Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAF: Systemfeil ved hurtiglading? Varsellampe EV system warning light

Startet av Trøndertesla, onsdag 18. desember 2013, klokken 22:44

« forrige - neste »

Trøndertesla

Jeg testet scheduled charging for første gang i natt men det fungerte ikke. Satte på start til kl 04.00 men når jeg sto opp kl 07 så var status på appen "charging stopped".

Dette var i min egen garasje ved vanlig lading så starter den alltid ladingen på første forsøk, så årsaken er nok ikke relatert til ustabilt strømnett. Bilen hadde ca 285 tkm på batteriet når jeg parkerte.

Noen som har fått dette til å virke?  Og, i såfall, virker det hver gang?
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

OleJA

Sitat fra: Trøndertesla på onsdag 11. desember 2013, klokken 08:46
Jeg testet scheduled charging for første gang i natt men det fungerte ikke. Satte på start til kl 04.00 men når jeg sto opp kl 07 så var status på appen "charging stopped".

Dette var i min egen garasje ved vanlig lading så starter den alltid ladingen på første forsøk, så årsaken er nok ikke relatert til ustabilt strømnett. Bilen hadde ca 285 tkm på batteriet når jeg parkerte.

Noen som har fått dette til å virke?  Og, i såfall, virker det hver gang?

Har aldri virket på min bil. Den raporterer 'Charge cable problem' når kabel er koblet til uten at bilen lader eller trekker strøm til varmeapparat. Dermed går den i en feilmodus som forhindrer start av lading - både 'timed' og via App.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

RoadRunner

Sitat fra: Trøndertesla på onsdag 11. desember 2013, klokken 08:46
Jeg testet scheduled charging for første gang i natt men det fungerte ikke.
Noen som har fått dette til å virke?
Prøvde rett etter at jeg fikk bilen - virket ikke da. Ikke prøvd på nytt etter ny sw.

Bruker å lade på 5 eller 8A, men det er fortsatt begrensing på effekt-uttak/re-gen. når jeg starter kjøring.
Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

rklokk

Det kunne vært moro å vite om noen med Salto eller annen 3.parts lader IKKE har fått dette til å funke. På min egenkomponerte ZCW-ladeboks funker dette som fjell. Jeg kan starte og stoppe ladingen til jeg blir grønn. Har ikke hatt noe tull etter at jeg byttet ut UMCen med egen EVSE. Jeg har generelt blitt skeptisk til at dette er noe som kan løses ved hjelp av ny software i bilen, det virker som den er ok. De må designe en ny UMC for at vi skal bli kvitt disse problemene.
S85 levert 23.9.13 #P1674. Yaay!
S90D 2016. Yaay!
TM3P levert 16.3.2019 Yaay!
Oslo.

stianrod

Sitat fra: Sofus på onsdag 11. desember 2013, klokken 06:57
Jeg har kjøpt denne fra Salto for ca. 6000,-
http://salto.no/produkter/ladekabel-justerbar-13-a-type-2-shuko/

Maks strøm er desverre bare 13A, men fungerer utmerket til vedlikeholdslading når jeg må la bilen stå i lengre perioder. Starter å lade igjen uten problem. Min UMC feiler (alltid?) da. Start og stopp av lading fra mobil fungerer også.

Kopierte inn et innlegg fra Sofus fra en annen tråd...
Her funker start/stopp med mobil, men vet ikke om dette gjelder tidsinnstilt lading også.

Ja, hva er erfaringene fra saltofolket? Funker start/stopp/scheduled hos dere?
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

larssto

Bruker Scheduled Charging hver dag, både hjemme (om natten) og på jobb. Aldri hatt noen issues med at ladingen har stoppet, selv når bilen har oppdatert SW i ladeperioden.
Model S, Stavanger

OleJA

Sitat fra: larssto på fredag 13. desember 2013, klokken 09:42
Bruker Scheduled Charging hver dag, både hjemme (om natten) og på jobb. Aldri hatt noen issues med at ladingen har stoppet, selv når bilen har oppdatert SW i ladeperioden.

Bruker du da Tesla sin UMC kabel, eller har du 3-parts løsninger? (Type2, Salto, ...)
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

eclipse

Jeg bruker scheduled charging med UMC og det fungerer hver gang.
Nå skal det sies at det ikke fungerte første gang men når jeg forandret litt på måten jeg gjør det på så funker det; hver gang.

Sånn gjør jeg:

1. Setter scheduled charging på og velger klokkeslett.

2. Går ut av bilen og kobler til UMC

Når jeg så ser inn i bilen så står det at lading starter f.eks 03.00 og det gjør den; alltid.


Hvis du kobler til UMC og forsøker å stille inn scheduled charging etterpå funker det ikke. Og Visible Tesla schedule eller avpå med app funker ikke men det trenger jeg heller ikke.
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Celter

Det har fungert for meg. Bruker Salto kabelen.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

drFloyd

Har aldri fungert for meg. Har forsøkt med alle de forskjelige firmwarene som har vært installert fra jeg fikk bila i slutten av august (Sig.) og fram til i dag. Har forsøkt med både Schuko og blått adapter. Har aldri fått ladet så mye som en milliwatt ved bruk av scheduled lading.

Lanber

Akkurat som på min, charge cable problem

Sitat fra: OleJA på onsdag 11. desember 2013, klokken 08:50
Sitat fra: Trøndertesla på onsdag 11. desember 2013, klokken 08:46
Jeg testet scheduled charging for første gang i natt men det fungerte ikke. Satte på start til kl 04.00 men når jeg sto opp kl 07 så var status på appen "charging stopped".

Dette var i min egen garasje ved vanlig lading så starter den alltid ladingen på første forsøk, så årsaken er nok ikke relatert til ustabilt strømnett. Bilen hadde ca 285 tkm på batteriet når jeg parkerte.

Noen som har fått dette til å virke?  Og, i såfall, virker det hver gang?

Har aldri virket på min bil. Den raporterer 'Charge cable problem' når kabel er koblet til uten at bilen lader eller trekker strøm til varmeapparat. Dermed går den i en feilmodus som forhindrer start av lading - både 'timed' og via App.

19quiz76

Var på Skøyen i dag og spurte om umc'er ville bli byttet pga charge cable problem, manglende scheduled charging etc, og fikk beskjed om at noen chief engineers hadde vært på besøk for fire uker siden og nå jobbet med en løsning. Han kunne ikke si om eller når denne fixen ville rulles ut.

Spurte hvorfor Salto-stasjonene ikke hadde disse problemene, han påpekte at de ikke trengte å forholde seg til variable strømtyper/-styrker, men kunne innrettes etter rådende forhold på ett spesifikt anlegg. Skjønner for så vidt den.
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

eclipse

Dere som har problemer, stiller dere inn schedule først og kobler til UMC etterpå?
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Sofus

#13
Har ikke prøvd scheduled selv, men for meg høres det ut som de fleste har problemer med UMC idet lading stoppes. De som ikke opplever problemer med UMC har kanskje ikke hatt behov for å re-starte lading?

Så hvis du sørger for at lading ikke starter idet du setter inn UMC, og første ladesekvens er scheduled, da virker det.

NB! Jeg vet ikke, bare kvalifisert gjetting!
Model S

tklev

Sitat fra: Sofus på lørdag 14. desember 2013, klokken 12:12
Har ikke prøvd scheduled selv, men for meg høres det ut som de fleste har problemer med UMC idet lading stoppes. De som ikke opplever problemer med UMC har kanskje ikke hatt behov for å re-starte lading?

Så hvis du sørger for at lading ikke starter idet du setter inn UMC, og første ladesekvens er scheduled, da virker det.

NB! Jeg vet ikke, bare kvalifisert gjetting!

Virker slik på meg også..aldri hatt problem med umc så lenge den ikke har stoppet.. PS: har ikke testet scheduled lading

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA