prioritert å finne ut av dette, men tok tak i dette i dag. Hos meg viste problemet seg å være at ruteren fra Viken ikke sto i bromodus, noe derimot AE gjorde. Dette skapte altså ingen problemer for multiple andre devicer, men TMSen godtok ikke dette oppsettet. Endring, og vips, så fungerte det  :)
P85 Doplhin grey

gss

Jeg får heller ikke koblet til wifi hjemme. Signalstyrken er lav, men den er synlig. Får melding om å sjekke passord hver gang som jeg vet er riktig. Har prøvd tipsene i denne tråden uten nytte.

Andre som har slitt men nå har fått kontakt?

Tuxedo

Jeg fikk heller ikke kontakt inntil jeg satte "channel width" til 20 MHz i ruteren.  Bilen takler ikke 40 MHz.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

GOS

Jeg prøvde tidligere å koble meg opp til to forskjellige WiFi uten hell. Hos meg hadde jeg da også 1(-2) streker, og den bare sto og surret og surret og sa til slutt enten ingenting eller ba meg sjekke bruker/passord.
Når jeg så resatte skjermene (via scroll-hjulene) 2 ganger så fikk jeg kontakt og hadde da 3-4 streker.
(Prøvde først å resette ruter, men det hjalp ikke i mitt tilfelle)
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Hyperstress

Har dere like god dekning i bilen som med tlf/pc? Hadde problemer med dekning så flyttet ruteren (apple) slik at den nå står max 4m fra høyre speil på bilen. Har full dekning på mobil, men bilen viser nest dårligste dekning, og har bare villet koble til en gang (står normalt og surrer og spør om passord er korrekt). Da den koblet seg til falt dekning til bare "en prikk", og litt etter gikk den over på 3G.
Irriterende!

Fix?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017

Brede

Får kun den nederste "prikken" på signalindikatoren selv om bilen står like utenfor stua med høyre speil 5m fra routeren, har fullt signal på telefonen.
Får heller ikke koblet til manuelt, da blir den bare stående å søke før den kommer med feilmeldng og ber om å skrive inn passord.
Lar jeg bilen få stå i fred noen minutter så kobler den derimot opp selv..  ???

Brede

Satte opp en range extender i garasjen i dag. Bilen nektet å koble seg opp og oppga feil passord helt til jeg tok en restart av hovedskjermen, da tok det under 5 sekunder å koble seg på!

Så nå nyter bilen fullt WiFi-signal!  ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA