Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ønsker å kjøpe 19" Tesla Felger/dekk nå før Jul!

Startet av kimlillebo, onsdag 18. desember 2013, klokken 22:32

« forrige - neste »

tk74

Sitat fra: eledille på torsdag 09. januar 2014, klokken 09:33
Jeg fikk også redusert ladestrøm i dag, og det er ingenting galt med kablingen her.

Det som er litt festlig er at det er teoretisk fullkomment umulig for bilen å oppdage en farlig feil ved å måle spenning. Bilen kan måle spenningsfallet når den begynner å trekke strøm og ut fra det si at fallet er for stort, det er helt OK. Men spenningsvariasjoner som oppstår etter at opprampingen er ferdig er noe annet. Bilen kan ikke vite om en variasjon kommer av dårlig kontakt eller av at jeg skrudde på induksjonstoppen, og man kan lett ha en farlig feil som ikke lager noen spenningsfluktuasjoner i det hele tatt.

I tillegg er det ikke Teslas ansvar at kablingen er i orden, så jeg begriper ikke hvorfor de påtar seg å forsøke å fikse det på en dårlig måte.

Dette er helt gaga.

Jeg har pratet med en tekniker hos Tesla 2 ganger i dag vedrørende disse problemene. Det har blitt opprettet en sak som er sendt til de ansvarlige europeiske teknikerne.

Dette har også blitt et problem for de av oss som bruker trafo fra 230V til 400V da trafoen trenger noen sekunder under oppstart med og stabilisere spenningen før ladingen går for fult.

Jeg spurte også om jeg kunne få gå tilbake til forrige versjon software, men dette var ikke mulig.

Så nå sitter jeg med en lade-løsning som ikke lenger fungerer 100% etter siste oppdatering.

Jeg spurte også når vi kunne forvente at vi fikk lade med 400V 32A, men dette hadde de ikke noe tidspunkt på.

Han jeg pratet med lovet og følge opp dette på en sikkerlig måte da trafo-løsningen også er noe Tesla selger igjennom Sønnico til sine kunder.

Så vi får ikke gjort noe annet en og vente som normalt :-)

Bestilt Tesla Model X 90D 08.09.2016
Utlevering: 13.12.2016

Dual Motor All Wheel Drive
Pearl White Multi-Coat Paint
20" Silver Wheels (Vinterhjul)
Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Full Self-Driving Capability
High Amperage Charger Upgrade
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Ultra High Fidelity Sound
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package

Tesla Model S P85+ Solgt 30.11.2016
Bestilt: 31.12.2012
Betalt depositum: 07.01.2013
Faktura nummer: 463 8 mai 2013
#2406 Tesla Model S

jkirkebo

Sitat fra: Microknut på torsdag 09. januar 2014, klokken 11:18
Min er begynt å skifte til Klem FM istedet for RRock, synes ikke det var noen oppgradering

Heh, skulle ønske min byttet til Klem FM da det stort sett er det den står på ;)

Men dette har fint lite med DAB å gjøre. I det siste har jeg brukt mest Spotify fra mobilen, alikevel bytter den vilkårlig til en eller annen DAB kanal i ett sett. Det ble ikke noe bedre med .57.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Brede

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 09. januar 2014, klokken 11:49
Sitat fra: Microknut på torsdag 09. januar 2014, klokken 11:18
Min er begynt å skifte til Klem FM istedet for RRock, synes ikke det var noen oppgradering

Heh, skulle ønske min byttet til Klem FM da det stort sett er det den står på ;)

Men dette har fint lite med DAB å gjøre. I det siste har jeg brukt mest Spotify fra mobilen, alikevel bytter den vilkårlig til en eller annen DAB kanal i ett sett. Det ble ikke noe bedre med .57.

Samme gjelder også om en hører på musikk fra USB.

VigdisA

Hørte på musikk fra USB stick på vei til jobb i dag, og fikk til slutt hørt ferdig en sang - den hoppet tilbake til start opptil flere ganger.
Nesten som med en gammel Discman  ???
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

christian1986

De er klar over problemene med USB/DAB og dette skal være utbedret i fremtidig versjon i følge serviceteknikker som har følgt opp problemet.

El-boy

Sitat fra: eledille på torsdag 09. januar 2014, klokken 09:33
Jeg fikk også redusert ladestrøm i dag, og det er ingenting galt med kablingen her.

Det som er litt festlig er at det er teoretisk fullkomment umulig for bilen å oppdage en farlig feil ved å måle spenning. Bilen kan måle spenningsfallet når den begynner å trekke strøm og ut fra det si at fallet er for stort, det er helt OK. Men spenningsvariasjoner som oppstår etter at opprampingen er ferdig er noe annet. Bilen kan ikke vite om en variasjon kommer av dårlig kontakt eller av at jeg skrudde på induksjonstoppen, og man kan lett ha en farlig feil som ikke lager noen spenningsfluktuasjoner i det hele tatt.

I tillegg er det ikke Teslas ansvar at kablingen er i orden, så jeg begriper ikke hvorfor de påtar seg å forsøke å fikse det på en dårlig måte.

Dette er helt gaga.
Jeg gjorde egne målinger på spenningsfall i huset når jeg fikk mitt blå adapter (32A enfas 230V).
Sjekken gikk ut på å måle spenning før og etter innplugging av Teslaen og lade den med max ampere. jeg målte på en 10A kurs i gangen, og på 16A vaskemaskinuttaket.
10A kusen ga 236V og 16A kursen ga 238V før innplugging av Tesla'en.
Begge viste samme spenning etter innplugging når det ble ladet på 32 Ampere.
Jeg hadde nok ventet å registrere ett spenningsfall når det ble tatt så mye av kapasiteten på huset (3x63A 230V), 32A er mer enn 50% av kapasiteten.
Tesla'en telte seg ned fra omtrent 242V til 236V fra 0 til 32A i displayet på Dashbordet.
Det hører også med til historien at jeg måler en spenning på omlag 115V mellom jord pinnen og fasen på Schuko kontakten.

Olauten

Enda ikke fått varsel om tilgjengelig oppdatering, har fortsatt firmware versjon 1.49.29, litt merkelig?

Bilen står alltid med wifi koblet til når den er parkert hjemme også så man skulle jo tro den ble prioritert fremfor 3G-brukere?
Menmen.. er vel egentlig ingen oppdatering man vil ha uansett, min lading og UMC fungerer alltid perfekt (type 2, schuko og 400v trefas 16A).  Trenger ikke redusert ladestrøm jeg i alle fall.
Bærum/Høvik.
P21375 - Solgt
Levert 18. Nov. 2013

OleJA

Sitat fra: El-boy på torsdag 09. januar 2014, klokken 14:07
Jeg gjorde egne målinger på spenningsfall i huset når jeg fikk mitt blå adapter (32A enfas 230V).
Sjekken gikk ut på å måle spenning før og etter innplugging av Teslaen og lade den med max ampere. jeg målte på en 10A kurs i gangen, og på 16A vaskemaskinuttaket.
10A kusen ga 236V og 16A kursen ga 238V før innplugging av Tesla'en.
Begge viste samme spenning etter innplugging når det ble ladet på 32 Ampere.
Jeg hadde nok ventet å registrere ett spenningsfall når det ble tatt så mye av kapasiteten på huset (3x63A 230V), 32A er mer enn 50% av kapasiteten.
Tesla'en telte seg ned fra omtrent 242V til 236V fra 0 til 32A i displayet på Dashbordet.
Det hører også med til historien at jeg måler en spenning på omlag 115V mellom jord pinnen og fasen på Schuko kontakten.

Er du sikker på at du målte på samme fasen som bilen lader på da?
Spenningsfall fra 242 - 236 er vel helt 'innenfor'.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Postman pat

fikk min oppgradering inatt.   må si at laderen, som har stått opp ned i stikket siden jeg fikk bilen, og virket perfekt,  ville nå ikke starte lading.

snudde den motsatt vei etter 4 mislykkede forsøk på å få ladingen igang, og DA starter det hele å lade.   

ikke vitenskapelig bevist at snuingen fra opp ned til normal i stikkontakten hadde noe som helst med saken å gjøre, MEN at med ny oppgradering som berører lading er damen blitt mye mer nykkete!   ingen vitenskap i dette, bare ren irritasjon.  VH pp
Venter X90 Blue Sept 2016
P85 RØD levert Nov13  - VIN P22251  Solgt 2014
Miev 2011-2013

Havebigfun

Sitat fra: Postman pat på torsdag 09. januar 2014, klokken 21:05
fikk min oppgradering inatt.   må si at laderen, som har stått opp ned i stikket siden jeg fikk bilen, og virket perfekt,  ville nå ikke starte lading.

snudde den motsatt vei etter 4 mislykkede forsøk på å få ladingen igang, og DA starter det hele å lade.   

ikke vitenskapelig bevist at snuingen fra opp ned til normal i stikkontakten hadde noe som helst med saken å gjøre, MEN at med ny oppgradering som berører lading er damen blitt mye mer nykkete!   ingen vitenskap i dette, bare ren irritasjon.  VH pp
Du kan snu Schuko tilbake - opp ned og se om den fortsatt ikke virker da- så ser du ihvertfall om dette er stabilt eller ikke ;)
VH hbf

Muffinman

Sitat fra: Kallagtunet på tirsdag 31. desember 2013, klokken 15:04
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 31. desember 2013, klokken 14:44
Ok, tenkte at den er den samme. Når man endrer innstillinger i appen på den store skjermen endres også visningen på den lille tilsvarende.

Prøv å endre på stor skjerm så ser du. Jeg rimelig sikker på de fungerer uavhengig i alle fall på vår bil. Jeg VET i alle fall at innstillingen med Average ikke holder i mange minutter på stor skjerm.
Nå har jeg sammenligningsgrunnlag, har nemlig kjørt 40-50 mil med en P85+ med lydpakka. Her blinker lysene i dørene, og nettradioen stopper opp og må startes på nytt(ikke prøvd DAB). Energy settes tilbake til instant.

Min egen P85 uten lydpakke har ikke noe av dette - ingen blink i lys, og nettradioen fungerer som den skal. Energy- appen hopper ikke til instant under kjøring.

Speeder

Sitat fra: El-boy på torsdag 09. januar 2014, klokken 14:07
Sitat fra: eledille på torsdag 09. januar 2014, klokken 09:33
Jeg fikk også redusert ladestrøm i dag, og det er ingenting galt med kablingen her.
Dette er helt gaga.
Jeg gjorde egne målinger på spenningsfall i huset når jeg fikk mitt blå adapter (32A enfas 230V).
Sjekken gikk ut på å måle spenning før og etter innplugging av Teslaen og lade den med max ampere. jeg målte på en 10A kurs i gangen, og på 16A vaskemaskinuttaket.
10A kusen ga 236V og 16A kursen ga 238V før innplugging av Tesla'en.
Begge viste samme spenning etter innplugging når det ble ladet på 32 Ampere.
Jeg hadde nok ventet å registrere ett spenningsfall når det ble tatt så mye av kapasiteten på huset (3x63A 230V), 32A er mer enn 50% av kapasiteten.
Tesla'en telte seg ned fra omtrent 242V til 236V fra 0 til 32A i displayet på Dashbordet.
Det hører også med til historien at jeg måler en spenning på omlag 115V mellom jord pinnen og fasen på Schuko kontakten.
Det er ikke spenningsfallet verken i gangen eller på vaskerommet som er aktuellt.
Det er spenningsfallet i kontakten du kobler deg til for å lade du må sjekke.
Zoe 43kW

heimabrygg

I versjon .30 fikk jeg problemer med TuneIn, hvor f.eks. NRK-kanaler ikke blir avspilt med beskjed om å streame via wifi.

Umiddelbart ser dette ut til å være OK i .57

Komplett versjon er forresten nå "8.5.4 (1.49.57)" såvidt jeg kan huske i farten?
Tesla Model S #1925/VIN15922 levert 30. september i Bergen.

Tuxedo

Etter å ha utsatt denne oppdateringen noen dager, kjørte jeg den i går.  Heldigvis ingen problemer med lading fra Schuko i garasjen; fremdeles 13A og 13 km/t.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA