Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAF: Systemfeil ved hurtiglading? Varsellampe EV system warning light

Startet av Trøndertesla, onsdag 18. desember 2013, klokken 22:44

« forrige - neste »

drFloyd

Sitat fra: eclipse på lørdag 14. desember 2013, klokken 12:01
Dere som har problemer, stiller dere inn schedule først og kobler til UMC etterpå?

Jeg parkerer bila, går inn i menyen, setter ladetidspunktet, går ut, lukker døra og kobler til UMC. Har sikkert forsøkt 8 - 10 ganger, men har aldri fått ladet noe som helst med scheduled lading påslått. Har forsøkt ved hver ny firmwareoppgradering men med samme resultat.

eclipse

Sitat fra: drFloyd på lørdag 14. desember 2013, klokken 12:22
Dere som har problemer, stiller dere inn schedule først og kobler til UMC etterpå?

Jeg parkerer bila, går inn i menyen, setter ladetidspunktet, går ut, lukker døra og kobler til UMC. Har sikkert forsøkt 8 - 10 ganger, men har aldri fått ladet noe som helst med scheduled lading påslått. Har forsøkt ved hver ny firmwareoppgradering men med samme resultat.

Hmm, det var rart. Jeg gjør det på samme måte og det funker hver gang.

Når du setter inn UMC, hva står det øverst i displayet foran rattet da?
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Rasmus.B

Jeg prøvde scheduled charging for første gang nå i kveld. Det fungerte bra. Bruker ikke Tesla UMC, men kittet fra ZCW.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Trøndertesla

Jeg har nå forsøkt fremgagsmåten til de som får dette til å fungere; dvs. 1) sette tidspunkt, og 2) plugge inn UMC. Men det fungerer fortsatt ikke. Når jeg går fra bilen står det "charging will start at xx.xx. På appen sto det "parked" etter at den skulle ha startet. Gikk ned i bilen og der sto det charging stopped... og det var kommet en feilmelding "Charge cable problem".

Så, konklusjonen er vel at dette skal fungere, og at det mest sannsynlig vil fungere med ny UMC. Får stikke innom Tesla en dag og høre om de har en ny UMC liggende. Eller, kanskje jeg skal vente litt til de kommer med en ny versjon av UMC'en...
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

ebbrey

Har prøvd scheduled charging og det fungerte. Det jeg ikke fant ut før 2 dager senere var at den fortsatt stod til scheduled charging. :P Den skrur altså ikke automatisk av dette når det er satt.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

valvolainen

Men scheduled charging er koblet til lokasjon på lik linje med ladestyrke?
Slik at du alltid starter ladingen kl. 01:00 hjemme, mens du på jobb lader når du kobler til?
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

ebbrey

Sitat fra: valvolainen på søndag 15. desember 2013, klokken 10:43
Men scheduled charging er koblet til lokasjon på lik linje med ladestyrke?
Slik at du alltid starter ladingen kl. 01:00 hjemme, mens du på jobb lader når du kobler til?

Slik fungerte det ikke for meg med forrige fw hvertfall.. (5.6) For jeg satte på scheduled til 02. Bare for å teste. Også kjørte jeg på jobb og koblet til lading. Også merket jeg at bilen hadde stått hele dagen uten å lade. Trodde det var noe galt med punktene på jobben. Helt til jeg så det stod "lading vil starte 02:00" i displayet..

Eneste bilen min husker automatisk er ladestyrke på de forskjellige stedene jeg lader.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

drFloyd

Sitat fra: eclipse på lørdag 14. desember 2013, klokken 18:39

Sitat fra: drFloyd på lørdag 14. desember 2013, klokken 12:22

Hmm, det var rart. Jeg gjør det på samme måte og det funker hver gang.

Når du setter inn UMC, hva står det øverst i displayet foran rattet da?
Da kommer alarmen om "Charger Cable Problem" samt at det lyser blått ved ladeporten. Dette skjer uansett hva jeg gjør så lenge "Scheduled charging" er aktivert.

Lar jeg kabelen henge og så slår av "Scheduled charging", forsvinner alarmen om at det er feil på kabelen og erstattes av meldingen om at "Charging starting momentarily" - noe som ikke skjer før jeg har tatt ut kabelen og satt den inn igjen. Da starter ladinga som normalt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA