Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Effekten på tesla tar kraftig av etter 100km/t...

Startet av Dennis, onsdag 18. desember 2013, klokken 23:25

« forrige - neste »

emil

3-4 ganger har jeg kommet til bilen etter lengre tids parkering (noen timer eller over natta) og det kommer en klikkelyd fra motorrommet som om det er et relé som går amokk. Når jeg låser opp bilen stopper det med en gang. Har prøvd å tenke tilbake på hva jeg eventuellt gjorde før/da jeg forlot bilen (glemte jeg å låse dør, låste jeg med knapp på døren eller nøkkel?) uten å finne noen fellestrekk annet enn at de gangene det skjer så har bilen ikke vært tilkoblet lader.

Skjedde igjen da jeg kom til bilen i morges, da vet jeg at jeg låste med fjernkontrollen kvelden før. I tillegg var bilen fulladet (93% som er maks SOC nå) minus 3% som gikk med å på kjøre fra ladeplass til en annen passende parkeringsplass i går kveld.

Noen som har vært borti noe lignende og/eller vet om årsak?

Lynet

Jeg også har et rele som av og til står og summer/vibrerer av/på i motorrommet.
Har lokalisert det til å være i releboksen på høyre side (til venstre når du står og ser ned i motorrommet forfra). Det er det bakerste - ytterste som lager lyden.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

emil

Høres ut som omtrent samme sted som lyden kommer ifra hos meg. Vet du hva det reléet gjør til vanlig når det ikke går amokk (med amokk mener jeg at det skifter et par ganger i sekundet eller noe sånt, har ikke akkurat gjort noen veldig nøyaktige målinger på det) og hva som eventuellt kan trigge feilen?

Bjoris

Jeg har samme lyd, jeg var redd det hadde med denne Bluethooth saken jeg plugget i for å få SOC etc, tok ut denne og har ikke hørt dette når den ikke er i, men langt fra sikkert at det var den, stoppet hos meg også om jeg låste opp dørene f.eks...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

emil

Hadde også OBDII adapteret tilkoblet nå, men det har vært tilkoblet i lang tid uten at noe har skjedd. Ellers er det vanskelig å feilsøke når det bare oppstår en gang i måneden

LeafSwe

The sound is because the OBDII adapter tries to wake the car.
It only comes when the car is in sleep mode (after 10-15min of inactivity)

If you log out from leaf spy or disable the bluetooth on your mobile, the sound quits.
I also use a obd2 with on/off switch.
Dont know if its harmful or not.
3P+
3SR+

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA